DIY | Apróságok régi harisnyából

Ebből a bejegyzésből megtudhatjátok, miért nem érdemes örökre megválni egy egyébként jó állapotban lévő, csak valahol kilyukadt, v...

Ebből a bejegyzésből megtudhatjátok, miért nem érdemes örökre megválni egy egyébként jó állapotban lévő, csak valahol kilyukadt, vagy esetleg kinőtt, sosem használt kötött harisnyától. 



Instant pohárfogó

Rögtönzött pohárfogót készíthetünk a harisnya szárából levágott kis anyagdarabból, ha a levágott részeket pár öltéssel beszegjük. Jó szolgálatot tesz, ha túl forró az elvitelre kért kávé - ha pedig illik is az aktuális öltözékünkhöz, már csak amiatt is a poharunkra húzhatjuk! :)


Gyertyakabátok

Ugyanúgy készülnek, mint a pohárfogó. Be is szeghetjük a széleket, bár nem muszáj. Ha kedvünk tartja, átköthetjük még a gyertyákat egy szalaggal vagy rafiával is, díszíthetjük tobozokkal vagy egyéb termésekkel a kis "kabátot". 


Ujj nélküli kesztyű

Ha kedvelitek a hasonló kesztyűket, akár ilyet is készíthettek maradék harisnyaanyagból. Mindössze le kell vágni egy megfelelő méretű darabot, a hüvelykujjunk mentén kicsit bevágni, majd körben az anyagot beszegni. Ugyanígy készíthetünk persze hagyományos, ötujjas kesztyűt is, de ahhoz túl ügyetlennek ítéltem még magam a varrás terén, hogy megpróbálkozzak az elkészítésével :)


Szív és csillag alakú (karácsonyfa)díszek

Rusztikus hangulatú díszeket is készíthetünk a maradék kötött harisnyából. Először kivágtam egy-egy sablont papírból, tollal körberajzoltam az anyag hátoldalán, és kivágtam két-két csillagot és szívet. Gyors öltésekkel összevarrtam a széleket, majd mielőtt teljesen bevarrtam volna, vattával tömtem ki a díszeket. Így önmagukban is jól mutatnak, egy kompozíció részeként; de ha akasztót varrunk rájuk, akár a karácsonyfán is megállják majd a helyüket :)


Poháralátét

Ugyanúgy készül, mint a karácsonyfadíszek, csupán kevesebb "töltelék" kell bele (egy vattakaronog tökéletesen megteszi!)


Gombolós "bögrekabát"

A személyes kedvencem lett a most bemutatott dekorációk közül ez a bögrére való gombolós kiskabát. Ehhez egy darabot levágunk a harisnyából, ami illeszkedik a bögrére. Egy helyen függőlegesen szétvágjuk, s a széleket gyors öltésekkel beszegjük. Az anyag egyik oldalára egy szép gombot, a másik oldalára pedig egy kis "akasztót" varrunk, és máris feldobhatjuk a polcon árválkodó unalmas fehér bögrét! :)


+ 1 ötlet: itt már láthattátok, hogy készítettem régi térdzokniból rizzsel töltött melegítőpárnát. Ugyanígy készíthetünk ilyen harisnyából is: megtölthetjük rizzsel (vagy sóval), és ha pár percig melegítjük mikrohullámú sütőben, enyhíthetünk vele fog- és fülfájást, vagy akár ízületi fájdalmakat is.

+ 1 ötlet: gyerekeknek is készíthetünk aranyos bábokat, játékokat harisnyából, a fent bemutatott szív és csillag alakú díszekhez hasonlóan. 




Nektek hogy tetszenek ezek az ötletek? :)
Ti mit szoktatok csinálni a kinőtt, kilyukadt ruhákkal (azon kívül, hogy néhányat persze mindig befogunk portörlő rongynak)? 








Olvastad már?

14 hozzászólás

  1. Nagy kávésként azt hiszem az utolsó tetszett a legjobban! úúúúh :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ennyire tetszik! :) Nekem is az utolsó lett a kedvencem, mindig felgombolom a bögrémre mostanában :)

      Törlés
  2. Nagyon jóók :) Legjobban a bögrekabát és a kesztyű tetszik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Örülök, hogy tetszenek az ötletek! :)

      Törlés
  3. Nagyon jók lettek, a kedvencem a csillag lett :)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont gondoltam is Rád, miközben készítettem a díszeket, mert tudom, hogy Te is nagyon szeretsz varrni! :) Annyira szép karácsonyfadíszeket készítettél, nagyon tetszenek!

      Törlés
  4. Egyébként ez a bögrepulcsi dolog tényleg számít valamennyit, kevésbé hűlnek így a dolgok, vagy csupán dekorációs és kézvédős céljuk van? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazság szerint nem gondolkoztam még ezen, és nem is nagyon tettem még próbára, mivel a kávét rekordidő alatt el tudom tüntetni a bögréből! :D Mivel ez a harisnya, amiből én készítettem a bögrepulcsit, eléggé vékonyka, nem hiszem, hogy hosszabb ideig meg tudná tartani a hőt. Így csak dekorációs célra használom, de talán ha vastagabb anyagból készítjük, elképzelhető, hogy "termoszként" is működhet! :)

      Törlés
  5. Szuper ötletek, egyszer én is készítettem bögre pulcsit, de nem lett olyan szép min t itt a képen!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek az ötletek! :) Próbálkozni kell, én is sokszor kibontom a cérnát, és varrok újra valamit, mivel elég kezdő vagyok még... :D Néhány képen láthatod is, milyen összevisszák az öltéseim, de szerencsére nagyon vékony a cérna, amivel dolgoztam, így nem olyan feltűnő :)

      Törlés
  6. Nagyon jó ötletek. Ezentúl nem dobálom ki a harisnyáimat.:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy sikerült ötleteket adnom! :) Nem is érdemes, én semmilyen régi ruhát nem szoktam kidobni, csak ha tudom, hogy tényleg nem fogok tudni alkotni belőle semmi hasznosat :D

      Törlés

Flickr Images