5 apró tipp

Teljes mértékben átadtam magam az (elő)karácsonyi hangulatnak, így mostantól majdnem egészen év végéig az ünnepi készülődés kerül majd elő...

Teljes mértékben átadtam magam az (elő)karácsonyi hangulatnak, így mostantól majdnem egészen év végéig az ünnepi készülődés kerül majd előtérbe a blogon is. Most 5 olyan apró tippet mutatok nektek, melyek segíthetnek ráhangolódni a közelgő ünnepekre, és garantáltan elűzik az esetleges rosszkedvet, hogy a karácsonyvárás igazán boldogan teljen! :)




Ki ne szeretné telenyomni a forró kakaóját tejszínhabbal? Azonban sokkal különlegesebbé tehetjük az italunkat, ha tejszínhabszívekkel díszítjük. Ehhez egy kisebb tepsit ki kell bélelni fóliával, majd a keményre felvert tejszínhabot óvatosan belesimítani, kb. 1-1,5 cm vastagon. A habot egy éjszakára mélyhűtőbe tesszük, majd másnap forró vízbe mártott sütikiszúró formákkal kiszaggatjuk, és mehetnek is bele a kakaóba! :) (Fontos: csak közvetlenül tálalás előtt tegyük bele őket, mivel nagyon hamar elolvadnak!)


Ti is mindig levágjátok a kis szalagokat az új ruhákról? Ha igen, semmiképpen ne dobjátok ki őket, hiszen apró ajándékok csomagolásához, vagy egyéb dekorációkhoz is remekül felhasználhatóak! :)


Egy korábbi apró tippes bejegyzésben már láthattátok, hogy sütikiszúró formákban hogyan gyárthatunk házilag különleges szappanokat, most viszont egy új felhasználási módját mutatom meg ezeknek az igen praktikus eszközöknek. Különleges ajándék lehet néhány hópehely formájú csokoládé (vagy szívecske, csillag, stb. amilyen sütikiszúrónk van otthon). Először mikrohullámú sütőben vagy vízgőz fölött felolvasztunk egy tábla csokoládét, majd a folyékony csokit előzőleg folpackkal körbevont sütiszaggató formákba kanalazzuk óvatosan, és elegyengetjük a tetejüket. Megszórhatjuk a csokit különböző cukordíszekkel, vagy akár dióval, mogyoróval, mazsolával is. Körülbelül 15-20 perc alatt teljesen megdermednek a hűtőben, ekkor óvatosan, hogy el ne törjenek, kinyomjuk a csokoládékat a formákból. 


Talán már unjátok, hogy mindig a gyűjtögetést szorgalmazom, de szerintem nincs értelme olyan termésekre pénzt költeni, melyeket a természetben ingyen is beszerezhetünk. Én még szeptemberben jól megszedtem magam tobozokkal az egyetem előtt, és azóta szorgalmasan dekorálok velük. Használat előtt azonban érdemes őket néhány percre betolni a sütőbe, így az esetleg bennük megbújó kis bogarakkal könnyen leszámolhatunk. 


Már nagyon régóta szerettem volna kipróbálni valamilyen forralós potpourrit, és amikor Rita blogján megbizonyosodtam róla, hogy az ötlet valóban működik, elhatároztam: nem várok tovább. Nagyon egyszerű összedobni egy ilyen rögtönzött lakásillatosítót: egy narancsot és egy szép kis almát felvágtam nagyobb darabokra, néhány egész fahéjjal és pár szem szegfűszeggel egy kisebb edénybe tettem, felöntöttem vízzel, majd lassú tűzön elkezdtem rotyogtatni. Valahogy eleinte szkeptikus voltam (nem is értem, miért...), de hamarosan az egész lakást bejárta a csodás illat. Úgy éreztem magam, mintha hirtelen Bécsben lennék, a Christkindlmarkt forgatagában *-* Miután elzártam a potpourri alatt a gázt, a kis fazekat a radiátoromra helyeztem, ahonnan az alulról jövő meleg miatt még sokáig párolgott belőle a karácsony illata. 





Nektek hogy tetszenek ezek a tippek?
Ti hogyan készültök az ünnepekre? :)





Ne felejtkezzetek el a karácsonyi nyereményjátékról sem! :)
December 5-ig jelentkezhettek ITT!



Olvastad már?

12 hozzászólás

  1. Hűha! egyik tipp jobb mint a másik! Köszi őket. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ismét hasznos tippeket sikerült összeválogatnom! :) Látogass vissza 3 hét múlva, akkor is egy karácsonyhoz kapcsolódó ötletadagot mutatok majd :)

      Törlés
  2. Az utolsót már én is ki akartam próbálni régóta....asszem itt az ideje!:) A csokikészítős ötlet is nagyon jó!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, miért nem szántam rá magam én sem korábban, valahogy azt hittem, nagyon "pampucolós" lesz elkészíteni - mekkorát tévedtem! :D Remélem, Te is hamarosan kipróbálod majd! :)

      Törlés
  3. Örülök, hogy nem csak én rakom el a ruhákból kivágott szalagocskákat :D Tavaly mécsestartót díszítettem velük, nagyon jól jöttek :)
    A sütikiszúrós csoki pedig zseniális ötlet, szerintem adok neki egy esélyt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem gondoltam volna pedig, hogy van rajtam kívül még egy ilyen megszállott dekoráló :D Örülök, hogy tetszik a csokiöntő-ötlet, remélem sikerrel jársz majd! :)

      Törlés
  4. Ismét jó ötletek :) Azért az a bogársütés...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy hasznosnak tartod őket! :) Talán kicsit undorító, de egy amerikai blogon láttam ezt az ötletet, és szerintem elég hasznos. Legalábbis én nyugodtabb vagyok, hogy biztosan nem fog semmi kiugrálni a tobozból az adventi koszorún, és mivel elég sok tobozt gyűjtöttem össze ősszel, ennek megvolt az esélye. Sokszor meggyűlt már a bajunk mindenféle rovarokkal, amik bejöttek a kertből, vagy a kutyusunk behozta, így szeretném az ilyen bajokat kivédeni :)

      Törlés
  5. Nálunk az arany sprayvel befújt toboz megy fára dísznek, nekem nagyon tetszenek :) Sajnos nekem nyűgnek tűnik a szappankészítés, de a te hópelyhesed szuper ajándék!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan gyönyörűek lesznek a fán! :) Nálunk néhány ezüsttel lefújt van, de már nagyon szeretnék egy arany spray-t is! A képen látható hópelyhes kiszúróban nem szappan van, hanem csoki, csak említettem, hogy szappant is készítettem már sütikiszúró formában :) Egyébként a szappanöntés tényleg megerőltető kicsit, hiszen előtte le kell reszelni a szappant (amitől kb. görcsben állt a kezem, mire végeztem vele), de a csokiöntés egyáltalán nem nagy nyűg :)

      Törlés

Flickr Images