Őszi díszek saját kezűleg

A mai bejegyzésben néhány könnyen elkészíthető, (és egyben pénztárcabarát) őszi dekorációt mutatok Nektek. A legtöbb ötlet megvalósítása t...

A mai bejegyzésben néhány könnyen elkészíthető, (és egyben pénztárcabarát) őszi dekorációt mutatok Nektek. A legtöbb ötlet megvalósítása tényleg csak néhány percet vesz igénybe, és ezek a díszek garantáltan kellemes hangulatot varázsolnak az otthonunkba! :)



Almamécses

Nincs szükség másra, mint egy szép almára és egy teamécsesre - a nagyobb hatás érdekében almás-fahéjas illatút választottam! :) A mécses körvonalát éles késsel kell kivágni-kifaragni az almából, és addig igazítani, amíg kényelmesen bele nem fér a kis gyertya a gyümölcsbe. Sajnos ez a dekoráció nem tart ki egész ősszel, de azért néhány napig biztosan gyönyörködhetünk benne! :)


"Mindent bele" - őszi tál

Idő szűkében elég összeválogatni néhány őszi termést és semleges színű dekorációt, és elrendezgetni őket egy nagyobb tálon (vagy tálcán). Én néhány pici faágat és tobozt gyűjtöttem, a gyertyát pedig egy kis darab zsákvászonnal vontam be.


Zsákvászonnal bevont mécsestartók

Már régóta szerettem volna zsákvászonnal dekorálni (hiszen Pinteresten folyamatosan szembejöttek velem a "DIY burlap" fotók). Nem volt értelme tovább halogatni, elmentem a közeli méteráruboltba, és vettem belőle egy métert (750 Ft-ba került). A képeken látható mécsestartók egyszerű vizespoharak, amelyekre kivágtam egy megfelelő méretű kis vászondarabot, és körbetekertem őket egy kevés spárgával. Végül falevéllel, valamint sóvirággal díszítettem őket.


Őszi koszorú


Talán ez az egyedüli dísz, amelynek kicsit drágábbak a "hozzávalói", és időigényesebb az elkészítése is. Szükséges kellékek: hungarocell koszorúalap, toboz (vagy más termések), maradék filcanyag, gombostű, spárga.

Először körbetekertem a koszorúalapot spárgával (ez beletelt néhány percbe...), majd elkészítettem a filcből néhány virágot. Ehhez kisebb-nagyobb köröket vágtam ki az anyagból, majd kívülről befelé elkezdtem spirálisan bevágni őket, végül pedig a spirál közepétől haladva feltekertem a rózsákat. (Sajnos fázisfotókat nem csináltam, ITT viszont megnézhetitek, hogyan kell ilyen virágokat készíteni!) Ezután gombostűvel rögzítettem a virágokat a koszorúra, a tobozokat pedig spárgával kötöztem fel rá. 


Kukoricás gyertyatartó és spárgás váza

Ez a két dísz is pofonegyszerű: a gyertyatartóhoz lemorzsoltam egy cső kukoricát, egy nagyobb üvegpohárba öntöttem, és a tetejébe ültettem egy kisebb gyertyát. A spárgás váza alapja egy üres májkrémes doboz (családi méret), amit körbetekertem vékony spárgával. Ragasztót nem használtam hozzá, szerintem így, szabálytalan vonalakban még szebben mutat a spárga a lila sóvirágokkal! :)





Ha tetszettek ezek az őszi díszek, nézzetek be pár hét múlva újra, 
hiszen készülőben van a következő adag! :)






Olvastad már?

22 hozzászólás

  1. Az ötletek is nagyon tetszenek, a képek meg pláne *-* Nagyon szép minden, a zsákvászon a kedvencem :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Dii, nagyon örülök, hogy tetszenek az ötletek! *-*

      Törlés
  2. olyan jó ötleteid és megvalósításaid vannak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nóra! :) Persze nem mind a saját ötletem, az almamécsest például egy a Praktika magazin egyik régi számában láttam. Egy egész kis gyűjteményünk van belőle itthon :)

      Törlés
  3. Wow, nagyon szuper dolgokat alkotsz! A zsákvásznas mécsestartót kipróbálom, mert annyi zsákvászont találtam egyszer a padláson, ami életem végéig elég lesz :D Amúgy múlt héten készítettem belőle egy futót az asztalra, majd én is posztolok róla. Az almás mécsestartó is jól néz ki, de még nem mertem megcsinálni, sajnálom az almákat :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, micsoda mázlista vagy, én a padláson csak porcicákat találok! :D Biztosan nagyon szuper lett az asztali futó, kíváncsian várom róla a képeket! :) Egyébként az almákat én is sajnáltam, ezért van, hogy csak az egyikből készítettem mécsestartót... :)

      Törlés
  4. Nagyon jó ötletek, az almás mécsestartó és a koszorú tetszik legjobban, nagyon hangulatosak :) Hungarocell koszorúalapot hol lehet találni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Barbi! :) Én mindig egy közeli papírboltban vásárolom a kreatív kellékeket, de szerintem bármelyik hobbiboltban találhatsz hungarocell koszorúalapokat és egyéb díszeket. Ha esetleg nincsen hasonló bolt a közeledben, ajánlom ezt a webshopot: http://www.hobbizas.hu/catalog/20

      Törlés
  5. Nagyon szuper ötleteket adtál, a képek pedig gyönyörűek <3 a zsákvászonos gyertyatartó tippet mindenképpen kivitelezem a napokban, mert csodaszép ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de örülök, hogy sikerült adnom pár ötletet! *-*

      Törlés
  6. Az almamécses és a koszorú tetszik a legjobban, biztos, hogy megpróbálom elkészíteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek, és csak biztatni tudlak, hogy vágj bele az elkészítésükbe! :) Az almamécses tényleg pár perc alatt készen van! :)

      Törlés
  7. Zsákvászonos mécsestartók és a mindentbele tál az abszolút kedvenc :) De a többi is nagyon szép, igazi hangulatos őszi dekorációk, nagyon ízlésesek, sokat akár egész évben is lehet alkalmazni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Dóri! :) Igazad van, a koszorú szerintem majd a karácsonyi dekorációk között is megállja majd a helyét. Főleg, ha a tobozokat befújom hó spray-vel, a koszorúra pedig egy nagy piros masnit kötök! :)

      Törlés
  8. Az almás mécses nagyon megtetszett, valószínű a kép hangulata miatt is, ügyesen fotóztad le. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült egy kis őszi hangulatot teremtenem a fotókkal! :) Amikor valaki a kép hangulatát dicséri, mindig úgy érzem, fejlődtem valamicskét a fotózás terén. Köszönöm! :)

      Törlés
  9. A burlapos dekorációk az én szívembe is belopták magukat! Az almás mécses ötletre én is rábukkantam, bár szerintem én dísztökkel fogom kivitelezni, mert az később romlik :)
    Linkeled a pinterested? Bekövetnélek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem az almás mécses is sokáig bírja, igaz, hogy a bejegyzésben néhány napot említettem, viszont hétfőn készítettem el a mécset, és még most is "virul" :) Ezt én sem gondoltam volna! Úgy látom, közben pinteresten sikerült megtalálnod, azóta már én is követlek téged :)

      Törlés
  10. Nagyon jó ötlet ez az almás mécses is!:)Ismét le a kalappal!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kedves vagy, köszönöm! :) Örülök, hogy tetszik az almás mécses, pedig talán az a legegyszerűbb ötlet az itt felsoroltak közül :)

      Törlés
  11. Nagyon hangulatteremtőek! Pont ilyen almamécsest nézegettem, csak zölddel a jövő évi lagzinkra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az almamécsesből tényleg szuper esküvői dekoráció válhat! :) Ezek szerint őszi lagzi lesz? :)

      Törlés

Flickr Images