Őszi díszek - második felvonás

Az előző őszi díszeket bemutató bejegyzésnél megígértem Nektek, hogy mutatni fogok még néhány remek dekorációs ötletet. Ezek között a dí...

Az előző őszi díszeket bemutató bejegyzésnél megígértem Nektek, hogy mutatni fogok még néhány remek dekorációs ötletet. Ezek között a díszek között van néhány idő- és türelemigényes, de a legtöbb elkészítése most is csak néhány percet vett igénybe. Remélem, tetszeni fognak! :)



Amikor egy tölgyerdőn sétálunk keresztül, érdemes a lábunk alá nézni, mivel az ilyen dundi makkokból szuper dekorációt készíthetünk. Mindössze egy kevés folyékony ragasztóra, fehér akrilfestékre, és aranyszínű csillámporra van szükségünk. Először bekenjük a makkok kalapját vékonyan a ragasztóval, és beleszórjuk a csillámport. Ha ez megszáradt, akkor a többi részét fehér akrilfestékkel színezzük be. Remekül mutatnak egy porcelán- vagy üvegtálban, ha pedig vékony damilt kötünk a szárukra, fel is akaszthatjuk őket (akár később majd a karácsonyfára is)


A zsákvászon olyan anyag, ami már önmagában valamilyen rusztikus, őszi hangulatot áraszt magából, és sokféleképpen felhasználható. Nyáron részt vettem egy alkotótáborban, ahol megtanultam kukoricacsuhéból rózsákat készíteni (beletelt pár órába, mire a kezem hozzászokott a mozdulatsorhoz, de abszolút megérte). Ugyanezzel a módszerrel krepp-papírból, vagy akár zsákvászonból is készíthetünk rózsákat. A műveletet elmagyarázni nem nagyon lehet, így inkább videóban mutatom meg az elkészítés menetét.



Zsákvászonból készült ez a Happy Fall-felirat is. Először kivágtam a háromszögeket, majd pici lapokból betűsablonokat készítettem (először felrajzoltam a betűket, majd kivágtam a "negatívot"). Zsákvászonra szivaccsal (vagy festékspray-vel) lehet jól festeni, ecsettel szerintem nem lesz olyan szép a végeredmény. Én most a szivacsos megoldás használtam: rátettem a sablont a háromszögekre, és akrilfestékbe mártott szivaccsal nyomkodtam rá a mintát :) Miután megszáradtak, a háromszögeket vékony damilra fűztem fel. Csupán a hangulat kedvéért fotóztam őket faleveleken, de jelenleg a szobámban van a kis felirat - bárcsak lenne kandallónk, hogy a párkányra tehessem! *-*


Pár perc alatt összedobható ez a tobozmobil, ha szorgalmasan gyűjtögettünk a hétvégén :) Egy masszívabb kis faág, néhány toboz, és erősebb cérna szükséges hozzá. Rusztikus és hangulatos megoldás.


Készíthetünk őszi falevél alakú tálkákat levegőre száradó gyurmából! Ez az ötlet tényleg sok időt és türelmet igényel, viszont érdemes megvalósítani, mert ajándéknak is kiválóak ezek a tálkák. A levegőre száradó modellezőanyagot hobby- vagy papírboltokban lehet beszerezni, körülbelül 300-400 Ft-ért. Nedves kézzel kicsit át kell gyúrni az anyagot, mielőtt sodrófával megfelelő vastagságúra nyújtjuk. Ezután egy nagyobb falevelet választunk (attól függően, mekkora tálkát szeretnénk), és óvatosan rásimítjuk a kinyújtott gyurmára, majd sodrófával kicsit belenyomkodjuk. Akkor jó, ha szépen látszik a falevél erezete. Végül körbevágjuk a levelet éles késsel, a széleket vizes kézzel elsimítjuk, és a tálkát egy öblös müzlistálba tesszük száradni. A száradás viszonylag hosszú ideig tart, nagyjából egy-két napig, utána vízfestékkel, temperával, vagy akrilfestékkel színezhetjük.


Tököt faragni jó móka, de azért bizonyos kor felett már nem élvezzük annyira, mint gyerekként. Tökből viszont nemcsak ijesztő lámpásokat készíthetünk, hanem egyéb dekorációkat is: mint például a képen látható tökvázát. Először egy akkora lyukat faragunk a tökbe, amelybe egy kisebb konzervdoboz belefér (erre azért van szükség, hogy ne közvetlenül a tökbe töltsük a vizet). Nincs is más dolgunk, mint összeválogatni néhány gyönyörű őszi virágot. Ha készen vagyunk, zsákvászonból akár egy masnit is készíthetünk a vázára. 




Nektek hogy tetszenek? :)








Olvastad már?

6 hozzászólás

  1. Nagyon ügyes vagy, igazán hangulatos díszek!:) Némelyikre nem is gondoltam volna, pl.: a makkos, az lett a kedvencem.:) /Alig várom, hogy karácsonyra is legyenek ilyen bejegyzéseid.:P/

    VálaszTörlés
  2. Az összes ötletet egytől egyig imádom! Most nem is tudok kedvencet kiemelni :)

    VálaszTörlés
  3. A kis tálkás megoldás nagyszerű, én tavaly készítettem hasonlót szódabikarbóna gyurmából ami gyönyörű fehérre szárad, és szórtam bele egy pici csillámport, de sajnos valahová elpakoltam. Úgyhogy most azt hiszem ismét elkészítem :) Kösziii a nagyszerű tippeket ötleteket!

    VálaszTörlés
  4. A faleveles kis tálkás ötlet tetszik a legjobban, nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  5. Az első tipp nagyon szuper, szerintem holnap be is szerzek csillámport és mehet a móka! :)

    VálaszTörlés
  6. ez falevél tálka a kedvencem *-*

    VálaszTörlés

Flickr Images