Muffindekorálás egyszerűen

Szerintem nincs olyan ember, aki ne szeretné a muffint valamilyen formában. Én is ezt a süteményt sütöm a leggyakrabban és a legszívesebbe...

Szerintem nincs olyan ember, aki ne szeretné a muffint valamilyen formában. Én is ezt a süteményt sütöm a leggyakrabban és a legszívesebben is, hiszen pillanatok alatt készen van, sokféleképpen variálható, és persze nagyon finom. A külseje viszont valljuk be, elég unalmas lehet - így hát három gyors muffindíszítő ötletet mutatok nektek ebben a bejegyzésben. (A legutóbbi muffindekoráló ötleteket itt olvashatjátok).



Holnap lesz Halloween, így még van idő elkészíteni ezeket a pókhálós muffinokat az édességet gyűjtögető gyerkőcöknek, vagy magunknak... :D Egy tábla fehércsokit vízgőzben, vagy akár mikrohullámú sütőben is megolvaszthatunk (utóbbi esetben nagyon fontos, hogy időről időre kivegyük a mikróból a csokit, és kevergessük, mert könnyen odaég). A pókhálómintákat én már előre felrajzoltam sütőpapírra, hogy ne szabad kézzel kelljen szerencsétlenkednem vele :) A megolvadt csokit zacskóba kanalazzuk, a zacskó sarkán egy picike lyukat vágunk, és a mintának megfelelően felrajzoljuk a pókhálókat. Hűtőbe téve 1-2 perc alatt tökéletesen megdermednek, addig pedig a muffinok tetejét bevonjuk olvasztott étcsokival, s ebbe nyomjuk bele óvatosan a pókhálókat.


Bonyolultnak tűnhet ennek az őszies muffinnak az elkészítése, pedig egyáltalán nem az. Csak elő kell csalogatnunk a bennünk mélyen megbújó gyermeket, hiszen mindössze gyurmázni kell egy keveset :) Ehhez használhatunk maradék fondantmasszát is, de ha nem szeretnénk az elkészítésével bíbelődni, vásárolhatunk Dr. Oetker marcipánmasszát is (gyakran folyamodom ehhez a trükkhöz idő szűkében). 


A falevelekhez kivágunk két kis papírsablont, kinyújtjuk a fondant- vagy a marcipánmasszát, és éles késsel körbevágjuk a levélkéket. Késsel rajzoljuk meg az erezetet is.


A kis sütőtökhöz előbb egy kissé ellapított golyót formálunk, késsel benyomkodjuk a széleit a képen látható módon, majd tekerünk neki egy kis szárat, és a tetejébe nyomjuk.


A makkhoz előbb egy pici, babszem nagyságú marcipán- vagy fondantdarabot kissé összegömbölyítünk, majd picit megnyújtjuk a végeit, hogy ovális legyen. Ezután késsel körbevágjuk a makk kalapját, de vigyázva, hogy ne váljon két részre a kis figura. Ezután a kalaprészt fogpiszkálóval bepöttyözzük, és készítünk neki egy kis szárat. 

A kész díszeket vízben feloldott por állagú ételfestékkel színeztem be - de ez nagyon pepecselős munka, igazi türelemjáték, így inkább az aranyszínű ételfestékspray-t ajánlom. Legszívesebben én is azzal dolgoztam volna, csak sajnos túl későn mentem be a cukrászkellékes üzletbe, és addigra az arany éppen elfogyott. Miután megszáradt a festék a kis díszeken, olvasztott étcsokival kenjük be a muffinok tetejét, és abba nyomjuk bele őket.


A muffint felöltöztethetjük fagyinak is: egyszerűen csak megkenjük a tetejét egy kevés krémmel vagy tejszínhabbal, megszórjuk szórócukorral, majd marcipánból készített (vagy igazi) meggyel és ostyával díszítjük :)



Nektek hogy tetszenek ezek az ötletek? :)







Olvastad már?

6 hozzászólás

  1. Fantasztikus mind!:) Imádom, nagyon ügyes vagy!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de kedves vagy, örülök, hogy ennyire tetszenek! :) Már a karácsonyi sütiken gondolkodom, hamarosan olyan bejegyzésekkel is jelentkezem majd :)

      Törlés
  2. Milyen jó ötletek! A pókhálós muffinok annyira jópofák :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Imádok csokidíszeket készíteni, bár elsőre nem mindig szoktak sikerülni, de én annál lelkesebben nyomkodom kifele a csokit a zacskóból :D

      Törlés
  3. De jól néznek ki! Az arany tökbe belehabarodtam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek! :) Ugye, milyen cukik? Egy őszi tortát is készítettem a napokban, hamarosan arról is érkezik majd a bejegyzés - azon egy még nagyobb és még cukibb tök volt! :D

      Törlés

Flickr Images