Muffindekorálás egyszerűen

Már a nyár végén éreztem, hogy ha elkezdődik az egyetem, nem igazán lesz időm tortákat sütni (és milyen igazam volt...) Ezért előrelátó mó...

Már a nyár végén éreztem, hogy ha elkezdődik az egyetem, nem igazán lesz időm tortákat sütni (és milyen igazam volt...) Ezért előrelátó módon készítettem néhány muffint, és különböző módon díszítettem ki őket. Tekintsétek ezt egyfajta új rovatnak a blogon, hiszen a most bemutatott három ötleten kívül még jó néhány muffindekorációs tippet szeretnék majd megosztani Veletek a jövőben - persze, ha az időm is úgy engedi majd. 



A legegyszerűbb muffint is feldobhatjátok, ha a tetejéről levágtok egy vékony kis "kalapot", és annak egy szív alakú kiszúróval (vagy éles késsel) kivágjátok a közepét. Egy kevés színezett tejszínhabbal, vagy másfajta krémmel kell megkenni a muffint (lehetőleg olyan színűvel, ami elüt a muffin tésztájának színétől), és egyszerűen ráhelyezni a kis kalapot. Porcukorral is megszórhatjuk a tetejét :)

Ez a csokis muffin egyébként a kedvenceim közé tartozik: a tésztában a kakaópor mellett reszelt citromhéj is van, ami kicsit feldobja a finom csokiízt :) Igaz, hogy nem túl egészséges, de ezt a receptet is könnyen át lehet alakítani (nyilván a lisztet és a cukrot könnyen lehet helyettesíteni mondjuk teljes kiőrlésű liszttel és mézzel). Nagyon szeretnék majd kipróbálni mindenféle "mentes" sütiket: lisztmentest, cukormentest, tejmentest, stb., és kissé egészségtudatosabban sütögetni. Sajnos a csupa cukorral készült fondantbevonatot a tortákra egyszerűen nem tudom máshogyan készíteni, ráadásul így is eléggé drágák az alapanyagok. Igaz, hogy általában mi nem is esszük meg a fondant-t - tudom, pazarlás, de általában a kukában végzi. Sokan forgathatják most a szemüket, de nálam a tortasütés nem érzéki élvezet, nem egyszerű ételkészítés, hanem művészet. Olyasmi, mint amikor vágott virágból, vagy termésekből készítünk valamilyen kompozíciót, de amikor elhervad/megromlik, kidobjuk. Csúnya dolog, leírva talán még csúnyább, mint kimondva, de azt hiszem, ha olvastok egy ideje, akkor értitek, hogy mit jelent számomra a tortázás. Olyan, mint egyfajta szobrászat, azt leszámítva, hogy a "szobrok" nem maradnak meg néhány napnál tovább, csak a fényképeken és az emlékezetemben őrzöm őket. Nem az evés az elsődleges, hanem az alkotás öröme, a "művészi kiteljesedés" :) Ezután a rövid kitérő és megnyilatkozás után következzen a kedvenc muffinreceptem: 

Étcsokoládés-citromos muffin 

Ehhez a muffinhoz 8 evőkanál cukrot habosra keverünk 15 dkg margarinnal, majd folyamatos keverés mellett hozzáadunk 2 tojást, egy csomag vaníliás cukrot (vagy egy kevés vaníliaaromát) és két közepes méretű citrom lereszelt héját. Végül 10 evőkanál liszt, 2 púpos evőkanál cukrozatlan kakaópor, és fél csomag sütőpor következik - mindezt jól összekeverjük, végül pedig kb. fél deci tejet adunk a masszához, hogy kissé folyós állaga legyen. Egy tábla étcsokoládét késsel kisebb kockákra vágunk, és a tésztába keverjük, amit ezután muffinpapírral kibélelt formákba öntünk, és előmelegített sütőben kb. 20 percig, vagy tűpróbáig sütjük. Ebből az adagból nagyjából 12-14 darab muffinunk lesz. 


A fenti muffintésztát kakaópor nélkül is elkészíthetjük. Ha pedig két részre osztjuk a masszát, az egyik részt zöldre, a másikat pedig kékre színezzük pár csepp ételszínezékkel, és felváltva kanalazzuk a formába, földgömb-muffinokat csinálhatunk. Utólag bánom, hogy az egyik részt nem hagytam meg eredeti színében, halványsárgán - a kék alapon az lehetett volna a "szárazföld". Nyers állapotban sokkal jobban elváltak a színek, amikor viszont megsültek a muffinok, teljesen összekeveredtek, és nem lehetett eldönteni, hol végződik a kék és hol kezdődik a zöld. A szívecskét a muffin tetejére ugyanúgy készítettem, mint az előző esetben. 


Egyszerű és nagyszerű ötlet, amely akár az 5 apró tipp rovatban is helyet kaphatna: akármilyen muffint tálalhatsz egy kis csészében. A tetejét bármilyen krémmel, vagy tejszínhabbal kidíszíthetjük, a hangulatot pedig saját készítésű, vagy készen kapható fondant- illetve marcipánvirágokkal fokozhatjuk. A fondantrózsa készítését egy videóban már mutattam nektek korábban, itt - persze a muffinok tetejére kisebb rózsákat készítettem: ilyenkor egyszerűen kisebb szirmokat formázunk, és hamarabb befejezzük a virágot, mint a tortadísz esetében.  




Nektek hogy tetszenek ezek az ötletek? :)
Jöhetnek még hasonló muffindíszítő tippek? 





Olvastad már?

10 hozzászólás

  1. Nagyon szuper ötletek, mint mindig és nagyon jól mutatnak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Barbi, örülök, hogy tetszenek a tippek! :)

      Törlés
  2. Csokis muffin <3 nagyon tetszenek az ötletek, köszi őket :) Én mindig a lehető legvékonyabbra nyújtom a fondant bevonatot, így mi meg is szoktuk enni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csokis muffinból sosem elég... Áldom az eget, hogy nem vagyok túlzottan hajlamos a hízásra, mert ha nagy ritkán muffint sütök, szinte az egész tepsivel én falom be! :D Egyébként én is a lehető legvékonyabbra szoktam nyújtani a fondantmasszát a tortákra, nem a cukortartalma miatt nem fogyasztjuk el, hanem azért, mert szinte senki nem szereti a családban ezt a tömény, édes ízt (egyedül anyukám, de ő diétázik, így csak csipegetni szokott belőle).

      Törlés
    2. Értem :) Én szeretem az ízét a fondantnak :) :)

      Törlés
  3. A fondanttal én is úgy vagyok, hogy ha lehet inkább nem eszem meg, szóval nem vagy egyedül.:) A többiek a családban esznek belőle, de túl sokat ők sem tudnak, pont mert émelyítően édes. Abszolút átérzem ezt az "alkotás-öröme" dolgot, mert a saját tortáimból max. kóstolni szoktam. Nem tudom miért, de amint kész a torta úgy tekintek rá, mint egy ehető szoborra.:D Az nem zavar, ha más megeszi de én valamiért nem szoktam.:) A csészés ötleted a kedvencem!:) Olyan romantikus hangulatú, vintage-hatása van*_*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Öröm volt olvasni ezt a pár sort! :) Ritkán találkozom ilyen rokonlélekkel, aki így tekint a tortákra és süteményekre! :D Amikor elkezdtem sütögetni kb. hat évvel ezelőtt, még általában én ettem meg a torták nagy részét, mostanában viszont előfordul az is, hogy egyáltalán nem eszek belőlük. Kicsit furcsa, mivel amikor ráérek, nagyjából hetente sütöm a tortákat :D

      Törlés
  4. A hétvégén kaptam anyumtól egy konyhai mérleget, hogy az albérletben is tudjak sütni - egy piskótán már túl vagyok, muffin lesz a következő, lehet hogy bepróbálkozom valami díszítéssel, mert ez nagyon aranyos :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek ezek az ötletek, kellemes sütögetést kívánok! :) Én már évek óta nem használok mérleget, csak szemre szórom a hozzávalókat, vagy evőkanállal mérek (általában 1,5 dekát számolok evőkanalanként) - nekem inkább egy kézi mixer hiányzik, amikor Debrecenben vagyok, mert kézzel egyszerűen képtelen vagyok felverni a tojásfehérjét vagy a tejszínhabot :D

      Törlés
    2. Na igen, a kézi mixer lesz a következő, csak egyszerűen már nem tudnom, hova raknám, pici a konyha (bár van egy olyan érzésem, hogy ha most hirtelen az ölembe pottyanna egy, azért tudnám hová tenni :D).
      Sok dolgot én is ki tudok mérni szemre, de vannak receptek, amikhez egyszerűen muszáj a mérleg - valószínűleg nagyobb rutinra lenne szükségem :)

      Törlés

Flickr Images