Hímzett kézmelegítők

A hűvös idő beköszöntével szerintem mindannyian egy kis melegségre vágyunk, ami megszépíti a rohanós, szürke hétköznapokat. Ma egy ilyen k...

A hűvös idő beköszöntével szerintem mindannyian egy kis melegségre vágyunk, ami megszépíti a rohanós, szürke hétköznapokat. Ma egy ilyen kis szívmelengető ötletet mutatok Nektek, ami garantálja, hogy nem fog többé fázni a kezünk reggelente, amíg a buszra várunk! :)


Le kell szögeznem, hogy nem igazán tudok varrni, még soha nem hímeztem korábban - tehát az is könnyedén el tudja készíteni ezeket az aranyos kézmelegítőket, aki azelőtt tűt és cérnát csak gombfelvarrás céljából vett a kezébe (de persze az a gomb is egy napon belül leesett).


Nincs szükség másra, mint egy kevés filcanyagra, hímzőfonalra, tűre, ollóra (én cikcakkollót használtam), valamint egy kevéske rizsre. A filcből kis négyzeteket vágtam ki ollóval, majd ceruzával felrajzoltam rájuk a mintát. Egy kicsit gyakorolgatnom kellett a hímzést, de viszonylag hamar belejöttem. Nem vagyok valami profi, de szerintem az a titka, hogy "visszafele" öltögessünk. Nem nagyon tudom elmagyarázni, de arra gondolok, hogy amikor beleszúrtuk a tűt az anyagba (lefelé), akkor amikor újra feljövünk, a következő öltés távolabbi pontján bukkanjon fel a tű, és visszaöltjük az előző lyukba. Remélem, sikerült jól elmagyaráznom (a harmadik képen nagyjából láthatjátok, mire gondoltam) - így mindenesetre sokkal szorosabb lesz a minta!


Ha készen van a minta, akkor összevarrjuk a kis zsákocska három oldalát, majd felül rizst töltünk bele, hogy kis pufi legyen, de azért ne repedjen szét; végül a tetejét is bevarrjuk. Ahogyan a legutóbbi 5 apró tippes bejegyzésben is említettem, a rizs sokáig megtartja a hőt. Nincs más dolgunk, mint reggel, indulás előtt kicsit betenni a mikróba a kézmelegítőket, és szorongatni, amíg meg nem érkezik a busz :) Nyilván megfordult a fejetekben, hogy mi értelme van ennek a kis apróságnak, hiszen a kesztyű is ugyanezt a célt szolgálja - de nekem sajnos néha kesztyűben is fázni szokott a kezem, ha nagyon hideg van. És lássuk be, ez a cukiság egyből jókedvre derít reggelente, és ez a lényeg! :D


A falevélmintás kézmelegítők mellett készítettem egy-egy hópelyheset és szívecskéset is, valamint Viktornak egy kutyumancsosat :D



Nektek hogy tetszik ez az ötlet? :)
Szerettek varrni/hímezni?







Olvastad már?

16 hozzászólás

  1. Hát megáll az eszem, hogy milyen ügyes vagy :D A hópelyhes valami csodás, hétfőn érkezik majd a varrógépem és a cikk cakk ollóm tuti én is készítek, mondjuk szivecske alakút :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De aranyos vagy! :)) Igazság szerint nem igényelt túl nagy ügyességet az elkészítésük. De gondolom, te gyakran szoktál varrogatni, ha már varrógéped is lesz. Én sajnos nem értek hozzá, annak is örülök, hogy már ilyen egyszerű apróságokat is tudok készíteni :) Kellemes alkotgatást Neked :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Nekem is az tetszik a legjobban, pedig azt volt a legnehezebb elkészíteni! :)

      Törlés
  3. Nekem a szívecskés és a hópelyhes is nagyon tetszik, klassz ötlet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Judy, örülök, hogy tetszik az ötlet! :)

      Törlés
  4. Gyönyörűek!! A hópelyhes nálam is kedvenc! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon édesek :-) Van egy csomó filcanyagom, úgyhogy van miből dolgoznom. Amúgy azt hittem, hogy nagyobbak és bele kell dugni a kezünket :D De ajándéknak is kiváló!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek! :) De jó neked, én a teljes kis maradék-készletem felhasználtam most, pedig még lenne ötletem bőven :( Tényleg nagyon jó kis ajándékötlet ez a kézmelegítő, ezért is készítettem többet belőlük! :)

      Törlés
  6. Hááát :) ahhoz képest, hogy nem tudsz varrni, gyönyörűek! Mi lenne, ha tudnál??? Nagyon tetszik az ötlet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de kedves vagy, örülök, hogy ennyire tetszenek Neked ezek a kis kézmelegítők! :) Igyekszem mindenféle technikát kipróbálni, és fejleszteni a tudásomat! Anyukám kiskoromban rengeteg plüssjátékot készített nekem, úgyhogy remélem, mire én is anyuka leszek, már nem csak kézmelegítőket fogok varrni :)

      Törlés
  7. Nagyon aranyosak :) Nekem kisebb koromban sópárnám volt hasonló, azt is meg kellett melegíteni - ha fájt a fülem, arra nagyon jó volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is volt pici sópárnám régebben, én is fülfájásra használtam! :) Most egy rizzsel töltött zoknim van, az alhasi görcsökre remek gyógyír :)

      Törlés

Flickr Images