Emlékőrző dobozkák

Kicsit idő- és türelemigényes ennek az emlékőrző dobozkának az elkészítése, viszont mindenképpen megéri belevágni. Anyukánknak, nagyma...

Kicsit idő- és türelemigényes ennek az emlékőrző dobozkának az elkészítése, viszont mindenképpen megéri belevágni. Anyukánknak, nagymamánknak, nővérünknek, vagy a legjobb barátnőnknek is ajándékozhatunk egy ilyen kis dobozt, telis-tele a közös emlékeinkkel. Persze nem muszáj itt megállni, férfiasabb jellegű dobozkákat is készíthetünk a szerelmünknek évfordulóra, vagy egyéb alkalomra. Részletes leírásért és képekért kattintsatok az Olvass tovább-ra! :)


Emlékőrző dobozka - szükséges kellékek

- pici papírdobozok (kb. 250 Ft/darab)
- egyfázisú repesztőlakk
- akrilfestékek (legalább két színben)
- tetszőleges mintájú szalvéta
- fényképek (lehetőleg előre szerkesztve, nyomtatva)
- rajzlap vagy színes papír
- körző, vonalzó, olló, ecset, szivacs
- stiftes papírragasztó
- pici darab szalag

Talán a felsorolt kellékek alapján bonyolultnak tűnik a dobozka elkészítése, de ne ijedjetek meg, inkább csak időigényes, de egyáltalán nem ördöngösség. Az egyfázisú repesztőlakk használatáról már olvashattatok korábban egy bejegyzésben itt, tehát nem írom le újra a használatát. Természetesen ha nincs kedvetek, vagy időtök antikolni, hagyhatjátok a dobozkákat az eredeti színükben, vagy befesthetitek egy színnel is. Én antikoltam őket, és egy kis festékbe mártott szivacsdarabbal még körbenyomkodtam a dobozok széleit is, a maximális antik hatás érdekében. Alkalmazhatjátok papír felületen is a szivaccsal festés technikáját, amiről szintén olvashattatok nálam korábban, itt. Végül, ha megszáradtak a dobozok, szalvétatechnikával díszíthetitek őket (használhattok découpage ragasztót, de egyszerűen a még nedves, festékes felületbe is belesimíthatjátok óvatosan a szalvétából kivágott mintát). Tehát igazából rajtatok áll, milyen külsőt adtok a kis doboznak, teljesen személyre szabhatjátok, akár a doboz tetejére is kerülhet fénykép. Közhely, és tudom, sokszor említem, de a díszítésnek csak a fantáziánk szab határt :) 


Az én két dobozkám párizsi külsőt kapott, ennek a csodás kis szalvétának köszönhetően. Az egyik doboz ovális, abba kicsit körülményesebb elkészíteni a harmonikaszerű fotósorozatot, így most a kerek dobozkába készült "szalag" elkészítését írom le Nektek. Először a fényképeket gépen szerkesztettem meg (a valódi fotókat nem volt szívem felvágni, ezért előbb lefényképeztem magukat a fényképeket, és a másolatokat használtam fel). A PhotoScape nevű programmal dolgozom, csak ajánlani tudom, mert rendkívül könnyű a használata. Itt kör alakúra is ki lehet vágni a képeket (Szerkesztő à Kép vágása  à Kör alakú vágás). Minden fotón egy szépia effektet is alkalmaztam, hogy egységes, régiesebb külsejük legyen (de persze eredeti színben is hagyhatjátok őket). Ezután egy Word-dokumentumba illesztettem az összes kis képet, és mindegyiket 4 cm x 4 cm nagyságúra méreteztem (ehhez szükséges előbb lemérni a dobozka átmérőjét, ez az én esetemben 5 cm volt, és ehhez képest méretezni a képeket). A képeket fotópapírra nyomtattam ki, majd kivágtam őket, és felragasztottam a kis "harmonika-szalagra".


A papírszalagot rajzlapból vágtam ki: először kimértem egy 5 cm széles sávot, majd a sávot a közepén (2,5 cm-nél) félbehajtottam, és a közepén húztam egy egyenes vonalat. Erre a vonalra helyeztem a körzőt, és rajzoltam 2,5 cm sugarú köröket úgy, hogy kicsit egymásba érjenek. Össze is lehet persze hajtogatni a papírcsíkot, a tetejére rajzolni a kört, és egyben kivágni, ahogyan a szokásos papírharmonikákat szoktuk készíteni - de tapasztalatom szerint vágás közben az alsó papírrétegek mindig elcsúsznak, és nem lesz tökéletes a végeredmény. Megéri kicsit méricskélni, mint hosszan mérgelődni emiatt. (Ha ovális a doboz, akkor előbb vágunk egy mintadarabot, és azt rajzoljuk körbe a megfelelő szélességű papírcsíkon belül. Ha pedig négyzet vagy téglalap alakú a doboz, igazán könnyű dolgunk van: egyszerűen csak kivágunk egy papírcsíkot, és összehajtogatjuk). Ha készen vannak a papírkörök, rájuk ragasztjuk a képeket (elöl-hátul legyen egy-egy fotó). A legfelső kép alá egy pici szalagdarabot ragasztunk, hogy legyen mivel kihúzni a képsort a dobozból, a legalsó kört pedig a dobozka belsejébe ragasztjuk.






Nektek hogy tetszik az emlékőrző dobozka? :)
Készítettetek már hasonlót?





Olvastad már?

4 hozzászólás

  1. Wow, szuperül néz ki! Én is most egy dobozkáz akarok átalakítani, de akrilfestékre gondoltam. Annyira beleszerettem az akrilfestékekbe, hogy mindent befestek mostanában :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó ötletet adtál vele, pont valami hasonlóra gondoltam, hogy kellene, csak még egyelőre nézelődtem. :)

    VálaszTörlés
  3. Jajj ez nagyon édes!:) Tökéletes ajándékötletet adtál akár karácsonyra is!:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szuper ötlet, és jól néz ki, amit készítettél :)

    VálaszTörlés

Flickr Images