5 apró tipp

Igyekeztem megint olyan tippeket összeválogatni és kipróbálni, amelyeket a mindennapok során hasznosíthatunk. Többek között azt is megtudh...

Igyekeztem megint olyan tippeket összeválogatni és kipróbálni, amelyeket a mindennapok során hasznosíthatunk. Többek között azt is megtudhatjátok, hogyan lehet felhasználni az apró szappanmaradékokat, és mi az, ami szerintem egyetlen női táskából sem hiányozhat! :)




A Praktika magazin egyik régi, itthon őrzött számában bukkantam erre az ötletre, ami segít abban, hogy az otthon összegyűlt apró szappandarabkáknak új külsőt adjunk. Először a szappant lereszeljük (1. kép) - ez egy kicsit fárasztó volt, és időigényes, de azt hiszem a szappan állagától is függ, hogy mennyire érezzük annak. Ezután előkészítettem néhány sütiszaggató formát, melyeket folpackba csomagoltam, hogy ki ne folyjon alul a szappan (2. kép). Persze használhatunk egyéb formákat is: szilikon muffinformát vagy jégkockatartót, esetleg homokozóformát is :) A lereszelt szappant üvegtálba tettem, és mikróban olvasztottam meg a legmagasabb fokozaton, de időről időre kivettem és megkevertem a masszát. Ne ijedjetek meg, ha esetleg habzani kezd, nekem is így volt, pedig arra számítottam, hogy folyékony lesz a szappan... Néhány kiskanál vizet is hozzáadtam keverés közben, így viszonylag tűrhető állaga lett, de amint a 3. képen látjátok, semmiképpen sem nevezhető folyékonynak. A formákba kanalaztam a szappant, és jól megnyomkodtam, hogy ne legyenek benne levegőbuborékok. Néhány óra alatt megszilárdultak, viszont elég csúnya volt a felületük (4. kép), ezért néhányszor langyos vízben megforgattam őket, hogy kisimuljanak. Ha masnival átkötjük őket, akár ajándékba is adhatók, a viccesebb formájú szappanokkal pedig a gyerekek játszhatnak az esti fürdetéskor :)


Közeleg a halottak napja, és így különösen hasznos lehet a következő tipp: ha néhány órára mélyhűtőbe tesszük a gyertyákat (persze a gyertyatartó nélkül!) akkor jóval tovább fognak égni. 


Amikor szöget verek be a falba, valahogy mindig elhajlik felfelé, lefelé, vagy oldalra, ugyanis roppantul félek attól, hogy ráütök a kalapáccsal az ujjamra. Itt a megoldás: egy ruhacsipesszel fogjuk meg a szöget, így nem kell félteni az ujjunkat, és garantáltan helyén marad a szög is :)


Sokan furának találhatják, de nálam mindig van egy kis neszesszer, tele gyógyszerekkel. Nemegyszer segített már rajtam, vagy valamelyik barátnőmön sürgős vészhelyzetben. (Anyukám nevelte belém ezt az elővigyázatosságot) Mindig hordok magamnál fájdalomcsillapítót, görcsoldót, hasfogót, hányinger és torokfájás elleni gyógyszert, sebtapaszt... Így sosem ér felkészületlenül semmilyen hirtelen jött probléma. 


Ismerős az a probléma, amikor egész nap viseltetek egy bizsugyűrűt, és amikor este leveszitek, lila karikák csúfítják el az ujjatokat? Ha átlátszó körömlakkal bekenitek a gyűrűk belsejét, többet nem fognak foltot hagyni (persze néhány havonta érdemes újra meg újra átkenni őket).



Nektek hogy tetszenek ezek az ötletek?
Ismeritek, alkalmazzátok valamelyiket? :)





Olvastad már?

15 hozzászólás

  1. A ruhacsipeszes ötlet óriási :D
    Neszesszer nálam is van mindig, gyógyszer az nem, de ragtapasz, zacskó, nedves kendő stb. mindig. Persze nagyon ritkán eszek gyógyszert, nem is nagyon van itthon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az anyukámtól kapott háztartási kisokosban bukkantam rá! :D Ha hamarabb meglátom, sok ferde szögtől megkímélhettem volna már magam. Tényleg elég egészségtelen mindig gyógyszereket bekapkodni, de például hosszabb utazásokon én mindig beveszek pár Daedalont (sokszor már csak a tudat is megnyugtat, hogy bevettem).

      Törlés
  2. De jó a szappanos ötlet!Biztos kipróbálom!Megint tök jó kis tippeket sikerült összeszedned.:))
    Nálam is mindig van gyógyszer, mióta egyszer kellett volna és nem volt....azóta úgy vagyok vele, hogy inkább foglaljon helyet de legyen mindig kalcium, fájdalomcsillapító legalább.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy sikerült adnom egy jó ötletet! :) Kicsit pepecselős a szappanolvasztás, viszont legalább rendkívül egyszerű elmosogatni az olvasztóedényt :D Én is jártam már így párszor, azóta mindig nálam van ez a kis neszesszer. Inkább legyen nálam, mint hogy utolérjen Murphy törvénye.

      Törlés
  3. Ismét nagyon jó ötletek :) A gyógyszeres neszesszer nálam az allergiám miatt kiegészül orrspray-vel és allergia gyógyszerrel. A szöges ötlet tényleg nagyon praktikus!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek a tippek! :) Jaj, te szegény, mire vagy allergiás? :( Én szerencsére (még) semmire, de nem merem elkiabálni, mert anyukámnál is csak néhány éve alakult ki például a parlagfű-allergia, és eléggé megkínozza szegényt minden évben.

      Törlés
  4. A szappanos dolgot már olyan régóta tervezem én is! :) A gyertyás dologról nem is tudtam, érdekes :) Legalább egy fájdalomcsillapító nálam is mindig van (fejfájós vagyok), meg sebtapasz is. A neszesszerem nekem inkább ilyen vészhelyzeti dolgokkal van tele, mint púder.. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is terveztem a szappanöntést már hónapok óta, de valahogy a megvalósításig soha nem jutottam el, pedig tényleg csak néhány perc :) Inkább a szappanreszelés az, ami fárasztó :D

      Törlés
  5. Ez a szappanos nagyon tetszik :) Mindig tanulok tőled valami újat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de kedves vagy, örülök, hogy tetszik! :) Remélem, hogy még sok olyan tippet sikerül összeválogatnom a jövőben is, amiket hasznosnak találsz majd.

      Törlés
  6. Mindegyik ötlet nagyon tetszik, a szappanos és csipeszes legjobban, szuper ötleteket találsz ki mindig :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Barbi, örülök, hogy tetszenek az ötletek! :)

      Törlés
  7. Nekem a szappanos tipp tetszik legjobban, tuti ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
  8. Ezek nagyon-nagyon kreatívak !!! :)
    És maga a sorozat is! Nagyon ügyi vagy, h kitaláltad :)

    VálaszTörlés
  9. Fantasztikus ötletek ismét :) a szögbeverés a legjobb!

    VálaszTörlés

Flickr Images