Baglyos torta lépésről lépésre - fázisfotókkal!

Egy hete kezdődött az utolsó egyetemi évem, és ennek örömére egy baglyos tortát készítettem, amit a többi cókmókommal együtt múlt vasárnap...

Egy hete kezdődött az utolsó egyetemi évem, és ennek örömére egy baglyos tortát készítettem, amit a többi cókmókommal együtt múlt vasárnap elvittem Debrecenbe (a barátnőim legnagyobb örömére :D) Kicsit szomorú vagyok, ugyanis egy jó darabig biztosan nem lesz időm sütögetni - legközelebb talán majd október végén, a konzultációs hét alatt :( Ezt a tortát egyébként nagyon egyszerű  volt elkészíteni - videót sajnos most nem tudtam csinálni, viszont remélem, hogy a "lépésről lépésre" fotóknak örülni fogtok!




Ehhez a baglyos tortához két, négyszög alakú piskótalapot sütöttem. Természetesen akármilyen krémmel tölthetjük (én a jól bevált vakondtúrás torta mellett maradtam). Az elkészített fondant-hoz pár csepp kék ételszínezéket adtam - bár a fázisfotókon nem látszik, de maga a bagoly halványkék. Miután bevontam a tortát (videót a fondant készítéséről és a torta bevonásáról itt láthattok), a kinyújtott fondant-ból kivágtam egy téglalapot, és a torta felső részére borítottam (2. kép). Ezután kivágtam a bagoly hasát, amire egy teáskanál segítségével készítettem el a tollas mintát. Egy kevés fondantmasszát sötétebb kékre színeztem, kinyújtottam, majd egy pohárral két kört szaggattam ki belőle - ezek lettek a baglyocska szemei (4. kép). A mintát fogpiszkálóval készítettem el.


Ezután egy, az előzőnél kisebb átmérőjű pohárral két kört szaggattam ki, melyeket fekete ételszínezékkel festettem be, és a kék szemre helyeztem őket (1. kép). Fehér fondant-ból két pici golyót gyúrtam, amiket kilapítottam, és a fekete körökre ragasztottam - egy pici vajjal, vagy akár pár csepp vízzel is könnyen odaragad (2. kép). A madárka csőrét éles késsel vágtam ki fehér fondant-ból, majd pirosra színeztem pár csepp vízben feloldott, por állagú ételszínezékkel (3. kép). A füleket az átlagosnál vastagabbra nyújtott (kb. 0,5 - 1 cm vastag) fondantmasszából vágtam ki. Hogy ne görbüljenek el, 3 fogpiszkálót szúrtam mindkettőbe, és ezeknek a kiálló végével rögzítettem őket a tortához (4. kép).






Nektek hogy tetszik ez a baglyos torta? :)






Olvastad már?

12 hozzászólás

Flickr Images