Lámpabura-átalakítás 500 forintból

Amióta az eszemet tudom, megvan nekünk ez az állólámpa. Amikor 13 éves voltam, elkunyeráltam anyutól, és átkerült az én szobámba. Sokáig e...

Amióta az eszemet tudom, megvan nekünk ez az állólámpa. Amikor 13 éves voltam, elkunyeráltam anyutól, és átkerült az én szobámba. Sokáig egy babarózsaszín kis függönnyel volt körbetekerve, fodrosan, masnisan, de végül túl gyerekesnek találtam, és levettem. Az eredeti lámpabura viszont már nagyon csúnya volt, évekig "pucéran" állt, de most megelégeltem, és elhatároztam, hogy átalakítom. Maradtam a rózsaszínnél, és bár ez a megoldás is fodros-bodros, némileg elegánsabb, mint a függönyös-szalagos változat. Nagyon könnyű elkészíteni, és néhány száz forintból megvalósítható! :)




És hogy mi kell hozzá?  

- három rétegű szalvéta 
(én a Penny Marketben vettem Wippy szalvétát, 180 Ft/csomag)
- kötözőanyag (erősebb cérna vagy drót)
- gombostű (kb. 115 Ft/csomag) vagy ragasztó a rögzítéshez



Talán már Ti is csináltatok hasonló módon virágokat, de azért röviden leírom az elkészítés menetét. A három rétegű szalvétát félig kihajtjuk (tehát egymás mellett lesz két négyzet alakú rész, és egymáson lesz hat réteg). Ezután harmonikaszerűen összehajtogatjuk, középen összekötjük őket, és a végüket hegyesre vágjuk.


Ezután nincs más dolgunk, mint széthúzni a virág széleit, és óvatosan szétszedni a szalvétarétegeket. Így lesz telt és dús a virágunk. Nekem viszonylag nagy a lámpám, így két csomag szalvétából készítettem virágokat, de például egy kisebb asztali lámpához egy csomag is elég. A virágokat gombostűvel szúrtam a lámpaburába, de ha az anyaga esetleg nem engedi, használhattok valamilyen ragasztót. Akár közvetlenül is felragaszthatjátok a virágokat, vagy esetleg egy textil- vagy papírcsíkra is ragaszthatjátok őket, amit körbetekertek a lámpaburán, és a széleit hátul összekötitek, vagy egyéb módon rögzítitek. 





Nektek hogy tetszik ez az ötlet? :)









Olvastad már?

17 hozzászólás

  1. Válaszok
    1. Köszi, örülök, hogy így gondolod! :)

      Törlés
  2. De cuki! :)) Nagyon jó ötlet, igazi designer darab :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon kreatív kis ötlet, nekem tetszik ez a habos-babos megoldás :D

    http://thebeautyandglamourblog.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, ennek örülök! :) Először féltem, hogy kicsit gyerekes lesz, de egészen elégedett vagyok ezzel a megoldással :)

      Törlés
  4. Nagyon mutatós! Nekem valamiért a Dr. Szöszis koliszobák jutnak róla eszembe :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg Dr. Szöszis kicsit :DD Már csak egy szőrmók telefon, rengeteg csillámló holmi és egy zsebkutyus kellene, hogy teljes legyen az összkép! :D

      Törlés
  5. Az ötlet szuper, remek dekoráció. :) De azért a biztonságra is ügyelni kell; én nem díszítenék lámpát, ami felforrósodhat, szalvétához hasonló gyúlékony anyagokkal. Csak óvatosan lányok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! :)

      Köszönöm a jó tanácsot, a biztonságra mindig ügyelek. Talán a képeken nem látszik, de ennek a lámpának több mint 30 centi a sugara, így az izzó magát a lámpaburát sosem melegíti fel. Ráadásul ott vannak még a különböző rizspapír lámpák is - ha azok nem gyulladnak meg, akkor ez sem fog szerintem :) Természetesen soha nem hagyom felügyelet nélkül a lámpát, már csak az energiatakarékosság miatt sem :)

      Törlés
  6. Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon örülök, hogy tetszik :)

      Törlés
  7. Kifejezetten jól néz ki :) tetszik.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon mutatós lett!

    VálaszTörlés
  9. Azta, nagyon jó ötlet! Imádom <3
    xoxo:Yvett,http://divat-mania.blogspot.hu/

    VálaszTörlés

Flickr Images