Kívül-belül csíkos zebratorta

A legjobb barátnőm, aki jelenleg Budapesten él, augusztus 12-én ünnepelte a születésnapját. Akkor sajnos nem tudtam őt felköszönteni sze...

A legjobb barátnőm, aki jelenleg Budapesten él, augusztus 12-én ünnepelte a születésnapját. Akkor sajnos nem tudtam őt felköszönteni személyesen, a hétvégén viszont itthon volt, és ezzel az emeletes, kívül-belül zebracsíkos csokoládétortával leptem meg.



Ez a torta azért különleges, mert belül is csíkos. Ez volt életem első zebratortája, így az első piskótalap nem sikerült tökéletesen (1. képkocka), láthatjátok, hogy inkább bocira emlékeztet, mint zebrára. A legutolsó viszont már elég jó lett, itt már rájöttem a titok nyitjára. Ha jól csináljátok, a fa évgyűrűihez hasonlít a minta felülnézetből, felvágva pedig függőlegesen lesz csíkos. Úgy kell elkészíteni, hogy a piskótatésztát kész részre osztjuk, az egyikbe belekeverünk 1-2 evőkanál kakaóport (a tészta mennyiségtől függően), majd a két színt felváltva adagoljuk a tortaformába. Én evőkanállal csináltam, egy-két kanálnyit tettem a fehér tésztából a forma közepére, majd arra a barna tésztából kanalaztam ugyanennyit, és így tovább. A tészta szépen "kiterül", ahogy egyre több réteget teszünk egymásra. Szórakoztató elkészíteni, és nagyon látványos! :)

A díszítés az utóbbi időben készített tortáimhoz képest nagyon egyszerű volt, mégis ez lett az egyik kedvencem! Fehér fondantmasszával vontam be a két emeletet, és pár csepp vízzel elkevert fekete, por állagú ételszínezékkel festettem rá a zebracsíkokat. Egy kevés masszát rózsaszínre színeztem, készítettem belőle három rózsát a torta tetejére (itt láthattátok egy videóban, hogyan kell rózsát készíteni a fondantból), a maradékból pedig golyócskákat formáztam, és körberaktam velük az emeleteket. 





Nektek hogy tetszik ez a torta? :)







Olvastad már?

14 hozzászólás

  1. Nagyon szép lett és biztos nagyon finom is, nyami :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Barbi! :) Mindenkinek ízlett szerencsére (rajtam kívül, én túl kritikus voltam) :D

      Törlés
  2. csodás lett , és biztos isteni finom volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! :) Egészen finom volt, csak azért voltam kicsit elégedetlen, mert a fondant cukros íze teljesen átjárta a piskótát. Nem tudom, miért, eddig nem történt ilyen. Az édesszájúaknak persze így is ízlett, de én súlyos hibának könyveltem el :D

      Törlés
  3. Gyönyörűűű, biztosan elkészitem majd a tortát (legalábbis a tésztáját, a diszités nem megy még nekem ilyen jol) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Réka! :) Nagyon mutatós ez a zebracsíkos piskóta, úgyhogy tényleg érdemes elkészíteni! :)

      Törlés
  4. Hát egy ilyennel engem is meglephetnél :D Nagyon szép lett, habár egyszerűnek írod (a külsejét a többihez képest), mégis annyira látványos és csajos, biztos nagyon örült neki ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokszor gondoltam már rá, hogy szerveznem kellene egy debreceni tortakóstolóval egybekötött találkozót, hiszen annyi blogger van Debrecenből és a környékről :D Tényleg csajos lett a torta (kicsit féltem, hogy inkább Győzikés lesz), és persze nagyon örült neki a barátnőm :)

      Törlés
  5. Bárcsak fele ennyire jól tudnék sütni :) Még mindig csak ámulok milyen szép tortákat készítesz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de kedves vagy, köszönöm! *-* Nekem is jó pár évbe telt, mire idáig eljutottam. Ha valaki két-három évvel ezelőtt azt mondta volna nekem, hogy ilyen tortákat fogok készíteni, kinevettem volna :D

      Törlés
  6. Csodásan néz ki, biztos nagyon fini volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik Neked! :)

      Törlés

Flickr Images