Kávés gesztenyetorta csipkemintával

A hétvégén készítettem el életem első gesztenyetortáját, így hát a képek mellett a receptet is megosztom Veletek! :) Eredetileg nem ilyen ...

A hétvégén készítettem el életem első gesztenyetortáját, így hát a képek mellett a receptet is megosztom Veletek! :) Eredetileg nem ilyen külsőt szántam ennek a tortának, a fodros díszítés egy szükség szülte megoldás. Nem tudom, hogy a nagy meleg miatt, vagy esetleg a saját ügyetlenségem miatt, de elrontottam a fondantmasszát. Hiába csinálom már sokadjára, azért néha mégis meggyűlik vele a bajom :D Szakadt, ragadt, csak a torta egyik oldalára volt hajlandó simán ráborulni. Ennek ellenére remélem, elnyeri a tetszéseteket ez a csipkemintás, fodros, kávés gesztenyetorta.


Kávés gesztenyetorta

Először 6 tojásból kakaós piskótát készítettem, a szokásos módon (a 6 sárgáját 6 evőkanál cukorral habosra keverjük, hozzáadunk 5 evőkanál lisztet és 1 evőkanál kakaóport, majd a kemény habbá felvert fehérjéket), és ezt három lapban kisütöttem, 15 cm átmérőjű tortaformában. Ennél részletesebben most nem írom le az elkészítését, de ITT elolvashatjátok a piskótasütéssel kapcsolatos tippjeimet - hogyan kerüljük el, hogy besüppedjen a piskóta közepe, vagy odaégjen, stb... :)

A krémhez két csomag gesztenyemasszát villával összenyomkodtam. Egy külön tálkában felvertem 3 dl Hulala habtejszínt, hozzáadtam a gesztenyéhez, és kézi mixerrel összekevertem (lehet a legmagasabb fokozaton, nem kell félni, hogy összetörik a tejszínhab!). Cukrot már nem adtam a krémhez, hiszen a gesztenyemassza önmagában is elég édes és tömény. Az első tortalapot megkentem a gesztenyés krémmel. A második piskótalapot apró darabkákra tépkedtem, fekete kávéba áztattam (nem kell sokáig, mert egy pillanat alatt felszívja a piskóta a kávét), és a gesztenyés krémrétegre rakosgattam őket. Ezután ismét krém, majd tortalap következett, és egy éjszakát dermesztettem a hűtőben. Bár elvileg ilyenkor is be lehet vonni a tortát fondant-nal, én mindig elkészítem őket egy nappal a díszítés előtt. Így nem fáradok el annyira a dekorálásban, és főleg a "lazább" tartású, például puding alapú krémekkel készült tortáknak tesz jót a dermesztés.

Nem tudom, mi történt most velem, már akkor láttam, hogy nincs itt rendben valami, amikor a vajas-mézes-zselatinos keveréket a porcukorhoz öntöttem. Ugyanis bugyborékolt, levegős volt, ragadt, nyúlt, minden baja volt. Mivel mindig ugyanolyan márkájú termékeket használok, és ugyanolyan kanállal mérem ki őket, csak a melegre tudom fogni ezt a "tragédiát" :D (Vagy a szerelemtől nem tudtam koncentrálni). Mikor be akartam borítani a tortát a cukormasszával, az szépen kettészakadt, és csak a torta egyik oldalát fedte be. Gyorsan megpróbáltam menteni a menthetőt, így a maradék fondantmasszát kinyújtottam, és egy pohárral köröket szaggattam belőle, melyekből fodros bevonatot készítettem a problémás részekre. Egyébként a fondant nagyon "izzadt" is, azt hiszem azért, mert nem vettem ki a tortát elég korán a hűtőből, és túl hideg volt. Kicsit nehéz volt így megrajzolni a mintát, mert nagyon nedves volt az alap, de végül összehoztam. Az ötletet weheartiten találtam, de a mintát már szabad kézzel rajzoltam fel a tortára, fekete ételfilccel. Ezután a szirmokat, levélkéket fondantból megformáztam, és egy kis vaj segítségével felragasztottam őket a megfelelő helyekre. Ezeket már pár csepp vízben feloldott, por állagú ételszínezékkel festettem be óvatosan, egy vékony ecset segítségével. 





Nektek hogy tetszik? :)





Olvastad már?

12 hozzászólás

  1. Nagyon szép :-) és köszi a receptet is :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Réka! :) Ha Te is szereted a gesztenyét, javaslom, hogy próbáld ki! :)

      Törlés
  2. Hú ezt kipróbálom!:) Nagyon jól hangzik. Nem utolsósorban pedig ismét nagyszerűen szép a műved:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Isteni az íze, az biztos... Nem gyakran szoktam enni a tortáimból, de ennek a felét én pusztítottam el :D Örülök, hogy tetszik Neked! :)

      Törlés
  3. Húú ez gyönyörű, és belül is jól néz ki, hmm finom lehet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  4. Wow, csodásan néz ki! Annyira sajnálom, hogy nem vagyok egy "sütőművész", pont most volt a barátom szülinapja és nem leptem meg semmi finomsággal. De majd ma... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Nagyon egyszerű elkészíteni ezt a tortát, akár sütiszelet formájában is, úgy talán még hamarabb készen is van! Én pedig főzni nem igazán tudok (még), úgyhogy a barátom már kicsit unja az édességeket :D

      Törlés
  5. Úúúristen, hát már a bejegyzés címével megfogtál, illetve az első két szóval. Kávé és gesztenye, hmm... arról nem beszélve, hogy ez a torta is gyönyörű lett. Annyira irigyellek, amiért ilyen ügyes vagy. Én is nagyon szeretek sütni, de a nyomodba sem érek... :) Ezzel lehet, hogy érdemes lenne komolyabban is foglalkozni, nem? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az egyik legjobb kombináció, megéri kipróbálni :P Nagyon kedves vagy, hogy ezt mondod, örülök, hogy tetszik a torta :) Mindig gondolkozom rajta, hogy a jövőben esetleg komolyabban is foglalkozzak a cukrászattal, de bevallom kicsit félek is attól, hogy a hobbim legyen a szakmám... Ismerem magam, és attól tartok, előbb-utóbb ráunnék, ha kötelező lenne ezt csinálnom :D Majd meglátjuk, mit hoz a jövő! :)

      Törlés
  6. Ez nálam mindent vitt :) Gyönyörűűűűű!

    VálaszTörlés

Flickr Images