Harry Potter torta anyu szülinapjára

Anyukámnak 12-én volt a születésnapja (és a névnapja is), én pedig egy Harry Potteres tortával leptem meg. Mióta az eszemet tudom, szere...

Anyukámnak 12-én volt a születésnapja (és a névnapja is), én pedig egy Harry Potteres tortával leptem meg. Mióta az eszemet tudom, szeretem Harryt, 8 évesen olvastam el az első könyvet, és hamarosan anyut is rávettem, így ő is a varázsvilág rabja lett :D Mondanom sem kell, nagyon örült a tortának, bár a cikesz szárnyai kissé lekonyultak, mire a szeletelésig értünk...


Ez a torta azért is különleges, mert életem első könyv alakú tortája. Persze lehetett volna ennél "könyvebb" alakú is, de viszonylag elégedett vagyok vele. 7 tojásból készítettem hozzá kakaós piskótát, és citromkrémmel töltöttem meg. A fondant megint nem volt hajlandó rendesen viselkedni, majdnem egy kiló porcukrot felvett, úgyhogy tényleg a kánikula számlájára kell írnom ezt a kisebbfajta cukrásztragédiát. Megint ragadt, szakadt, mint a múltkori gesztenyetortánál, viszont valamilyen csoda folytán mégis sikerült egészen tűrhető módon bevonnom vele a tortát (bár itt-ott ráncos és gyűrött maradt a bevonat).

A díszek elkészítése különös öröm volt a számomra, pedig általában elvesztem a türelmemet, mire idáig eljutok.
  • A sálat volt talán a legegyszerűbb megcsinálni: sárgára színezett fondantból egy szélesebb csíkot vágtam ki, a két végét "fellaskáztam", és a tortára helyeztem. Ezután festettem rá a csíkokat pár csepp vízzel elkevert porfestékkel. 
  • A varázspálcához egy kevés fondantmasszát barnára színeztem - nem dolgoztam el teljesen, hogy kissé márványos maradjon a mintája. Ezután egy hosszúkás, varázspálca alakú rudat formáztam belőle, és beleszúrtam egy hústűt, hogy nehogy elgörbüljön a nagy melegben (sajnos hajlamos volt rá). Végül fogpiszkálóval erezetet rajzoltam bele.
  • A cikesz szárnyait fehér fondantból vágtam ki, majd fogpiszkálókat szurkáltam beléjük, hogy merevek legyenek és ne olvadozzanak összevissza... (Persze ellenálltak minden próbálkozásomnak, és olvadoztak). A cikesz gömbrészét is fogpiszkálóval rögzítettem a tortához, mégis, amikor beleszúrtam a szárnyakat, egyre lejjebb ereszkedtek. 
  • A szemüveghez fekete ételszínezékkel festettem meg egy kis darab fondantmasszát, és vékony gilinyókat sodortam belőlük. Ezekből formáztam meg a keretet, és a szárat.





Nektek hogy tetszik ez a torta? :)






Olvastad már?

10 hozzászólás

  1. Jajj de jó *-* Amúgy is imádom a Harry Potter könyvsorozatot, lehet kicsit elfogult vagyok, de ez a torta hihetetlen jól sikerült :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Dii, örülök, hogy tetszik! *-*

      Törlés
  2. Szerintem nagyon ötletes, ügyes vagy ! :)

    http://beautyfromregi.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Regi, örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  3. Ezt én is szívesen elfogadnám, nagyon jó lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek nagyon örülök, köszönöm! :)

      Törlés
  4. Úúúúú *.* Hát komolyan szóhoz se jutok, mit meg nem adnék egy ilyen tortáért... életem végéig hálát rebegnék, ha valaki meglepne vele. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor ezt a bejegyzést közzétettem, egyből eszembe jutottál, már vártam is, hogy mikor írsz :D Gondoltam, hogy Neked tetszeni fog :))

      Törlés

Flickr Images