Életképek

Hihetetlen, milyen gyorsan telik az idő, a július mintha egy pillanat alatt elrepült volna. Talán azért érzem így, mert ebben a félévben...

Hihetetlen, milyen gyorsan telik az idő, a július mintha egy pillanat alatt elrepült volna. Talán azért érzem így, mert ebben a félévben különösen hosszúra nyúlt a vizsgaidőszakom. Alig ért véget, már indultunk is Görögországba, és onnan alig értem haza, már kezdődött is egy alkotótábor, itt Berettyóújfaluban, ami egy hétig tartott, és nagyon élveztem :)


Igazából a táborban "tudósítóként" voltam jelen, fotóztam, és cikket írtam róla, de persze mindent ki is próbálhattam. Ez egyfajta nyári gyakorlat, a berettyóújfalui Bihari Múzeumban segítek, amiben tudok. Bár az egyetemen nem az újságíró specializációt választottam, és most inkább ilyen jellegű feladataim vannak, egyáltalán nem bánom, sőt :) Segítek például megtervezni a havonta megrendezett családi múzeumi nap plakátját, kis vetélkedőket, feladatokat készítek a gyerekeknek, régi cikkeket digitalizálok, fotózok... Kicsit néha már bűntudatom van, hogy ennyire élvezem, szinte már szórakozás, nem is munka.

Rengeteg új dolgot tanultam az alkotótáborban. Első nap még kicsit meg voltam illetődve, mert én voltam az egyik legfiatalabb (és legügyetlenebb). Soha életemben nem fontam például csuhét. Eleinte nagyon nehezen ment, órákba telt, mire egyáltalán felfogtam, hogy milyen irányba kell tekergetni a leveleket, de a végén egészen belejöttem. A rózsákra specializálódtam, és sorra hajtogattam őket, a végén már olyan aprókat is tudtam csinálni, mint egy borsó, és kis virágfüzérbe fontam őket össze. Korongoztam is, bár az edénykém elég szerencsétlenre sikerült, olyan alakja lett, mint egy bidének :D Még nincsen nálam sajnos, előbb ki kell égetni, de ha meglesz, biztosan lefotózom, mert egészen egyedi :D Harmadik napon kosarat fonni tanultam, elég keservesen, de elkészítettem egy kis kosarat, erről képet is láthattok. Könnyű munkának tűnik, pedig nagyon nehéz! Minden tiszteletem azoké, akik egész nap ezzel foglalkoznak, mert nekem estére majd leszakadt a kis vacsavacsa kezecském. Ezen kívül kipróbáltam a bőrözést is - készítettem magamnak egy rózsaszín, bőr telefontokot. A sors iróniája, hogy a telefonom rá egy hétre elromlott :D Utolsó nap pedig nemezeltünk, ekkor Viktornak csináltam egy aranyos, kiskutyás képet!
Amúgy főleg csak pihengetek, olvasgatok. Elkezdtem előszedni itthon a klasszikus műveket, most az Üvöltő szelek van soron. Rá kellett jönnöm ugyanis, hogy Jane Austen regényeit kivéve, tökéletesen műveletlen és tájékozatlan vagyok... Bevallom, miközben az Üvöltő szeleket olvasom, néha a frász kitör. Tegnap éjjel kettőig bújtam, és igencsak megijedtem, amikor kint kaparászott és vinnyogott egy macska az ablakom alatt... Már azt hittem, Cathy jött el meglátogatni. 



Az alkotótábor második napján voltunk a szeghalmi Sárréti Múzeumban, itt főleg a régi mesterségekről tudhattunk meg mindenfélét, meg arról, hogyan éltek az emberek ezen a vidéken. Olyan tárgyakat is láttam, amelyekről eddig csak a könyvekből tanultam: például egy még mindig működő fonográfot. Igaz, már csak nyekergést lehetett hallani az egykori dalból, de nagyon érdekes volt. Ellátogattunk még Vésztő-Mágor emlékhelyre is, ahol a kiállításnál már talán jobban megfogott a táj szépsége és a legelő barikák :)


Még áprilisban volt egy nyereményjáték Krisztinél, amit legnagyobb örömömre és meglepetésemre én nyertem! :) A nyereményem eredetileg egy óra volt, de történt egy kis probléma, amit inkább nem részletezek, mert egyáltalán nem áll szándékomban negatív fényben feltüntetni a céget, főleg, hogy nem igazán ismerem és nem is látom át a működését. Kicsit szomorú voltam, de Kriszti nagyon aranyos volt, mert küldött nekem kárpótlásul egy kis ajándékcsomagot, amiben ez a masnis nyaklánc és rózsás fülbevaló volt. Köszönöm még egyszer! :)


Néhány napja meglátogattam egy debreceni barátnőmet, Fannit, akivel egyébként nagyon közel lakunk egymáshoz - persze csak tanítási időben :D A nyolcadik emeletről látni is lehet a társasházat, ahol a lakásunk van. A vizsgaidőszak óta nem is beszélgettünk egy jót, de most bepótoltuk, Fanni próbált tanítani főzni (de csak annyival tudtam hozzájárulni a finom ebédhez, hogy néha megkavartam...) Iszogattunk kicsit - én szigorúan csak sört, a Strongbow-t csak azért fényképeztem le, mert előkelőbben mutat, mint az én kis Löwenbräum :) 

Hogy megháláljam az ebédet, este én rendeltem a pizzát, méghozzá a Foodpanda segítségével. Mindegy, milyen vacsihoz van kedvünk, szusihoz, pizzához vagy hamburgerhez, több étterem kínálatából is választhatunk, és a Foodpandával könnyen, gyorsan, egy pillanat alatt rendelhetünk is. Nem kell telefonálgatni, vagy e-mailben visszaigazolni a rendelést (egyszer így jártam tavaly az egyik pizzériával, amikor online rendeltem: csak vártam, vártam a pizzámat, órák teltek el, mire rájöttem, hogy meg kellett volna nézni az üzeneteimet, és visszaigazolni... nagyon mérges voltam magamra :D) De itt nem tudtam elrontani a rendelést, sőt, még egy sms-t is kaptam, hogy nemsokára megérkezik a pizza (Bibione pizzát rendeltünk a Pizza Vespából). Tényleg hamar ki is szállították, mi meg bepusziltuk majdnem az egészet azon melegében :D




Nektek hogy telt a hetetek? :)







Olvastad már?

8 hozzászólás

  1. nagyon jó hangulatúak a képek.:) szépek! x
    Bianka
    http://ruhamania.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  2. Nem hinném, hogy műveletlen vagy. :) Vannak olyan - mások szerint - alapművek, amiket én sem olvastam, de nem hiszem, hogy ezért műveletlenek vagyunk :) Nem érdekelhet minden :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, utólag rájöttem, hogy nem így kellett volna fogalmaznom! :) Teljesen egyetértek Veled, nem érdeklődhetünk minden iránt. Én viszont az Üvöltő szeleket például már régóta el szerettem volna olvasni, csak valahogy lusta voltam elővenni és nekiülni, pedig egyébként imádok olvasni :) A filmekkel is így vagyok, olyan sok filmet felírtam a képzeletbeli "Megnézendő" listámra, de valahogy mégis valamilyen sorozatnál kötök ki, és századjára is megnézem ugyanazt az epizódot, mert nem kell rá odafigyelni, lehet közben pakolászni, mással foglalkozni... :D

      Törlés
  3. Megint nagyon szépeka képeid! :)

    VálaszTörlés
  4. Jaj, én úgy szeretem az ilyen bejegyzéseket, szépek a képek :3 Attól meg ne érezd magad rosszul, ha a munka élvezetes, örülj neki, hogy ilyen ;)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon helyes az alkotásod és a masnis nyaklánc meg fülbevaló is :)

    VálaszTörlés

Flickr Images