Egyszerű dekorációk befőttesüvegből

A mai bejegyzésben négy nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthető, ugyanakkor látványos dekorációt mutatok Nektek. Ezen kívül még egy közö...

A mai bejegyzésben négy nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthető, ugyanakkor látványos dekorációt mutatok Nektek. Ezen kívül még egy közös van bennük: mindegyik befőttesüvegből készült!



Biztosan minden otthonban vannak kisebb-nagyobb horgolt terítők. Főleg a nagymamák hajlamosak egy egész kis készletet felhalmozni, így ha otthon esetleg nincs is, csak a nagyiig kell elmenni egy-egy felesleges, fiók mélyén megbújó darabért. Minél vékonyabb cérnával készült, és minél aprólékosabb a mintája a terítőnek, annál szebb lesz a végeredmény. Én egy kevés csirizzel (liszt és víz keveréke) rögzítettem a terítőt a befőttesüvegre úgy, hogy itt-ott bekentem vele a terítőt, és óvatosan felhelyeztem. Tényleg nem kell nagy felületen bekenni, elég csak a széleken és a közepén, mert hamar odaragad, viszont csúnya lesz, ha kilátszik a csiriz. Természetesen ragasztóval is dolgozhattok, de ez a legolcsóbb módszer (és ugyanolyan tartós, mint a ragasztó). Ha készen vagyunk a felragasztással, a felesleges részeket kisollóval óvatosan vágjuk le - ügyeljünk arra, hogy az üveg belsejébe ne lógjon cérnaszál, hiszen könnyen lángra kaphat!


Úszó mécseseket is tarthatunk befőttesüvegben. A dekorálásnak csak a fantáziánk szab határt, évszakoknak megfelelően kicserélhetjük a víz alatti világot: nyáron telerakhatjuk kagylóval, ősszel akár termésekkel is, tavasszal pedig élő vagy selyemvirágokkal. Persze arra ügyelni kell, hogy ha éppen nem használjuk, öntsük ki a vizet belőle, a benne lévő dolgokat pedig töröljük szárazra.


Csodás dísze lehet a szobánknak egy csillámporral bevont kicsi befőttesüveg, amit vázának és mécsestartónak egyaránt használhatunk. Egy doboz csillámport kb. 500 Ft-ért beszerezhetünk a papír- és hobbiboltokban, és nagyon sokáig elég. Ezen kívül nincs is szükség másra, csak - milyen meglepő! - csirizre, amivel bekenjük az üveget, és mintha sót szórnánk, rászórjuk a csillámport. Kicsit bele is lapogathatjuk. Érdemes újságpapír fölött csinálni, így a leszóródott, felesleges csillámport könnyen visszatölthetjük a dobozba. Néhány óráig, vagy egy napig is száríthatjuk, végül pedig hajlakkal alaposan befújjuk - így tartós lesz, és nem fog róla folyamatosan peregni a csillámpor. 


A befőttesüveg az emlékek őrzője is lehet. Teletölthetjük a nyaralás során gyűjtött homokkal, kagylókkal, kavicsokkal, és beletehetünk egy ott készült fotót is. Azt bánom nagyon, hogy eddig nem jutott eszembe ez az ötlet - de ezentúl minden nyaralás után fogok készíteni egy ilyen kis "emléküveget"!





Nektek hogy tetszenek ezek az ötletek? :)
Szoktatok dekorációt készíteni befőttesüvegekből?






Olvastad már?

16 hozzászólás

  1. Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! *-* Én is nagyon szeretem a csillámos dolgokat, és bevallom, nehezen tudom magam türtőztetni, hogy ne csillámporozzak be mindent... Már egy kis ékszeresdobozkát is beszórtam vele :D

      Törlés
  2. Nekem egyértelműen az első lett a kedvenc! :) Gyönyörű!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ennyire tetszik! :)

      Törlés
  3. A horgolt terítővel készült igazán jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Anna, örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  4. Nekem a csillámos és az úszógyertyás tetszik a legjobban. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is a csillámos a kedvencem, de nem gondoltam, hogy ennyire fog tetszeni az úszógyertyás ötlet, mert a többihez képest elég "unalmasnak" találom. :D Persze talán ezt lehet a leginkább variálni, minden lakásba beleillik! :)

      Törlés
  5. Nagyon jó ötletek és pont jókor jöttek, mert épp befőttes üveg díszítésen gondolkoztam, és biztosan kipróbálom majd, köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de jó, hát ennek nagyon örülök! Ezek szerint sikerült jól időzítenem! :) Megéri kipróbálni ezeket az ötleteket, mert tényleg nagyon hamar készen vannak, és elképesztően hangulatosak :)

      Törlés
  6. A csipkés és az úszogyertyás ötlet már nekem is eszembe jutott. Most folyamatosan eskuvői dekoráciokon agyalok és ezek szerintem megállják a helyuket majd ott is ::)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Esküvőre mindkét változat tökéletes, de szerintem még a csillámos megoldás is! :) (Bevallom, pinteresten én is folyton esküvői dekorációkat nézegetek és tűzgélek, pedig valószínűleg a közeljövőben nem lesz alkalmam kipróbálni őket :D De sebaj, legalább ha eljön majd a pillanat, nem kell agyalnom rajta sokat :D)

      Törlés
  7. A csillámos a legjobb, de a csipkés is nagyon szuper! Egyszer a kerti partira vontam be sima türkizkék anyaggal a befőttesüvegeket mécsestartónak, de tényleg nagyon sokféleképpen lehet díszíteni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek az ötletek! :) Nagyon jó ötlet anyaggal bevonni a befőttesüveget, biztosan csodaszépek lettek! :) Én most konzervdobozt szeretnék bevonni egy szétvagdosott régi pólóval és csipkés szalaggal, bár az utóbbit még nem szereztem be :D

      Törlés

Flickr Images