Minden héten egy torta! - évértékelés

Alig több, mint egy évvel ezelőtt vágtam bele a Minden héten egy torta! projektbe. A célom az volt, hogy lehetőleg minden egyes héten kés...

Alig több, mint egy évvel ezelőtt vágtam bele a Minden héten egy torta! projektbe. A célom az volt, hogy lehetőleg minden egyes héten készítsek egy tortát, és minél több új ízt, új technikát kipróbáljak, fejlődjek. Nem mondom, hogy teljesen sikerrel jártam, de most, ahogyan visszanézek, honnan is indultam, rendkívül büszke vagyok magamra. Főleg, ha eszembe jut, hogy milyen tortákat sütöttem 2010-ben, amikor áttértem a süteményekről és a muffinokról a komolyabb édességek készítésére, dekorálására! Az elmúlt egy évben úgy érzem, rengeteget fejlődtem, és ezt a rengeteg pozitív visszajelzésnek is köszönhetem, amelyeket a családomtól, ismerőseimtől, és persze Tőletek kaptam. Most összegyűjtöttem egy bejegyzésben az elmúlt év alkotásait, sikereit, kudarcait, tanulságait :) 



Egy év alatt 35 tortát (két alkalommal muffint) készítettem, s annak ellenére, hogy nem sikerült betartanom a heti rendszerességet, azt hiszem, ez is nagy eredmény. A 35 tortából csak öttel voltam elégedetlen, az egyik annyira vállalhatatlan lett, hogy arról fényképet sem készítettem, kilétét fedje örök homály... Viszont 30 olyan alkotásom van, amelyekre többé-kevésbé büszke vagyok. Hogy ne kelljen a végtelenségig görgetni lefelé, ötösével csoportba szedtem a tortákat, és gif-képeket készítettem. Van néhány torta, amelyet külön is megmutatok Nektek újra, mert valamilyen okból különlegesnek tartom őket. De először is jöjjenek az elmúlt év tortái, időrendi sorrendben:


A "mérföldkő"


Azt hiszem, ha olvastok már egy ideje, nem kell magyaráznom, miért tekintek úgy erre a kis ajándékdobozt mintázó tortára, mint egy mérföldkőre. Ez volt az első fondant-bevonattal készült tortám, s ennek köszönhetően úgy érzem, egy új világ tárult ki előttem. Sokáig halogattam a fondant elkészítését, de beláttam, hogy nem fejlődhetek tovább addig, amíg meg nem tanulom. Nagyon jó döntés volt, hogy belevágtam. Itt elolvashatjátok a teljes bejegyzést, a fondantkészítéssel kapcsolatos tapasztalataimat. 

A Ti kedvencetek


Nagyon meglepett, de az összes tortás bejegyzésem közül a malackás szülinapi torta lett a legnépszerűbb, legolvasottabb. Nem gondoltam, hogy ilyen sikere lesz, mert bár aranyos, nem igényelt túl nagy erőfeszítést az elkészítése, és én a legegyszerűbb tortáim között tartom számon. 

Az én kedvenceim


Az abszolút kedvencem ez a teáskanna torta lett. Nem akarom, hogy azt higgyétek, el vagyok szállva magamtól, éppen ellenkezőleg: általában mindig találok valami hibát a tortáimon (a maximalizmus csapdája). Ez a torta sem tökéletes: kicsi gyűrött lett a szélén a bevonat. Ennek ellenére úgy érzem, itt értem el a pályám csúcsát :D Talán ezzel szenvedtem a legtöbbet, és nem úgy nézem a tortáimat, mint mások. Kritikusan szemlélem őket, mint festő a képeit. Nekem az az alkotás éri a legtöbbet, amelybe a legtöbb energiát fektettem. Így lett a szívem csücske ez a picike kis teáskanna. 


Nehezen tudtam egyetlen kedvencemet kiemelni, így a második helyezett ez a magyar népmesék-mintás torta lett, aminek az elkészítését különösen élveztem. Nagyon hamar készen volt, és mivel imádok rajzolgatni, aprólékos kidolgozást igénylő mintákkal pepecselni, a motívumok megfestése is egy élmény volt. 

A győztes torta


Még januárban, a Desszert Álom nevű debreceni cukrászkellékes üzlet versenyt hirdetett, melyre karácsonyi témájú tortákat lehetett benevezni. Nagyon tetszett nekem, hogy ez nem egy tipikus facebook-verseny, tehát nem a lájkok és a kedves ismerősök száma döntött. A boltba betérő vevők szavazata döntötte el, ki nyeri a versenyt. Már meg is feledkeztem a játékról, amikor a legnagyobb meglepetésemre írtak a Desszert Álomtól, hogy a vásárlók szavazata alapján az én tortám lett a győztes, melynek a Karácsony reggel fantázianevet adtam. A nyereményem egy csodás, forgatható, üveg tortadíszítő állvány volt.

A kevésbé jól sikerültek...



Nem minden tervünk sikerülhet úgy, ahogyan szeretnénk, így van néhány tortám, amivel nem igazán vagyok elégedett. Az első torta sikertelenségének oka az, hogy ekkor még nem tudtam fondant-t készíteni, krémbe helyeztem a marcipánból kivágott mintát, így az teljesen szétcsúszott. A Starbucks emblémáját mintázó tortát szeretném majd újra elkészíteni, de akkor már fondant segítségével. A második tortával látszólag nincs gond, csak az a baj vele, hogy a steppelt mintát szerettem volna gyakorolni, de nem jött össze. A közeljövőben szeretném újra megpróbálni a tortasteppelést, már van is egy remek ötletem. A harmadik tortával semmi gond nem lenne, mert az apró részletek igen jól sikerültek, viszont itt a fondant nagyon ki volt száradva, és szétszakadt, amikor beborítottam vele a tortát. Az utolsó tortával nem vagyok igazából elégedetlen, csak azért soroltam őt is ide, mert nem tudtam róla normális fényképeket készíteni.

Bár letelt az egy év, semmiképpen sem fogom abbahagyni a tortasütést, sőt, most jöttem csak bele igazán. Ahogyan most sem sikerült minden héten alkotnom valamit, továbbra sem ígérem, hogy mindig lesz rá időm, de megteszek minden tőlem telhetőt :) Igyekszem néha videókat is készíteni a dekorálás folyamatáról, az eddigi két videót itt megnézhetitek:




Köszönöm, hogy olvastatok az elmúlt egy évben, és a rengeteg dicsérő szót, biztatást! :)







Olvastad már?

14 hozzászólás

  1. Hihetetlenül ügyes vagy, nekem a legjobban a nyuszis odúba-bújós tetszik, az hihetetlen cuki de kedvenc még a fondantos, a nyertes tortád és a legutolsó kagylós-tengerpartos is. Van hozzá tehetséged, abba ne hagyd! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) A nyuszis tényleg aranyos, szerettem csinálni, mert nagyon hamar elkészült. Nem áll szándékomban abbahagyni a sütögetést, úgy érzem, az életem részévé vált ez a hobbi! :)

      Törlés
  2. Gyönyörű tortákat készitesz és biztosan nagyon finomak is :) További jo sutögetést és várom az újabb csodás tortákat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Réka! :) Hát, eddig nem volt rájuk panasz, mindig nagyon hamar elfogynak! :D

      Törlés
  3. Ahogy nézegettem a képeket, egyértelműek látszik a fejlődésed, egyre szebbek, ötletesebbek, "technikásabbak". Folytasd a dokumentációt a későbbiekben is, pár év múlva biztosan jó lesz visszanézni, honnan-hova jutottál. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Anna, örülök, hogy Te is így látod! :) Bár még rengeteget kell tanulnom, úgy érzem, egyre biztosabb kézzel dekorálom a tortákat :)

      Törlés
  4. A teáskanna nekem is nagyon tetszik, de az abszolút kedvencem a magyar motívumos. ;)
    Remélem alkotsz még szabad kézzel rajzolt díszítésűeket!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik Neked is mindkettő! :) Biztosan fogok még hasonló tortákat készíteni, korábban tejszínhabra is festettem (világtérképet, Lana Del Rey-t, Grumpy Catet), de idegőrlő volt, fondant-nal már sokkal könnyebben megy a munka :D

      Törlés
  5. Gyönyörűek, nagyon ügyes vagy!:) Én is jobban szeretem a fondantot, egyszer matyóhímzést festettem tortára...azt hittem beleőszülök:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszenek! :) El is hiszem, az tényleg nagyon aprólékos munka :D A végén már nekem is remegni szokott a kezem, annyira elfáradok. Egy-egy torta után minimum egy órát pihennem kell, magamnál sem vagyok :D

      Törlés
  6. Mindegyik torta nagyon szuper, nagyon ügyes vagy és van néhány, amelyik különösen nagyon tetszik. Nyamiiii :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Barbi, nagyon kedves vagy! :)

      Törlés
  7. Gyönyörűek a tortáid! Nekem soha nem sikerül ilyen szépre. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Nem mondanám, hogy mindegyik tortám szép, de csak gyakorlás kérdése az egész! :) Nagyon régóta foglalkozom már tortadekorálással, és eleinte persze elég csúnyácskákat gyártottam :D

      Törlés

Flickr Images