Mi mindenre jó a csomagolópapír?

Nem tudtok mit kezdeni a maradék csomagolópapírral, de kidobni nincs szívetek? A mai bejegyzésből megtudhatjátok, mi mindenre lehet haszná...

Nem tudtok mit kezdeni a maradék csomagolópapírral, de kidobni nincs szívetek? A mai bejegyzésből megtudhatjátok, mi mindenre lehet használni az esetleg kimaradt dekorálóanyagokat. 9 kreatív ötletet mutatok Nektek - legyen szó akár egy teljes ívről, vagy néhány ajándékozás után megmaradt fecniről, garantálom, hogy nem fognak sokáig a szekrényben árválkodni, az ünnepeket várva.


Biztosan Ti is jártatok már úgy, hogy kicsomagoltatok egy ajándékot, és a gyönyörű csomagolópapírból csak néhány darabka maradt ép (azaz celluxnyom-, gyűrődés- és szakadásmentes). Semmi baj, ebből a néhány kis fecniből is remek dekoráció válik, ha néhány üres gyufásdobozt vontok be vele. Pici fülbevalókat, gyűrűket, és egyéb apróságokat tárolhatunk bennük. Masnival átkötve akár ajándékként is átnyújthatóak ezek a cuki ékszerdobozok :) 


A következő ötlet szintén könnyen megvalósítható: egy régi (vagy új) képkeret szükséges hozzá, némi csomagolópapír, és ugyanekkora műanyag fólia (én régi spirálozott feladatsorok felső borítóját használtam fel). A képkeret eredetileg bronzszínű volt, de fehér akrilfestékkel lefestettem, és csiszolópapírral kicsit átdörzsöltem, hogy "antikabb" legyen (nem tudom, ez mennyire sikerült... :D). Ezután a csomagolópapírt és a fóliát méretre vágtam, a képkeretbe illesztettem kívülről, és íme - készen is van a rögtönzött reggelizőtálca. Jelenleg a legszükségesebb csecsebecséim tárolóhelyéül szolgál az íróasztalomon. 


Talán semmi újdonságot nem mondok azzal, hogy csomagolópapírral egyedi külsőt tudunk kölcsönözni a füzeteinknek, könyveinknek. Egyszerű papírragasztó és cellux kell hozzá csupán, és néhány perc alatt készen is vagyunk a dekorálással. 


Ezt a gyönyörű, rózsás csomagolópapírt még áprilisban vásároltam - ebben a bejegyzésben már láthattátok is, és említettem, hogy komoly terveim vannak vele. Eleve sem ajándékcsomagolásra szántam, hanem (önző módon) a szobám és egyéb apróságok dekorálására. A legfőbb oka annak, hogy megvettem, az az, hogy régóta szerettem volna az üvegajtós szekrényemet bevonni valamivel. Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én hajlamos vagyok felhalmozni mindenféle apró szuvenírt, kincset, dobozkát, mondván, hogy majd jó lesz még valamire. És persze könyveim is szép számmal akadnak, így a szekrényem lassan olyan volt, mint egy raktár. Nem volt szép látvány, na. Így viszont, hogy belülről bevontam az ajtók üvegeit ezzel a rózsás papírral, egyből megváltozott a szobám hangulata. Végre van értelme kívülről képeket dugdosni az üveg és a bútorlap közé, mert nem vesznek el a háttérben :)


Cipősdoboz + csomagolópapír = tökéletes tároló. Erre a kombinációra már biztosan mindenki rájött, úgyhogy nem is ragozom tovább. 


Ezekkel az olcsó és praktikus, csupa üveg képkeretekkel egyetlen problémám volt eddig: az összes fényképem túl kicsi volt hozzá, és a hagyományos fehér háttérrel borzalmasan néztek ki (fehér papír nélkül pedig még inkább). Megoldás: a kép színvilágához illő csomagolópapír használata! :) Különlegesebb hatást érhetünk el, ha a fényképeket nem egészben tesszük a képkeretbe - amint láthatjátok, Viktort és magamat is körbevágtam. Így valamiért folyton egy amerikai tizenéves tumblr-je jut róla eszembe (már csak egy nyálas idézet kellene rá), de ettől függetlenül nekem tetszik a végeredmény :D


Ezt a szív alakú könyvjelzőt nagyon könnyű elkészíteni, és számtalan módon kombinálhatjuk a különböző színeket, mintákat. Az alsó képen láthatjátok az elkészítés menetét: egy színes papírlapot félbehajtottam, rárajzoltam a sablont (amit én magam kísérleteztem ki, talán ennél egyszerűbben is meg lehetett volna oldani :D). Ezután körbevágtam, hátrahajtottam a "hajtókákat", és összeragasztottam őket. Végül csomagolópapírokból vágtam ki kicsit kisebb szíveket, és felragasztottam őket a könyvjelzők elejére. 


Egyedi poháralátéteket is készíthettek - mindössze néhány maradék anyagra van szükség: alapnak egy régi cipős dobozt használtam; ezen kívül már csak tetszőleges mintájú csomagolópapír, ragasztó, valamint műanyag fólia kell (csak így lesz vízhatlan az alátétünk). 


A képeken láthatjátok az elkészítés menetét: a kartonpapírból köröket vágunk ki. A körök egyik oldalára ragasztunk egy csomagolópapír-darabot, azt "rojtosra vagdossuk", és a csíkokat egyenként visszahajtva az alátét aljára ragasztjuk. Ezután már nincs más dolgunk, mint kivágni egy ugyanakkora körlapot a fóliából, és néhány pötty ragasztóval az alátét felső részére rögzíteni. Érdemes csak a széleket beragasztózni, és tényleg csak nagyon picit, különben csúnyán meg fog látszani, ha ráesik a fény. Csomagolópapír helyett használhatunk újságból kivágott fotókat, régi könyvek kiszakadt lapjait - a lehetőségeknek csak a fantáziánk szabhat határt. 


Az apró tárgyakat, amelyek a mindennapjaink részét képezik, könnyen a saját stílusunkhoz igazíthatjuk. Mekkora a valószínűsége, hogy éppen egy csodás kis rózsás jegyzettömbtartóra bukkanok a vizsgaidőszak közepén, amikor minden nap legalább tíz ilyen lapocskát elfogyasztok? Mivel folyton az asztalomon van ez a jegyzettömb, és nagyon nem illett a többi tárgyhoz, két vizsgatétel tanulása között pihenésképpen bevontam ezt is csomagolópapírral (azt hiszem, le kellene állítanom magam, mert ha így megy tovább, mindent bevonok...). Amikor az ember úgy érzi, telített az agya információval, jólesik valamit alkotni, megnyugtatja a tanulástól fáradt idegeket :) Ti mit gondoltok?


Nektek hogy tetszenek ezek az ötletek? :)
Mire szoktátok használni a megmaradt csomagolópapírt?







Olvastad már?

7 hozzászólás

  1. Nagyon ügyes vagy, szuper ötleteket adtál :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Réka, örülök, hogy sikerült ötleteket adnom! :) Igyekszem mostantól több hasonló jellegű bejegyzést írni!

      Törlés
  2. Hihi, igen, tanulás közbeni pihenőképp nincs is jobb, mint kreatívkodni, sütni-főzni, stb :)
    Jajj nagyon tetszenek a dolgok, az összes szuper ötlet! A képkeret-tálca átalakításon viszont teljesen ledöbbentem, nagyon kreatív és milyen szép és hasznos lett *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos olyan gyönyörűséges manikűröket nem tudok készíteni, mint Te, így ebben élem ki magam :D
      Örülök, hogy tetszenek az ötletek! :) Nekem is a tálca a személyes kedvencem, meg a kis gyufásdobozkák, szerintem ráállok a sorozatgyártásra! :D

      Törlés
  3. nagyon klassz kis ötletek és megvalósítások :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nóra, örülök, hogy így gondolod! :)

      Törlés
  4. Fantasztikusan néz ki minden csomagolópapírral feldobva. A fehér képkeretes megoldás a kedvencem. :)

    VálaszTörlés

Flickr Images