Párizs fotónapló (I. rész)

Gondolom, nem okozok meglepetést azzal, hogy azalatt a két és fél nap alatt, amit Párizsban töltöttem, több mint 400 fényképet készítettem...

Gondolom, nem okozok meglepetést azzal, hogy azalatt a két és fél nap alatt, amit Párizsban töltöttem, több mint 400 fényképet készítettem :D Természetesen lehetetlen lenne az összeset megmutatnom nektek, viszont így is annyi van, hogy úgy döntöttem, két részre osztom a kis párizsi élménybeszámolómat, illetve fotónaplómat. Az első részben a kivilágított, és nappali fényben fürdő Eiffel-toronyról, valamint a Diadalívtől a Louvre-ig tartó (!), embert próbáló, de felejthetetlen sétánkról láthattok képeket :)



Egyetlen kötelező, vagy szervezett programunk sem volt, úgyhogy önállóan kellett felfedeznünk a várost. A legnagyobb nehézséget a közlekedés és a tájékozódás jelentette, hiszen minden nap metróznunk kellett (és egyszer vonatoztam is). Egy hatalmas városban eleve könnyű eltévedni, főleg külföldön, és főleg akkor, ha a kedves kis francia nem ért angolul, vagy egyszerűen csak letagadja, hogy beszéli a nyelvet. Persze néhány bunkó embert kivéve a többség nagyon kedves volt, mindig útbaigazítottak minket, és még ha nem is tudtak angolul, kézzel-lábbal mutogatva sikerült megértenünk egymást :)

Kedden este hét körül érkeztünk meg a szállásra (Ibis Hotel - tiszta, modern, de rettentően pici szobák, két darab konnektorral). Ekkor nagyobb társasággal megkerestük a legközelebbi metróállomást, és sikeresen eljutottunk az Eiffel-toronyig, amit életemben először láttam kivilágítva. Mikor teljesen besötétedett, gyönyörű fényjátékot láthattunk, úgy éreztem, hirtelen karácsony lett :) A metrózásban egyébként az a jó, hogy ha egy jegyet megveszünk, az addig érvényes, amíg "fel nem jövünk a felszínre", tehát átszállhatunk többször is más vonalakra. Egy jegy 1.70 €-ba kerül, de vehetünk 10 darabos tömbjegyet, illetve két napos, vagy egyhetes jegyet is. Mi végül tömbjegyet vettünk, mert nem érte volna meg a kétnaposat megvenni.

Szerda reggel elindultunk megnézni az Eiffel-tornyot, fel is mentünk a második emeletére lifttel. Érdemes volt magunkkal vinni a személyi igazolványunkat, ugyanis a legtöbb helyen 24 év alatti európai polgároknak ingyenes, vagy kedvezményes a jegy (az Eiffel torony második emeletére 9€-ba kerül a felnőtt, valamivel több, mint 7€-ba pedig a Jeune, azaz "fiatal" jegy).

A nap további részében folyamatosan sétáltunk, hiszen a nevezetességek olyan szorosan követték egymást, hogy nem érte volna meg metrózni. Miután lejöttünk a toronyról, átmentünk a Szajna túlsó partjára, kívülről megnéztük a Chaillot Palotát, majd a Trocadéro Kerten átkelve elindultunk a Diadalív felé. Kicsit nehezen találtunk el odáig, de a Diadalívtől a Louvre-ig már egyenes út vezetett. Végigsétáltunk a Champs Elysées-n, beültünk egy kis szendvicsbárba enni, és sikeresen bőrig áztunk. Nagyon változékony időnk volt végig, egyik pillanatban egy szál pólóban is melegünk volt, utána fel kellett venni a télikabátot, a következő percben leszakadt az ég, majd újra kisütött a nap és majd megsültünk. Persze ez a város szépségén mit sem változtatott :)

Végül a Szajna-parton folytattuk a sétánkat, megnéztük a III. Sándor hidat, majd visszatértünk a Place de la Concorde-ra, melynek közepén egy hatalmas obeliszk áll. Ezután pihentünk egy kicsit a Tuileriák kertjében, ahol Eszter vett magának egy sós palacsintát, sonkás-sajtos töltelékkel. Sajnos nem volt finom, annyira nem, hogy ki kellett dobnia. A francia ételektől egyébként nem voltam elragadtatva, alig vártam, hogy itthon végre rávessem magam a jó kis rántott husira. 


A nap fénypontja számomra a Louvre volt, és bár annyira sajgott a talpunk ekkorra, hogy alig álltunk a lábunkon, végigvonszoltuk magunkat néhány emeleten. Láttuk a Mona Lisát, a Milói Vénuszt, és számos más festményt és szobrot, amit eddig csak a rajz érettségire készülve volt alkalmam látni a művészettörténet tankönyvemben. Leírhatatlan érzés volt. Az egyiptomi tárlat volt az egyedüli, amit teljes egészében végignéztünk, mert sajnos többre nem lett volna idő. Fantasztikusnak találom az egyiptomi kultúrát. A legérdekesebbek a különféle apró szobrok voltak, és persze a szarkofágok. Láttunk egy igazi múmiát is, valamint macska- és kutyamúmiákat, sőt, egy bebalzsamozott krokodilt is. Elképesztőek voltak ezek az egyiptomiak! Végül kifacsarva, hulla fáradtan értünk vissza a szállásra, de teljesen megérte ennyit gyalogolni, mert igazán tartalmas napunk volt :)


Nektek hogy tetszenek a képek? 
Jártatok már Párizsban? :)










Olvastad már?

8 hozzászólás

  1. Gyönyörű képek *-* Én anno 7 éve voltam Párizsban, de ha jól emlékszem, csak 1-2 napot nézelődtünk, a fő cél London volt. Idén nyáron viszont lehet megint lesz alkalmam egy napot eltölteni ott! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! *-* Három éve már én is jártam itt, de jó volt újra visszatérni, mert mindig lát és tapasztal valami újat az ember, még akkor is, ha ugyanoda utazik. Remélem összejön a nyári párizsi utad is! :) De gondolom, megint nem Párizs lesz a fő cél :D Csak nem megint London? :)

      Törlés
  2. Hát most nagyon irigykedem rád! Én iis akarook Párizsba menni *.* Nagyon szép képek lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, a közeljövőben Neked is lesz alkalmad eljutni Párizsba! :) Ha barátoddal kibírtátok az utat buszon Spanyolországig, egy kis párizsi nyaralás már meg sem kottyan! :D Örülök, hogy tetszenek a képek :)

      Törlés
  3. 3 éve jártam Párizsban, azóta is visszavágyik a szívem.. :) Gyönyörű! A képeid csodásak, nagyon tetszenek a 'véletlenül' elkapott pillanatok és az apró részletek! Nekem a francia ételek nagyon tetszettek, a friss bagettek-croissantok megbabonáztak. :) Bár a borokról nem esett szó, remélem kóstoltátok/hoztatok haza - mert fantasztikusak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ines, nagyon örülök, hogy ennyire tetszenek a képek! :) Igyekeztem visszaadni a város hangulatát, remélem sikerült is! Hát a péksütik, bagettek, édességek tényleg fantasztikusak voltak, viszont a "készételek" nem nyűgöztek le túlságosan... Sajnos nem volt alkalmunk bort kóstolni, időnk se nagyon volt rá, úgyhogy most ez kimaradt :(

      Törlés
  4. (Még) nem voltam Párizsban, de a képeidnek köszönhetően kicsit mégis úgy érzem mintha ott jártam volna.....

    VálaszTörlés
  5. Imadom Parizst! :)
    En meg 2005-ban jartam ott, a gimivel mentunk 10 napos tanulmanyi kirandulasra. Nekunk altalaban kotott volt a program, nyelvsuliba is jartunk (ennek ellenere sajnos nincs meg a nyelvvizsgam. Még...! :) )
    Ezeket a nevezetessegeket mi is vegigjartuk, illetve Versailles-ba is atmentunk TGV-vel. Fantasztikus kerti pompa vart rank, viszont a kastely nekem mar tul csicsas volt...
    Parizsnak imadtam a hangulatat, azota is visszavagyom.
    Parommal ugy tervezzuk h ha majd naszutra megyunk, akkor korutazasra megyunk, amiben benne lesz Parizs is. :)
    Jah es a kepeid nagyon jok, ugyesen fotozol :)

    VálaszTörlés

Flickr Images