Különleges torták és sütik gyereknapra

Sajnos a vizsgaidőszak miatt egy darabig nem lesz időm arra, hogy tortákat készítsek (tulajdonképpen levegőt venni sem lesz időm), úgyhogy...

Sajnos a vizsgaidőszak miatt egy darabig nem lesz időm arra, hogy tortákat készítsek (tulajdonképpen levegőt venni sem lesz időm), úgyhogy most néhány régebbi alkotásomat gyűjtöttem egybe. Olyan tortákat és süteményeket akartam összeválogatni, amelyek között vannak viszonylag gyorsan elkészíthető édességek is, de az is megtalálhatja a kedvére valót, aki szeret több időt tölteni a díszítgetéssel. Ezeket a sütiket különösen ajánlom gyereknapra, vagy szülinapi zsúrra: a kicsik (de a nagyok is) biztosan örülnének nekik! :)



Igazából még ezek között is van egy újdonság, hiszen a fenti képen látható Hello Kitty-tortát még nem mutattam Nektek, pedig elég "régi darab", 2012 áprilisában készítettem :) Azt hiszem, ez volt a legelső formatortám. Először sütöttem két négyzet alakú piskótalapot, és ebből vágtam ki Hello Kitty fejét. Nem túl bonyolult feladat, de én egy kevés kakaóport el szoktam keverni vízzel, és ecsettel felfestem a piskótára a sablont, mielőtt nekiesek a nagykéssel. Így biztosan nem rontjuk el a formát! :) A tortát citromkrémmel vontam be, egy kis maradék krémet színeztem rózsaszínre, így készült a díszítés. A szemek olvasztott étcsokiból vannak, a bajuszka pedig étcsokiba mártott ropi!


Ezt a robottortát már mutattam Nektek novemberben, itt megnézhetitek a teljes bejegyzést!


Ezek a muffinok is ismerősek lehetnek :) A részletes leírásért kattintsatok ide!


Ez a bálnatorta ugyanúgy készült, mint a Hello Kittys - a kész piskótalapokra kakaóporos-vizes keverékkel vázoltam fel a bálna körvonalait, majd éles késsel körbevágtam, és a külsejét tejszínhabbal díszítettem. Ugyanígy készíthetünk akármilyen másik formatortát: kiskutyát, nyuszit, macit, majmot - a lehetőségeknek csak a fantáziánk szab határt! :)


Kell egy kis türelem a Sütiszörny muffinokhoz is, de megérik a fáradságot! :) Az elkészítés menetét részletesen leírtam egy korábbi bejegyzésben.


Minden kislány álma egy ilyen babatorta! :) A legegyszerűbb, ha vakondtúrás tortát készítünk, hiszen annak eleve ilyen alakja van. De megsüthetjük kuglóf-formában is a tésztát, vagy készíthetjük úgy, hogy egyre kisebb köröket vágunk ki a kész piskótalapokból. A lényeg, hogy középen legyen egy kis lyuk, amibe a babánkat bele tudjuk állítani. Ezután már csak a díszítés van hátra! Különleges, márványos hatású lesz a baba ruhája, ha a tejszínhabot ecsettel festjük meg. Én egyszerűen pohárba szoktam kiönteni egy keveset a folyékony ételfestékből, és úgy dolgozok vele, mintha vízfesték lenne. 


Ez a pandakeksz nagyon könnyen és gyorsan elkészíthető, a formázásban a gyerekek is segíthetnek! :) Itt találtok részletes leírást és receptet.






Olvastad már?

4 hozzászólás

  1. Mindegyik nagyon ötletese:) A babatorta különösen tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszenek! :)

      Törlés
  2. Ó, de csorog most a nyálam :P Nagyon ügyes vagy, mindegyik fantasztikus!!! :) Ilyen Barbie baba tortát én is csináltattam a keresztlányomnak, mondanom sem kell, hogy imádta! :D Nagyon mutatós! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gabriella! Ó, elhiszem, hogy nagyon örült neki! :) Szerintem még felnőtt fejjel sem bánjuk, ha meglepnek minket egy ilyennel... :D

      Törlés

Flickr Images