Életképek

Az elmúlt két hét hihetetlenül gyorsan elrepült... Mintha tegnap érkeztem volna haza Párizsból, és máris itt a vizsgaidőszak. Egyszerűen n...

Az elmúlt két hét hihetetlenül gyorsan elrepült... Mintha tegnap érkeztem volna haza Párizsból, és máris itt a vizsgaidőszak. Egyszerűen nem tudom, hogyan fogom ép elmével kibírni a kilenc vizsgámat. Maximalista vagyok, az ösztöndíjamat sem szeretném elveszíteni, de nem hinném, hogy ötös átlagot tudok produkálni ebben a félévben is. Ezen az sem segít, hogy ráfüggtem egy új sorozatra, és megtaláltam az új kedvenc könyvemet, amit elolvastam angolul, magyarul, és annyira megtetszett, hogy (egy Libri kupont felhasználva, 20%-os kedvezménnyel) meg is vásároltam. Sajnos nagyon ritkán veszek könyveket, inkább csak letöltöm, kikölcsönzöm őket, de ezt muszáj volt! :) 


Ez a könyv nem más, mint John Greentől a Csillagainkban a hiba. Először furcsamód weheartit-en tűnt fel nekem, de utána letöltöttem angol és magyar változatban is. Akkora hatással volt rám ez a könyv, hogy leírni nem tudom. Egy gyönyörű, megrázó és elgondolkodtató történet a szerelemről, az életről és a halálról. Szeretném azt mondani, hogy teljesen átértékeltem az életem, miután elolvastam, és bár így is van, az embernek nehéz változtatni a szokásain. Nehezen bírok ki egy-egy napot mérgelődés vagy aggodalom nélkül, és nem jut eszembe elég gyakran az, hogy más annak is örülne, ha csak még egy napot eltölthetne ebben a csodálatos és borzalmas világban. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a könyvet. Nem egy tipikus tini love story, nem csöpög a nyáltól, nem közhelyes, viszont a könnyfolyam garantált, úgyhogy egy százas zsepit készítsetek be magatok mellé, ha úgy döntötök, elolvassátok. Egyébként nyáron jön a filmváltozat is, már alig várom!

A másik függőségem egészen más típusú, de ha emlékeztek a Dexter-imádatomra, talán meg sem lepődtök majd rajta... :D Mióta Viktorral együtt vagyok, azt vettem észre, hogy egyre kevésbé nyűgöznek le azok a romantikus és csajszikás filmek és sorozatok, amelyekért korábban odavoltam. Szeretem én a Szerelmünk lapjait, megható és szép történet, a Titanicon is mindig sírok, és jó néha megnézni egy-egy Szívek szállodája epizódot, viszont ha választanom kell, akkor már inkább Harcosok klubja, Black Sails, Dexter... vagy Hannibal! A Hannibal-könyvek és filmek sikere után elkészült a sorozat is, Mads Mikkelsennel a főszerepben. Az a fura, hogy Dexter alapvetően egy pozitív és szerethető karakter, mert bár sorozatgyilkos, mégis egyfajta igazságosztó hős, aki az emberiség védelmében irtja a bűnözőket. Hannibal viszont egy beteg állat, aki kedvtelésből öldösi az embereket, itt-ott beléjük csipeget, és ínycsiklandozó fogásokat készít áldozataiból, amelyeket a vacsorapartikon a vendégeinek is felszolgál - ennek ellenére valamilyen morbid módon mégis szimpatikus :D Hannibal mindenkit kénye-kedve szerint manipulál, csupán kíváncsiságból. Emellett persze rendkívül intelligens és művelt, komponál, rajzolgat, főzőcskézik és hihetetlen bölcsességekkel halmoz el minket. Eltekintve beteg hajlamaitól, azt hiszem, sokat lehet tanulni tőle. Ha szeretitek a hasonló témájú filmeket/sorozatokat, csak ajánlani tudom (bár igaz, hogy gyomor kell hozzá...)

Ezen kívül az elmúlt két hétben JOY-napoztam is kicsit, de csak a Müller és Tally Weijl-kuponokat használtam fel (ott is csak egy virágmintás nyári topot és egy csomag hajgumit vettem). Viktortól eddig minden évben kaptam májusfát elsején, de idén úgy alakult, hogy nem tudott nekem fát állítani... Egyik nap, amikor Debrecenben voltam éppen, nagyon lehangolt voltam a sok tanulnivaló miatt, ő pedig, hogy felvidítson, hirtelen felindulásból meglepett egy májusfával :)) A barátai segítettek neki, behozták kocsival Berettyóújfaluból Debrecenbe, és lufit is kötöztek a fácskámra. Először azt hittem, viccel, amikor felhívott, hogy a hátsó bejáratnál vár. Bár nem a szokott időpontban érkezett, az eddigi négy májusfám közül kétségtelenül ennek örültem a legjobban :)



Annyira elhatalmasodott felettem a vizsgadrukk, hogy a következő egy hónapban valószínűleg nekem is vissza kell szereznem az étvágyam, mert most csupa "száraztápot" képes csak befogadni a szervezetem. Győri keksz, ropi, győri keksz, ropi, pogácsa és néha pár bögre kávé. 



Olvastad már?

6 hozzászólás

  1. Ez az utolsó kép... Ezen a gondolaton én is régóta lovagolok. XD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy nem vagyok ezzel egyedül.. :D

      Törlés
  2. szia:) a csillagainkban a hiba c. könyvet hol tudtad online elolvasni (magyarul) egyszerűen sehol sem találom,az angolt meg nem érteném mert még csak tanulom:/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha írsz egy e-mail címet, szívesen elküldöm pdf-ben! :)

      Törlés
    2. jajj nagyon örülnék!!:)
      pasztorkatalin06@citromail.hu

      Törlés
  3. elolvastam a konyvet, lehet a filmet is megnezem (elvileg matol van a mozikban:)), koszi az ajanlast! :)

    VálaszTörlés

Flickr Images