Mi legyen a maradékból?

Néha a sütögetés után gondot okozhat a megmaradt alapanyagok felhasználása. Persze megtehetjük, hogy az olvasztott csokit, krémet és p...

Néha a sütögetés után gondot okozhat a megmaradt alapanyagok felhasználása. Persze megtehetjük, hogy az olvasztott csokit, krémet és piskótát belapátoljuk a keverőtálból, de rengeteg más lehetőség is a rendelkezésünkre áll, hogy a maradékokból "szalonképes" desszertet varázsoljunk.


Ha marad krém, piskóta és csoki is . . . 

. . . indulhat a cakepop (azaz sütinyalóka) készítés!!! *-* Elvileg külön sütőformában kellene elkészíteni őket, de ettől most eltekinthetünk :) A piskótát apró darabokra tépkedtem és összegyúrtam a csokikrémmel. (Maszatos munka, és a golyók sem éppen étvágygerjesztőek ebben az állapotban...) Mindegyikbe hurkapálcát szúrtam, és egy éjszakán át dermesztettem őket a hűtőben. Másnap felolvasztottam a maradék csokit, magasabb pohárba öntöttem, óvatosan belemártottam a nyalókákat, majd megszórtam őket tortadarával. A barátnőimmel kóstoltattam meg először a sütinyalókákat, és remek tesztalanyok voltak! :D


Ha marad krém, piskóta és tejszínhab is . . . 


. . . a lehetőség szinte adja magát: azt hiszem, nem szükséges komolyabb magyarázatot fűznöm a képhez :) Pillanatok alatt készen vannak ezek a kis kelyhek, de ha van hozzá kedvünk és türelmünk, hamis somlói galuskát is készíthetünk a maradékokból egy kis mazsolával, dióval. Vaaagy: kávéba is áztathatjuk a piskótadarabokat, és kész is a hamis tiramisu :D


Ha megmarad az olvasztott csoki . . .

. . . amennyiben van kis csokiöntő-formánk, nagyon egyszerű a dolgunk. Nekem nemrég fehér- és étcsokoládém is maradt, miután készen lett a sütemény, így a kagylócskák is kétszínűek lettek. Először fehércsokival töltöttem fel a formát (körülbelül a kétharmad részéig), majd miután megdermedt, étcsokival folytattam. Természetesen nem muszáj megvárni, míg megdermed: márványos bonbonokat is készíthetünk. A közepükbe tehetünk 1-1 mogyorót, mandulát, vagy amit szeretnénk.

. . . ha nincsen öntőforma, akkor sem kell elkeseredni: egy pici tepsibe tegyünk sütőpapírt, és kanalazzuk bele a maradék olvasztott csokit. Ha többféle van, húzzunk bele márványos mintát egy kés segítségével. Ha megdermedt, szeletelhetjük, összetördelhetjük. Dermedés előtt szórhatunk bele mandulát, mogyorót vagy aszalt gyümölcsöket.


Ha marad olvasztott csoki és krém . . .

. . . különböző bonbonokat készíthetünk. Sajnos ezen a (két évvel ezelőtti) képen egy elég kezdetleges próbálkozásomat láthatjátok, de nagyon finom volt :D Kis minyonpapírokat kell körben kikenni olvasztott csokival. A hűtőben néhány perc alatt megdermed, ekkor a papírt óvatosan le lehet húzni a csokiról és meg lehet tölteni krémmel. Tehetünk bele meggyet, akármilyen más gyümölcsöt vagy mandulát, mogyorót, amit csak szeretnénk. Ha megtöltöttük a bonbont, elegyengethetjük a tetejét, és bevonhatjuk azt is olvasztott csokival, hogy igazán profi édességekkel kápráztassuk el a szeretteinket :)



Nektek hogy tetszenek ezek az ötletek? :)
Ti mihez szoktatok kezdeni a maradékkal?







Olvastad már?

13 hozzászólás

  1. Válaszok
    1. Megértem... :D De remélem, nincs harag! :)

      Törlés
  2. Úúúúú, ez kínzás :( Komolyan, egyszer össze kellene hozni egy teadálutánt, ahol mindent megmutogatsz, és kóstolni is lehet :D

    Csudijók, mind :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lenne ötletem, hogy mit tálaljak fel egy ilyen délutánon, sokszor eljátszottam már a gondolattal! :D Örülök, hogy tetszenek :)

      Törlés
  3. Nyamiii *.* A cakepop-ot már régóta ki szeretném próbálni, lassan már tényleg itt az ideje :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is sokáig halogattam, de annyira egyszerű és olyan látványos, hogy tényleg megéri elkészíteni! :D

      Törlés
  4. Olyan kagylós-csokis bonbonizét én is akarok csinálni. *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A CBA-ban vettem az öntőformát 580 Ft-ért, szívecskés és csillagos verzió is van! :)

      Törlés
  5. nagyon jó ötletek:) végig kóstolnám őket:$

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek! :) Én ezek közül csak a csokiból és a kehelyből ettem, a többit a család és a barátok pusztították el, mert már valahogy elegem van az édességekből ennyi sütés után :D

      Törlés
  6. Hmm teljesen megkívántam... és szépek is, ügyes vagy nagyon!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A cakepop kivételével nagyon hamar elkészíthető mindegyik! :) Örülök, hogy tetszenek az ötletek! :)

      Törlés
  7. De cukik, szó szerint :) Csorog a nyálam :D xoxo:Yvett,http://divat-mania.blogspot.hu/

    VálaszTörlés

Flickr Images