Teapot cake

Múlt héten pénteken alkottam ezt a teáskannát mintázó picike tortát :) Nagy volt a kihívás, ugyanis egy (megközelítőleg) gömb formájú to...

Múlt héten pénteken alkottam ezt a teáskannát mintázó picike tortát :) Nagy volt a kihívás, ugyanis egy (megközelítőleg) gömb formájú tortát kellett készítenem. Persze végül nem lett teljesen gömb alakú, de ez lényegtelen, hiszen a teáskannák esetében nem általános szabály a gömbalak :D Ezt a formát úgy értem el, hogy különböző méretű köröket vágtam ki a kisütött kakaós piskótalapokból, és értelemszerűen egyre nagyobb, majd egyre kisebb korongokat helyeztem egymásra, és vontam be a szokásos pudingos csokikrémmel. Meglepően könnyen ment.




(A képminőségért elnézést kérek)

A torta fondant-nal történő bevonása már nem ment ilyen zökkenőmentesen, ugyanis nem tudom, miért (gyanítom azért, mert már egy hónapja ugyanazt a vajat használom, és kicsit "állott" lett a hűtőben) a fondant enyhén ráncosra sikerült. Igyekeztem, hogy a képeken ez ne látszódjon - furfangos módon a tortának a szebbik, kisimultabb felét dekoráltam :D A kanna "csőrét", fülét és a tetején lévő kis bogyót fogpiszkálóval rögzítettem a tortához. Most először került pudingos-vajas krémre a fondant borítás, és kicsit fura állaga lett pár nap után, egyfajta cukros levet eresztett a fondant a belső oldalán. Persze meg lehet enni, de én alapból nem szívesen eszem a tortáimból, mert mire elkészülnek, (csúnya dolog), de a fáradságos munka miatt szinte megundorodom tőlük. De ez a kis kannatorta, hibái ellenére nagyon cuki lett, talán az egyik kedvenc tortám, amit "pályafutásom" során készítettem! :)



 Készítettem felvágott képet is, mert tudom, hogy szeretitek! :)


Nektek hogy tetszik ez a kis torta?







Olvastad már?

22 hozzászólás

  1. Huu nagyon ügyes vagy, cuki lett a torta :))) és belül is nagyon jól néz ki :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon örülök, hogy tetszik!! :)

      Törlés
  2. Ezt is vétek megenni :D Gyönyörű *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon fájt a szívem, amikor felvágtam :( Örülök, hogy tetszik! *-*

      Törlés
  3. Nagyon szép lett, hihetetlen ügyes vagy! :) Nem szeretem különösebben a csokitortákat, de ezt most megkívántam! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Nekem sem a csokitorta a kedvencem, mert túl tömény. Ezért készítettem ilyen kicsi tortát, hogy hamar elfogyjon :D Képen nem úgy látszik, de nagyon picike volt :)

      Törlés
  4. Ó, milyen szép *-* És milyen ötletes! Bevallom, amikor a Blogger Home-ban láttam a képet, akor a Szépség és a Szörnyeteg jutott eszembe :D Lehet, hogy nem alaptalanul? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, köszönöm! :) Örülök, hogy tetszik! Nem a Szépség és a Szörnyeteg ihlette ezt a tortát, de most, hogy mondod, nem értem, nekem miért is nem jutott eszembe.. :D

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  6. huh, tényleg nagyon ügyes vagy, szuper ez a torta!:) akkor hasonló módszerrel tudnék focilabda alakú tortát is készíteni?
    egyébként múltkor apukám tortájához kipróbáltam a pudingos csokikrém receptedet és isteni lett, úgyhogy ezentúl tuti ezt fogom majd mindig készíteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy, köszönöm szépen :) Persze, bár egy teljesen gömb alakú torta elkészítése szerintem elég macerás, ezért a lelki békéd érdekében inkább félgömb alakút javaslok :D (pl. ilyet: http://www.bttradespace.com/image/getImage/89364BEA4B06C7FEE040BB0A472B3BD2-c1.jpg ) De ha van türelmed a gömbformához, és időd is, akkor megéri a kísérletezést! :)

      Jaj de jó, ennek nagyon örülök!! *-* Tényleg nagyon fincsi ez a krém, egyszerű és hamar készen van. Nézegettem más csokikrém recepteket is, de én nem szeretem a torták belsejét túlbonyolítani, úgyhogy szerintem szükségtelen változtatnom a jól bevált recepten :D

      Törlés
  7. Úristen, nagyon szép lett! Nagyon ügyes vagy! :) Csak csorgatom a nyálam a képernyő előtt... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon örülök, hogy ennyire tetszik! :) Nagyon fincsi volt az biztos, most hirtelen még én is megkívántam, pedig nem vagyok igazán édesszájú :D

      Törlés
  8. Milyen ügyes vagy!!! Imádom a fondant a tortákon, de fogalmam sincs hogy kell elkészíteni. Nagyon bonyolult?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy! :) Egyáltalán nem bonyolult, kicsikét idő- és türelemigényes, de könnyű az elkészítése! Eleinte én is azt hittem, hogy nagyon nehéz, de csak rá kellett szánni magam, elsőre sikerült. Itt elolvashatod a receptet, amivel dolgoztam, és néhány tippet a fondant készítésével kapcsolatban: http://highheelsandcakes.blogspot.hu/2013/10/az-elso-fondant-bevonatos-tortam.html

      Remélem, Te is kedvet kapsz hozzá! :)

      Törlés
  9. Hihetetlen, hogy te milyen ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy, köszönöm! *-*

      Törlés
  10. Nagyon ügyes vagy! Szerintem hibátlan a formája!

    VálaszTörlés
  11. Ez remek lett! :)

    VálaszTörlés

Flickr Images