Őszi díszek saját kezűleg

Ma néhány pénztárcabarát, gyorsan elkészíthető, mégis mutatós őszi dekorációt hoztam Nektek. Remélem, nem késtem el vele túlságosan, h...

Ma néhány pénztárcabarát, gyorsan elkészíthető, mégis mutatós őszi dekorációt hoztam Nektek. Remélem, nem késtem el vele túlságosan, hiszen a naptári őszből már csak alig több, mint egy hónap van hátra - viszont én néha még azt érzem, hogy nyár van, szóval nézzétek el nekem a késedelmet :D



Régóta birizgálják a fantáziámat a festett dísztökök, amelyek nem a Halloween szellemét tükrözik, hanem inkább elegáns dekorációként ülnek az asztalokon. Idén végre elkészítettem a sajátomat: ezt az édes kis dísztököt a Sparban vettem (mindössze 100 Ft-ért), fehér akrilfestékkel befestettem (két réteg elég volt), és a még nedves festékbe szalvétából kivágott virágot simítottam. Egy kis tortatálcára helyeztem, mert szerintem ez még jobban kiemeli a szépségét. Annyira tetszik, hogy előre fáj a szívem, amiért egy napon ki kell majd dobnom... :(


A legjobban variálható őszi dekorációk szerintem a gyertyák, mécsestartók, és a különböző termések, falevelek. Szó szerint semmibe nem kerülnek, hiszen mindenkinél van otthon üvegpohár, váza és gyertya, a terméseket pedig egy kis türelemmel egy délután alatt össze lehet gyűjteni. Anyukámmal néhány hete elmentünk egy itteni parkba mogyorót szedni - az a tény, hogy csupa óvodás kisgyerek volt ott a szüleivel, én pedig húszéves létemre boldogabban ugrándoztam náluk, akárhányszor egy mogyoróra bukkantam, nem tört le egyáltalán... Sőt, csak fokozta bennem a versenyszellemet, hogy én gyűjtsem a legtöbbet! :D

Az első mécsestartó egyébként egy egyszerű üvegpohár, a köntöse pedig egy régi, nem használt harisnyából készült. A többin szerintem látszik, hogyan és miből készültek, tényleg néhány perc alatt összeállíthatók, és hamar őszi hangulatot varázsolnak a lakásba :)


Ennek az őszi ajtódísznek egy hungarocell koszorú az alapja, amit papírboltokban lehet beszerezni (ez 360 Ft-ba került). Először fehér fonallal körbetekertem, majd gombostűvel tűzdeltem bele a színes faleveleket és terméseket. Vigyázni kell, hogy lehetőleg minél kevesebb gombostűfej látszódjon ki a levelek alól, így sokkal természetesebb hatást érhetünk el. 


Ezek a cuki gesztenyék anyukám gyűjtőmunkájának az eredményeként kerültek hozzám, a feliratot pedig körömlakkal készítettem. 


Hát igen, bevallom, ezt a díszt kicsit tényleg későn mutatom meg Nektek, mivel már szeptember elején megtettem az előkészületeket. A Praktika magazin egyik réges-régi számában láttam ezt az ötletet: amikor még zöldek az almák a fán, matricát kell ragasztani rájuk. Így a matrica alatti rész nem pirosodik meg, és mintás almáink lesznek. Én kétoldalú ragasztót használtam, de természetesen öntapadós tapétából is kivághatók a különböző motívumok! Remélem, hogy Ti is kedvet kaptok majd ilyen mókás almák készítéséhez, ha idén nem is, akkor jövőre! :)



Nektek hogy tetszenek ezek a díszek?
Ti hogyan dekoráljátok a lakást ősszel? :)







Olvastad már?

13 hozzászólás

  1. Jajj nagyon tetszik minden *-* a tök úgy néz ki, mint valami mesebeli hintó, tényleg csodás, én is sajnálnám kidobni. A gesztenyék nagyon édesek, a gyertyák is nagyon szépek és hát az almák.. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ennyire tetszenek a díszek! :) Annyira imádom ezt a kis tököt, hogy azon gondolkodom, hogyan lehetne maradandóvá tenni egy ilyet... a papírmasé tökön gondolkozom, bár még soha nem készítettem papírmaséból zöldséget/gyümölcsöt, így kicsit tartok tőle. Talán majd jövőre! :)

      Törlés
    2. Ha mégsem a papírmasé mellett döntesz, csak lehet már a mai világban kapni még dísztökből is műanyagot. Vagy rosszul gondolom? :D

      Törlés
    3. Biztosan lehet, de én sajnos még nem láttam.. Igaz mostanában nem is jártam olyan boltokban, ahol esetleg kapható lenne... :D De már be van tervezve a jövő hétre egy KiK-körút! :D

      Törlés
  2. Először próbáltam megfejteni, hogy vajon így vetted azt a díszes üvegpoharat, aztán olvasom, hogy harisnyából készült, isteni ötlet, az alma is nagyon tetszik! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszik az ötlet! :) A maradék harisnyából az egyik kávésbögrémre szeretnék majd ruhát készíteni! :)

      Törlés
  3. Mindegyik nagyon tetszik! Különösen klassz a tök és az almák! Jövőre én is csinálok ilyet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek! :) A kis dísztökről még most sem késtél le: alig fél óra alatt elkészíthető! :)

      Törlés
  4. Mind nagyon szuper lett :) Annyira jó a hangulatuk ezeknek a díszeknek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszenek! :) Én is imádom az őszi hangulatot, főleg amíg ilyen szép őszünk van :)

      Törlés

Flickr Images