Charleston torta

Mára eredetileg egy másik bejegyzést terveztem, de most olyan tortát sütöttem, amit sürgősen meg kell veletek osztanom - mert erre én is...

Mára eredetileg egy másik bejegyzést terveztem, de most olyan tortát sütöttem, amit sürgősen meg kell veletek osztanom - mert erre én is bátran azt tudom mondani, hogy: hűűűűűű! :D Az emeletes torta mindkét szintje vakondtúrásos (tehát kakaós piskóta, banán, tejszínhab és tortadara). Ami igazán érdekes, az a külseje. Egész héten töprengtem, hogy milyen tortát készítsek a nagy fondant-mániámban, aztán teljesen véletlenül rábukkantam egy "boudoir cake"-re a neten, és innen már csak egy megálló volt a charleston torta.


Most már gyorsabban ment a fondant elkészítése. Amikor még elég nyúlós volt, tehát lehetett kanállal keverni, két részre osztottam és a nagyobbik részt megszíneztem (a jó kis olcsó ételfestékben most sem csalódtam, úgy tűnik az én fondant-om engedelmesen felszívja, és nyújtás közben is jól viselkedik). A cukormassza tortára borítása viszont most okozott némi bonyodalmat, ugyanis a felhelyezéskor néhány helyen elszakadt. Sebaj, pont úgy ragasztgattam fel a torta oldalára a körlapokat (amiket egyébként kupakkal szaggattam ki), hogy ne látszódjanak a problémás részek. A torta alján körbefutó szalag is szükségmegoldás volt, úgyhogy nem sikerült tökéletesre, de lesz még alkalmam gyakorolni. A körlapokat, és a torta legtetején lévő apró gyöngyöket egy picike tojásfehérjével ragasztottam fel a tortára, a tollakat pedig egy régi farsangi álarcról szedtem le.



Annyira elégedett vagyok ezzel a tortával, hogy anyunak muszáj volt egy közös képet csinálnia rólunk :D




Nektek hogy tetszik? :)





Olvastad már?

14 hozzászólás

  1. nagyon ügyes vagy, bájosan mutat a torta és biztos finom is! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  2. Egyszer úgy megkóstolnám az egyik tortád *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kár, hogy nincsen valami expressz tortaküldő-szolgálat :( Szívesen küldenék Nektek kóstolót minden tortámból, akkor legalább anyukám sem panaszkodna, hogy nincs, aki megegye :D (persze mindig elfogy minden torta...)

      Törlés
  3. Fantasztikus *-* most már igazán készíthetnél nekem is egyet, én is szeretném már megkóstolni :D
    Ezt amúgy csak úgy sütötted, vagy volt valamilyen alkalom? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon aranyos vagy! :) Örülök, hogy ennyire tetszik! Csak úgy sütöttem, próbálgatom a képességeimet.. :D

      Törlés
  4. Szerintem legyen egy blogger-tali, ahol Dóri felszolgálja a tökéletes tortáit, mi pedig végigkóstolunk annyit, amennyi csak belénk fér. :D
    Nagyon tetszik ez is, annnnyira ügyes vagy! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én benne lennék :D Előtte mindenki leadhatná a rendelést, és személyre szabott minitortákat sütnék :D
      Nagyon örülök amúgy, hogy tetszik a torta :)

      Törlés
  5. Úúúú imádoom! Ha kapnék egy ilyet elsírnám magam. Annyira szép! Nagyon nagyon nagyon ügyes vagy!! :) Szerelmes vagyok ebbe a tortába :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De aranyos vagy!! *-* Nagyon jólesik ezt olvasni, arra ösztönöz, hogy egyre szebb tortákat süssek! :)

      Törlés
  6. Hát ez lélegzetelállító! Gratulálok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon kedves, hogy így gondolod! :)

      Törlés
  7. Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy, örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés

Flickr Images