Az első fondant bevonatos tortám! *-*

Sajnos a nyelvvizsga utáni letargia miatt egy hetet kihagytam a Minden héten egy torta! projektben, amit már július vége óta nagyon komol...

Sajnos a nyelvvizsga utáni letargia miatt egy hetet kihagytam a Minden héten egy torta! projektben, amit már július vége óta nagyon komolyan veszek. De ezen a hétvégén olyat léptem előre a hobbicukrászat terén, hogy hajlandó vagyok megbocsátani magamnak ezt a kis botlást. Ugyanis elkészítettem életem első fondant bevonatos tortáját! Már régóta kacérkodtam a fondantkészítés gondolatával, de eddig nem mertem belevágni, féltem, hogy elszúrom. Aztán végül beláttam, hogy nincs értelme halogatni, hiszen így nem tudok fejlődni. Így hát vasárnap megsütöttem a citromtorta két emeletét (több helyen is úgy olvastam, hogy ajánlott dermeszteni a tortát, mielőtt rákerül a fondant). Ma pedig hozzáláttam az ominózus bevonat elkészítéséhez. Bevallom, remegő kézzel szitáltam át a porcukrot...


Több dolog miatt is voltak kételyeim... Néhány helyen azt olvastam, hogy pálmavajat kell használni - hát én eddig hallani se nagyon hallottam ilyenről, és főleg nem találkoztam vele a boltok polcain... Volt, aki azt írta, hogy sima margarint használ, és tökéletes a végeredmény, míg másoknak a margarinos fondant egy nagy gubics lett. Végül arra hallgattam, aki azt írta, hogy a vaj a megfelelő, de jó minőségű, minimum 80%-os legyen. Úgyhogy a Sparban vettem egy Meggle vajat - és jelentem, tényleg tökéletes! :)

Ami a receptet illeti, a Tortadíszítés magazin Gyerektorták című különszámában találkoztam vele, de természetesen a neten is megtalálható (itt elolvashatjátok a teljes receptet). A fondantmasszám majdnem egy kiló porcukrot felvett, és mivel csak másfél zacskónyi volt itthon, és nyújtás közben eléggé ragad a massza, a végén improvizálnom kellett: liszttel hintettem meg a gyúródeszkává avanzsált viaszosvászon terítőt. Végül minden jól alakult, és bár mire a torta tetejét díszítő masniig eljutottam, kicsit kiszáradt a fondant (ezt egy közeli képen láthatjátok is), szerintem nem olyan vészes. A torta beborítása meglepően könnyen ment, és bár tényleg nem tökéletes, én sokkal rosszabbra számítottam. Megkönnyeztem ezt a sikert, persze örömömben. Amikor láttam, hogy a masszám kezd összeállni, és gyúrhatóvá válni, körbeszökdécseltem a házat :D


A fondantmasszát elvileg por vagy zselé állagú ételfestékkel szabad csak színezni, hát én megpróbáltam a "sima" ételfestékkel, amit nyolcvan forintért lehet kapni a sarki ábécében. Elég pasztelles árnyalata lett, és persze ragadni kezdett tőle a fondant, de ezt egy kis plusz porcukorral lehetett orvosolni. Ennek ellenére tervezem, hogy beszerzek pár jobb minőségű ételfestéket, mert ezekkel elég halovány színeket tudok csak elérni... Egyébként a maradékot állítólag nyugodtan lehet hűtőben tárolni, és később is fel lehet használni - hát, majd kiderül. Kidobni mindenesetre nem volt szívem a kis golyókat :)



Nektek hogy tetszik? :)







Olvastad már?

5 hozzászólás

  1. Nagyon jól néz ki! Gratula hozzá :)

    VálaszTörlés
  2. Elhiszem, hogy jó érzés volt! Nagyon büszke lehetsz magadra! Irtó jól néz ki!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Nektek, nagyon aranyosak vagytok! :) Örülök, hogy tetszik a torta, remélem ezen a hétvégén is tudok alkotni valami szépet! :)

    VálaszTörlés

Flickr Images