Baglyos torta

Ezen a héten ezt a baglyos kis tortát készítettem. Nem a legkülönlegesebb torta, elismerem, de mivel a nagymamám 71. születésnapjára...


Ezen a héten ezt a baglyos kis tortát készítettem. Nem a legkülönlegesebb torta, elismerem, de mivel a nagymamám 71. születésnapjára sütöttem, nem akartam egy túlságosan extravagáns (vagy mamám számára semmitmondó) süteményt készíteni :) A belseje, az én szülinapi tortámhoz hasonlóan "vakondtúrásos": 6 tojásból készítettem kakaós piskótát (ebből két lapot sütöttem). Fél liter Hulalát 5 evőkanál porcukorral kemény habbá vertem, megfeleztem, és az egyik részhez hozzákevertem egy csomag kakaós tortadarát. Ez került a torta belsejébe, három félbevágott banán tetejére. 



A tejszín másik részével vontam be a tortát. A baglyocskákat és a faágakat olvasztott csokival rajzoltam (nem lett tökéletes a rajz, mivel a nagyobbik bagoly szeme úgy összefolyt, hogy pupillát már nem is tudtam csinálni neki :D) Ezután a rajzot színezett tejszínhabbal töltöttem ki, és a felületet hústűvel egyengettem el - ha nem tudunk vonalon belül maradni, semmi baj, a megdermedt csokoládéról a felesleges tejszínhab könnyen eltüntethető egy kevés langyos vízbe mártott fülpiszkálóval.

Szerintem aranyos lett a torta, és mivel nem túl bonyolult sem a krém, sem pedig a minta, viszonylag hamar elkészíthető (röpke 2,5-3 óra). Ígérem, a jövő heti torta ennél sokkal különlegesebb lesz, már alig várom, hogy elkészíthessem! :D

Nektek hogy tetszik? :)





Olvastad már?

8 hozzászólás

  1. Nagyon tetszik, olyan hangulatos lett! :)
    És szerintem ez is különleges! :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszik Neked :) Sajnos én annyira maximalista vagyok, hogy úgy érzem, amivel nem gürcöltem legalább öt órát, az már unalmas :DD

    VálaszTörlés
  3. nagyon szép torta!! klassz lett!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik :)

      Törlés
  4. Aranyos lett, habár én kiamaradtam ebből a bagoly-mániából, szóval nem mondom azt, hogy hűű, baglyok :D Amikor a tortáidat nézegetem, akkor mindig mehetnékem van a cukrászdába, főleg a múltkori után, amikor a fölvágott tortáról is volt kép *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos ez a torta csak holnap lesz felvágva, de akárhányszor benézek a hűtőszekrénybe, mindig elfog a vágy, hogy befaljam az egészet! :D Nehéz türtőztetnem magam.. :D

      Törlés
  5. Nagyon mutatós és aranyos. :)
    Gondolom finom is. :)
    Mindig olyan szépeket készítesz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon kedves, hogy így gondolod :) Már a dicsérő szavak miatt is megéri sütögetni! :)

      Törlés

Flickr Images