World map cake

Erre a hétre egy világtérkép-torta volt betervezve, amelyet egy fénykép ihletett. Sajnos nem mondhatnám, hogy tökéletesre sikerült.....


Erre a hétre egy világtérkép-torta volt betervezve, amelyet egy fénykép ihletett. Sajnos nem mondhatnám, hogy tökéletesre sikerült... Persze ahhoz képest, hogy most először próbálkoztam sablonnal, egészen jó lett :) Mindenesetre néhány végzetes hibát elkövettem a készítés során. Először is: a sablont darabokban kellett volna rátennem a tortára, és festés után rögtön lehúznom... Láthatjátok ugyanis, hogy néhány helyen ott is színes a krém, ahol fehérnek kellene lennie - de ez még nem olyan nagy hiba. A legnagyobb hiba, amit elkövettem, az, hogy a jobb alsó sarokba (én balga!) oda akartam írni a feliratot: Travel the world with me! De sajnálatos módon nagyon csúnyára sikerült a felirat, így el kellett tüntetnem: a nyomai viszont ott maradtak a krémen (igen, azok a rózsaszín foltos területek azok...) És végül, a legutolsó hibám: mindezen úgy felidegesítettem magam, hogy a díszítő tejszínhabcsíkokra már nem szántam elég időt és türelmet, kicsit összecsaptam, így nem lett olyan szép, mint szokott. :(



De legalább elmondhatom, hogy "küldetés teljesítve", hiszen a világtérkép felismerhető! :D A sablont én készítettem el tegnap este: A4-es géppapírra rajzoltam a világtérképet. (Egyszerűen csak lemásoltam egy atlaszból) Ha valaki nem tud, vagy nem akar bíbelődni vele, természetesen nyomtatni is lehet a térképet, és ollóval kivágni a "negatívot" :)


A kép, ami a tortát ihlette (forrás: tumblr)


És néhány szó magáról a süteményről: citromkrémes torta kakaós piskótával (a receptet már nem írom le, mert pár korábbi bejegyzésben megtalálható). A festés egyszerű ételszínezékkel készült, négy színt használtam (piros, sárga, zöld, kék). Mivel a múltkor többen is szerettetek volna képet látni a felvágott tortáról, most készítettem egyet, és ezentúl mindig fogok :)


Nektek hogy tetszik ez a torta? :)






Olvastad már?

12 hozzászólás

  1. hihetetlen, milyen ügyes vagy!:) amúgy ezeket a tortákat a család eszi meg? mert akkor jó dolguk van :D
    ja és szuper, hogy csináltál képet felvágva is, köszi!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, aranyos vagy! :) Igen, többnyire mi esszük meg.. meg persze szoktam vinni Viktoréknak, meg a barátnőimnek... szóval megetetem a szeretteimet rendesen! :D

      Törlés
  2. Öszefutott a nyál a számban! :) Sajnálnám megenni, mert szép, tuti nagyon finom volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsit mindig fáj a szívem, amikor felvágom a tortákat, de idővel hozzászokik az ember! :D

      Törlés
  3. De gyönyörű! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  4. Hát ez valami csodaszép lett! :) A kép, amiről dolgoztál tényleg nagyon inspiráló, nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy így gondolod! :) Kicsit a tortámnak más lett a színvilága, mint a képnek, de végülis ettől egyedi :)

      Törlés
  5. Hát, szerintem tök jó lett :) Színekben meg megy az új hippis pólódhoz, amit az előző bejegyzésben készítettél :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszik! :) Milyen igazad van, a maradékot abban fogom befalni! :D

      Törlés
  6. Azta mindent, ez valami eszméletlen!!!! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  7. Azta mindent, ez valami eszméletlen!!!! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés

Flickr Images