Triplacsokis málnatorta - rózsás köntösben

Hogy Viktor hiányát kissé elviselhetőbbé tegyem, elhatároztam, keresek magamnak valamilyen elfoglaltságot, ami eltereli a figyelmemet, h...

Hogy Viktor hiányát kissé elviselhetőbbé tegyem, elhatároztam, keresek magamnak valamilyen elfoglaltságot, ami eltereli a figyelmemet, ha szomorkodom - és emellett még hasznos is. Eszembe jutott, mennyire elhanyagoltam a tortasütést az egyetem miatt, pedig igazából ez az egyetlen dolog, amihez tényleg értek, és amit tényleg szeretek csinálni (leszámítva, hogy mérgelődöm, amikor a krém nem úgy kunkorodik elő a nyomókából, ahogyan én szeretném... :D) Ezért nagy lépésre szántam el magamat: a következő egy évben minden héten sütök egy olyan tortát, amilyet addig még nem csináltam (új forma és/vagy új íz). Kizárólag a vizsgaidőszakban engedélyezek magamnak felmentést ez alól a kötelezettségem alól! :)



Ezen a héten egy olyan tortát készítettem el, amely újdonság mind az ízét, mind pedig a külsejét tekintve. A saját receptemet próbáltam ki - vagyis tulajdonképpen nem nagy kunszt elkészíteni ezt a tortát, biztosan sokan sütöttek már hasonlót, de mivel mindent magamtól csináltam, szeretném a saját ötletemnek tekinteni :D Triplacsokis málnatortának azért hívom, mert a kakaós piskótába fehércsoki-darabokat szórtam, és a málnakrém mellett az elmaradhatatlan pudingos csokikrém is felbukkan ebben a tortában :)


7 tojásból sütöttem piskótát, 7 evőkanál cukorral, 5 evőkanál liszttel és 2 evőkanál kakaóporral. A részleteket nem írom le, de ha még nem olvastátok a piskótasütési praktikáimat, és kíváncsiak vagytok néhány hasznos tippre, nézzétek meg ezt a bejegyzést! 3 lapot sütöttem ebből a tésztából, és mielőtt a sütőbe toltam a lapokat, mindegyik tetejét megszórtam apróra vágott Boci fehércsokoládéval :) (Kb. 10 perc alatt megsültek a lapok)

Ehhez a tortához kétféle krémet készítettem. A málnakrémhez 3 dl gyümölcslevet (lehetőleg erdei gyümölcsöset, vagy "pirosgyümölcsöset" használjunk) 1 csomag vaníliás pudingporral és 4 evőkanál porcukorral sűrűre főztem. Kicsit savanykás lett a végeredmény, nem lett rossz, de ha Ti édesen szeretitek, mehet akár 5-6 kanál cukor is a krémbe! De persze utólag is lehet édesíteni. Ez a krém ugyan pudingos alapú, de mégis zselés állagú lesz. Amikor már majdnem készen van, kis sötét darabkák bukkannak fel benne, de nem kell megijedni, nincs semmi baja, utána szépen besötétül és megzselésedik az egész :) Hasonló krém kell a Feketeerdő tortához is, és emlékszem, amikor először készítettem ilyet, teljesen bepánikoltam, hogy biztosan odakozmált :D A csokikrém is pudingos alapú, itt elolvashatjátok részletesen, hogyan szoktam elkészíteni.


A díszítéssel nem vagyok teljesen megelégedve. A színátmenet nem lett elég finom, meg már kissé türelmetlen is voltam, mire a díszítésre került a sor, és láthatjátok, hogy a tetején már nem olyan szép a minta, mint a torta oldalán. Ettől függetlenül nagy sikere volt a tortának, tegnap délután a középsulis barátnőim voltak nálam, nagyon tetszett (és ízlett) nekik :) Biztosan fogok még ilyen rózsás tortát csinálni, de akkor jobban odafigyelek majd a színátmenetre és a díszítésre. Meg persze meg kell próbálnom türelmesnek lennem, de ilyen kánikulában, két és fél órányi sütés és krémfőzés után elég nehéz volt... :D Most nem készítettem videót a díszítésről, de YouTube-on könnyen találhatunk útmutatást. 

A "Minden héten egy torta" projekt a jövő héten folytatódik, és remélem, utána még hónapokig fog tartani - ha Isten megáld elegendő idővel és türelemmel :D Mindenesetre már a következő négy tortámat meg is terveztem, szóval lesz tennivalóm bőven :) 


Nektek hogy tetszik? :)
Mit gondoltok a "Minden héten egy torta" ötletemről? :)




Olvastad már?

14 hozzászólás

  1. Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök, hogy így gondolod! :))

      Törlés
  2. Nagyon szép és biztosan nagyon finom is, ha mindenkinek ennyire izlett! :) Már várom a következő művet! :)

    VálaszTörlés
  3. nagyon szép lett,és biztos finom is:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki, összefutott tőle a nyál a számban. Várom a következőt! :)

    VálaszTörlés
  5. Egy egyszerűen gyönyörű!

    VálaszTörlés
  6. Már izgatottam várom a következőt!

    VálaszTörlés
  7. Szerintem ne bánkódj a külseje miatt, mert ez csodaszép lett! *.* Nem gondolkodtál még egy saját cukrászda nyitásán? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik :) Az igazat megvallva megfordult a fejemben, de a szakmám sincs meg, meg ugye egy saját cukrászdához kellene egy kis kezdőtőke is.. Ezen kívül nem vagyok biztos benne, hogy jó lenne, ha a hobbim lenne a munkám, mert ismerem magam, és egy idő után biztosan megunnám és megutálnám - ezt pedig nem szeretném! :D

      Törlés
  8. Szívesen megkóstolnék egy-két szeletet! :D

    VálaszTörlés
  9. Tejóég! Eszméletlen! Nem találok szavakt arra hogy mennyire tetszik.*.*

    VálaszTörlés
  10. Nagyon örülök, hogy tetszik Nektek, annak meg pláne, hogy várjátok a következőt! :D Anyukámnak holnap lesz a szülinapja, és egy nagyon cuki tortával szeretnék előrukkolni... :)

    VálaszTörlés
  11. ÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ !!!!! Ez egyszerűen gyönyörű :) xoxo:Yvett,http://divat-mania.blogspot.hu/

    VálaszTörlés

Flickr Images