Régiből újat - papírmaséval

Ez a Coca Colás, macis, szív alakú dobozka már évek óta a szekrényemben lapul, és bár soha nem tartottam nagy becsben, nem volt szívem k...

Ez a Coca Colás, macis, szív alakú dobozka már évek óta a szekrényemben lapul, és bár soha nem tartottam nagy becsben, nem volt szívem kidobni, elsősorban a formája miatt. Néhány napja gondoltam egyet, és átalakítottam, méghozzá egy nagyon egyszerű technikával, ami tulajdonképpen nem is kerül pénzbe, hiszen egy kis maradék papír, liszt, vízfesték és ecset valószínűleg mindenkinél van otthon. Ezen kívül már csak valamilyen szép szalvétára van szükség - úgyhogy rendkívül örülök, amiért anyukám megtartotta a több száz (!) darabos gyerekkori szalvétagyűjteményemet... :D



Először egy régi telefonkönyvből kiszedtem néhány lapot, melyeket aztán kis, 1-2-3 centis darabokra tépkedtem. A papírt tépjük, ne vágjuk, mert különben nagyon éles körvonaluk lesz! Kevés vizet öntöttem a papírdarabkákra, hogy ázzanak picit. Egy másik tálban pár kanál lisztet kevertem össze vízzel - igaz, nem kezdtem el főzögetni, meg pampucolni vele, de én ezt a trutymót is csiriznek hívom, vagy legalábbis az egyszerűsített változatának :) Higgyétek el, ez is éppen olyan jól ragad, mint a "rendes" csiriz. 


A dobozt kicsit bekentem csirizzel, majd ráragasztgattam a papírdarabkákat. Ezt addig csináltam, amíg már nem látszódott át a doboz mintája. Vigyázzunk, az oldalát nem kell teljesen befedni, különben nem fog ráférni a teteje! Ezután megint átkentem az egészet kicsit csirizzel, hogy a fedőréteg majd jól beleragadjon. A második réteg sima, fehér géppapírból készült, ezt is ugyanúgy kis darabkákra tépkedtem, és áztattam egy kevés vízben, mielőtt felragasztgattam a dobozra. Viszonylag hamar megszárad a papírmasé, délután fejeztem be a ragasztást, és másnap reggel már kezdhettem is a díszítést. 

Ehhez egy szalvétából vágtam ki virágokat (csak a szalvéta felső rétegét kell meghagyni, hogy leheletvékony legyen). A dobozkát egyszerű vízfestékkel festettem be - a papírrétegnek köszönhetően szerintem kicsit "antik jellege" lett, nem lett tökéletesen sima, viszont nekem éppen emiatt tetszik. A szalvétát egyszerűen a még nedves, frissen festett papírrétegre simítottam, és egy kevés fehér vízfestékkel átkentem - tökéletesen beleragadt, később sem fog felválni a dobozról (és nem kellett découpage ragasztó hozzá).


Ezt a dobozkát magamnak készítettem, de most annyira kedvet kaptam a papírmasézáshoz, hogy valószínűleg több dísztárgyat és tárolódobozt is át fogok még alakítani! :) Szerintem ajándékötletnek sem utolsó! :)


Nektek hogy tetszik? 
Szoktatok papírmasé tárgyakat készíteni?





Olvastad már?

11 hozzászólás

  1. *-* Ezt muszáj lesz megcsinálnom! Fém dobozzal eddig nem tudtam mit kezdeni, de ez a megoldás hihetetlen jó :) Nagyon szép lett, nekem is pont a felülete miatt tetszik :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszik, és annak is, ha ezzel adtam egy jó ötletet :) Próbáltam fémdobozt egyszer öntapadós tapétával is bevonni, de az nem lett ilyen jó, a doboz tetejét sehogy sem sikerült szép egyenletesen betapétáznom...

      Törlés
  2. Hát ez fantasztikusan csodaszép lett :O Nagyon ötletes! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép. *-* A napokban én is hasonlót csináltam fára, sima découpage tojásfehérjével. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszik! :) Biztosan a tied is nagyon szép lett, én is tervezem egy kis faládika átalakítását most.. :D

      Törlés
  4. Találtam a spájzban jó pár fémdobozt. Mindenfélét tartottunk bennük, pudingot, teafüvet, vaníliás cukrot, stb. Most mindent átköltöztettem egy új helyre, "befogtam" 3 fémdobozt, ma beszereztem a csinosításhoz szükséges alapanyagokat és holnap ugyanezzel a módszerrel kidekorálom őket. Annyira jó ötletet adtál (és nem ez az első eset). Olyan kreatív vagy. A blogod is jó hangulatot áraszt. Szeretem olvasni. Nemrég találtam Rád, de máris a kedvencemmé váltál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. El sem hiszed, mekkora öröm volt ezt olvasni! :) Elképesztően jólesik, hogy ennyire tetszik a blogom Neked, hogy kreatívnak tartod a bejegyzéseimet, és hogy adhattam néhány ötletet! :)

      Szívesen megnézném az átalakított dobozokat, ha van kedved, küldj róluk képet! Itt az e-mail címem: pdora@citromail.hu

      Törlés
  5. Annyira jó ötleteid vannak!!! Szerintem ez egy nagyon egyszerű, de mégis klassz megoldás :) Én egy szív alakú bonbonos doboznál szeretném kipróbálni ezt a technikát, csak levendulás szalvétával ;) Kár, hogy csak most találtam meg ezt a bejegyzést, és a blogodat... nagyon klassz!!! :)

    VálaszTörlés

Flickr Images