Ékszertartó tálka levegőre száradó gyurmából

Augusztus 12. azért különleges dátum, mivel nemcsak anyukám születésnapja (és névnapja!) van ekkor, hanem a legjobb barátnőm is ezen a n...

Augusztus 12. azért különleges dátum, mivel nemcsak anyukám születésnapja (és névnapja!) van ekkor, hanem a legjobb barátnőm is ezen a napon született. Nem kell sok dátumot észben tartanom, igaz? :D Szégyen vagy nem szégyen, kicsit pénzszűkében vagyok, ezért igyekeztem olyan csomagot összeállítani neki, ami főleg saját készítésű dolgokból áll. Készítettem neki egy ékszertartó tálkát, levegőre száradó gyurmából. Egy külföldi blogon láttam az ötletet, még nagyon régen, és mindenképpen szerettem volna megvalósítani. A közeli papírboltban 700 Ft egy adag ilyen gyurma, és ekkora mennyiségből tudtam csinálni ugyanilyet anyukámnak is (valamint előre dolgozva néhány hópehely formájú karácsonyfadíszt is sikerült szaggatnom, de most nem ez a lényeg... :D)



Azt hiszem, a képek alapján érthető, hogyan kell elkészíteni ezt a tálkát: ki kell nyújtani, és belesimítani egy szép kis horgolt terítőt, hogy a minta jól látható maradjon. Ezután egy éles késsel ki kell vágni belőle egy kört, és ezt a körlapot egy tálkába helyezni, hogy abban szilárduljon meg. Sajnos az én ékszertartóm nem lett elég öblös, és belátom, a széle is eléggé hullámos maradt, de szeretettel készült és ez a lényeg :) Egyébként körülbelül 2-3 nap, mire szépen megszárad ez a gyurma.


Ezt az édes kis kulcsos nyakláncot (F&F) egyébként a berettyóújfalui Tescóban vettem barátnőmnek :) A nyaklánc és az ékszertartó mellett készítettem még barátnőmnek két apróságot. Az egyik ez a Barátság-muffin: a száraz alapanyagokat (liszt, cukor, sütőpor, csoki és franciadrazsé) egy befőttes üvegbe töltöttem, szépen feldíszítettem, és egy kis kártyára ráírtam a recept többi részét (már csak a nedves alapanyagokat, olajat vagy olvasztott vajat, tejet és tojást kell hozzáadni). 

A másik ajándékom egy videó volt, vagyis inkább egy rövidfilm, ugyanis 24 percesre sikerült. Barátságunk történetét tartalmazza: vicces képek, videók és miegymás. Mivel együtt jártunk általános iskolába, nagyon régóta ismerjük egymást, tehát képzelhetitek mennyi emléket (és fényképet) felhalmoztunk 13 éves barátságunk során :) Igaz, egy ilyen videónak inkább csak eszmei értéke van, de szerintem annál szívhez szólóbb. A készítése közben nem egyszer el is pityeredtem, és barátnőmnek is nagyon tetszett :)


Ezen a fotón mindössze 15 évesek vagyunk, és nem tudom miért, de valahogy ez a kedvencem az összes közös képünk közül :) Remélem, hogy barátnőm nem fog haragudni, amiért közzétettem... :$


Boldog 20. szülinapot még egyszer szívem! :)


Nektek hogy tetszik az ékszertartó tálka? 
Szoktatok saját kezűleg ajándékokat készíteni? :)



Olvastad már?

9 hozzászólás

  1. Milyen széép ez a tálka :O Nagyon jó ötlet! Biztos nagyon örültek neki :) És ez a barátság-muffin is tetszik. Érdekes! Boldog szülinapot mindkettőjüknek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszik :D Kedves vagy, átadom nekik! :))

      Törlés
  2. Még nem hallottam erről a gyurmáról, de azt hiszem megfertőztél vele :) Esküvőre megyek nemsokára, és a pénzes boríték mellé (ugyanis azt kértek..), szeretnék valami személyes apróságot készíteni az ifjú párnak, most jól jött ez az ötlet :) A tálka nagyon tetszik, ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj de jó, ennek nagyon örülök, hogy ötletet adtam ezzel :) Tényleg nagyon könnyű ilyen gyurmával dolgozni, és mindenfélét lehet készíteni belőle, most a képkereten gondolkozom :) Terrakotta színben is kapható (meg szerintem még több színben is, nagyobb hobbiboltokban, de akár utólag is lehet festeni).

      Törlés
  3. Nagyon szuper lett ez a tálka, gyönyörű és igazán csajos ezzel a csipkemintával, meghoztad hozzá a kedvemet! *.*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik és annak is, hogy kedvet kaptál a gyurmázgatáshoz! :)

      Törlés
  4. Nagyon tetszik ez a tálka, már láttam ilyet máshol is, már akkor gondolkodtam az elkészítésén, de sajnos még nem jutottam el odáig. A tiéd viszont meseszép lett! :) Én nagyon szeretek saját készítésű ajándékokat adni, mert abban tényleg benne van az ember szíve-lelke! :) Ügyi vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! :) Én is nehezen vettem rá magam, azt hittem, túl macerás, de nagyon hamar elkészül :D Teljesen egyetértek veled, sokkal jobb az az ajándék, ami szeretettel készül, és látszik rajta, hogy a készítője időt szánt rá :)

      Törlés
  5. úú bunkó leszek és a muffinos ötletet is ellopom:S a tálka nagyon szép!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés

Flickr Images