Spanyolország - élménybeszámoló (és sok-sok kép)

Tossa de Mar városa, amit a spanyol Saint Tropez néven is emlegetnek, leginkább középkori várnegyedéről híres, de számtalan más látványo...

Tossa de Mar városa, amit a spanyol Saint Tropez néven is emlegetnek, leginkább középkori várnegyedéről híres, de számtalan más látványossága is van. Bevallom, nekem leginkább a vár miatt tetszett meg, és a képeken is látni fogjátok, hogy miért. Szerintem ez a városka leggyönyörűbb része - persze a többi része is szép, de azok már tipikus panziós-éttermes-turistás területek. 





Esténként is nagyon gyönyörű a kivilágított vár, és délelőttől egészen éjszakáig (azt hiszem, este 10-11 óráig) kis városnéző vasutakra lehet felülni. Van egy kisebb, sötétzöld, ami a várba visz fel, de oda szerintem inkább érdemes felsétálni, a sok zegzugos szűk utcácskát is megnézni :) És van egy nagyobb, fehér, ami a városban visz körbe minket. A felnőtt jegy ára 4,50 €.


Szintén a várnegyed, itt készítettem szerintem a legtöbb képet :$ Egyébként a várban körülbelül harminc család él - irigylem őket, szerintem nagyon jó lehet egy majdnem ezer éves épületben élni, az utcácskák nagyon hangulatosak és tele vannak virággal. 


Az első ebédünket a Bar Vila Vellában fogyasztottuk el, és bár a pincérnő nagyon aranyos volt, angolul alig tudott. Sajnos ez nem volt egyedüli eset, egy másik étteremben is szinte kézzel-lábbal kellett mutogatni a pincérnőnek, mert csak spanyolul beszélt. (Persze nyilván a "puccos" éttermekben ez nem így van, azonban mi kevesebb pénzből gazdálkodtunk...) Spanyolország csodaszép hely, Tossa de Mar pedig főleg, de az árak igazán felháborítóak. Tavaly Görögországban voltunk, biztosan közületek is többen jártak már ott - aki igen, az tudja, hogy 3-4 euróért már olyan gyrost meg souvlakit lehet ott venni, hogy örülhet az ember, ha egy szuszra megeszi. Hát itt ez a kis ebéd, amit a képen láttok, 25 euróba került... Szóval ha nincs az ember nagyon eleresztve anyagilag, tényleg jobb otthonról vinni egy kevés fagyasztott ételt/konzervet és önellátást kérni az apartmanokban. Nem bántam meg, hogy mi is így tettünk. 


Naplemente a várból. A strand ekkorra szinte teljesen kiürül. Tossának három partja van, a képen látható a legnagyobb (Platja Gran), ennek "folytatása" a La Mar Menuda, valamint van egy kisebb part a vár mögött (Es Codolar). Reggel 10 óra körül ezek már tele vannak, szóval ha a vízhez közeli helyet akarunk, már 9 óra fél 10 környékén érdemes kimenni a strandra. Nagyon szokatlan volt ez a tömeg nekem, Sartin nem volt ilyen tömeg. És itt a nők sem voltak olyan szégyenlősek, csak úgy dobálták lefelé magukról a bikinifelsőt :D


Bár a pincérnőkkel nem igazán sikerült szót értenünk, a többi turistával egészen jól sikerült eltársalognunk angolul :D A közös képeinket is kedves idegenek készítették. (Remélem, szerencsét hoz nekünk a szoborcsöcsörészés!)


Az Es Codolar nevű strandon lehet kenut bérelni, egy óra mindössze 15€ (fél óra 8€) ami meglepően olcsó, a spanyol árakhoz képest. Mi is kenuztunk Viktorral, vagyis én inkább csak csápoltam az evezővel, Viktor meg "kormányzott" :D De nagyon jó élmény volt :) 


Persze idén sem maradhatott el a szokásos tengerpartos-csókos romantikus kép :) Nagy sokára sikerült csak összehozni, ugyanis önkioldóval készítettem, és nem mindig sikerült időben odaszaladnom Viktorhoz :D A kép a Giverola-öbölben készült, a Fondo Cristal nevű hajóval érkeztünk ide. Ez reggel 10-től félóránként indul Tossából, 14 € a jegy. Üveges az alja, szóval sekélyebb vízben lehet látni a sziklákat és a halacskákat. Néhány kicsi partmenti barlangba is behajóztunk, a végállomás pedig a Giverola-öböl volt.


Barcelonában is voltunk, szabadprogramon, de nem pontosan úgy sült el minden, ahogyan szerettük volna... Túl későn értünk oda a busszal (kb. 3 órakor), és nem is tájékozódtunk eléggé a tömegközlekedést illetően, úgyhogy metró helyett gyalog jártuk be majdnem az egész várost. Közben az eső is eleredt, ami kicsit elrontotta a kedvünket... Az időből is kifutottunk, így a Güell Parkot sajnos nem tudtuk megnézni, amit nagyon bánok. Sok más nevezetességre viszont volt időnk - Sagrada Familia, Ciutadella Park, Diadalív és a híres szökőkút, a Font Mágica, amit a képen is láthattok. Ha visszamehetnék az időben, okosabban csinálnánk, és már reggel elindulnánk egyénileg busszal Tossa de Marból, hiszen így több időt tölthettünk volna ott. Na mindegy, remélem, egyszer még eljutok ide újra, és akkor megnézem a Güell Parkot is :)


Egy másik fakultatív program keretében ellátogattunk a PortAventurába, ami egy hatalmas vidámpark (Tossa de Martól körülbelül 2,5 órányira található). Talán a legnagyobb attrakciója a Shambhala nevű hullámvasút, ami Európában a legmagasabb a maga 76 méterével, valamint eléri a 134 km/h-s sebességet is. Nagyon félős vagyok, de először erre ültünk fel, Viktor meggyőzött, hogy ha ezt kibírom, mindenre fel merek majd ülni. Sajnos éppen ellenkezőleg történt, olyan halálközeli élményben volt részem, hogy végig csukott szemmel ültem rajta, és folyt a könnyem mire leszálltam :DD Az üléseken videokamera van, megvettük DVD-n a rólunk készült videót. Én nagyon vicces vagyok rajta, csak szorítom a szemem, és amikor néha kinyitom, olyan arcot vágok, mint akit a vesztőhelyre visznek :DD Viktor viszont nagyon élvezte :) Különböző érdekes show műsorokat is megtekinthetünk itt, mi csak a tahiti show-t láttuk, de nagyon látványos volt. Más érdekes "játékok" is vannak, amikre fel lehet ülni, például egy 4 dimenziós hullámvasút - olyan, mint egy 3D-s mozifilm, egy víz alatti hullámvasútról, de a padló elsüllyed, és az ülések ide-oda dőlnek, szóval olyan érzés, mintha egy igazi hullámvasúton ülnél! Nagyon érdekes volt :)


Hát (viszonylag) röviden és tömören ennyi lenne a nyaralás, bár ennél sokkal többet is tudnék mesélni róla :) Több, mint ezer képet készítettem (Viktor nagy örömére), és életre szóló élmény volt. Az itt töltött nyolc nap olyan gyorsan elrepült, hogy úgy érzem meg sem történt, és csak álmodtam az egészet... Csak most tudatosult bennem itthon, hogy mennyire csodás volt ez a nyaralás :) Kívánom, hogy egyszer ti is eljuthassatok ide, mert Spanyolország fantasztikus hely! :)


Hogy tetszenek a képek? :) Ti jártatok már Spanyolországban? 







Olvastad már?

21 hozzászólás

  1. Spanyolország tényleg csodálatosan szép:)
    Szép barnák vagytok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon szép ország, emlékezetes nyaralás volt :) Sajnos én nem vagyok olyan barna, mint amennyire szeretnék, de Viktor olyan mint egy kis néger :D

      Törlés
  2. Kicsit irigykedem csodálatos hely :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, egyszer Te is eljutsz ide, tényleg nagyon szép :)

      Törlés
  3. Olvasni és nézegetni is nagy élmény volt, el is hiszem, hogy imádtátok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek nagyon örülök :) Bizony, felejthetetlen élmény volt :)

      Törlés
  4. nagyon jó képek, még jobban meghoztad a kedvem Spanyolországhoz!:) mi idén Sartira megyünk, de jövőre megpróbálunk összespórolni egy spanyol útra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi pont tavaly voltunk Sartin, és nagyon élveztük :) Bevallom, egy kicsit még jobban is élveztem talán, mint a spanyol nyaralást, mert Sartin több magyar szót hallunk, és nincs is annyira tömve a strand :D Jó nyaralást kívánok Nektek! :)

      Törlés
    2. most foglaltuk le októberre a jegyünket Barcelonába!! Eszembe jutott, hogy volt egy Spanyoloszágos posztod, úgyhogy gondoltam gyorsan megnézem és mit látok... nem is emlékeztem, hogy ezt kommenteltem..:))) Csak összejött a spanyol út:))

      Törlés
    3. Jaj, de jó lesz Nektek! :) Örülök, hogy összejött, biztosan nagyon fog tetszeni Barcelona, mert csodás város! :) Úgy tűnik, "helyet cseréltünk", mert mi idén újra Sartit vesszük célba :D

      Törlés
  5. Oh, de gyönyörűséges helyeken jártatok, a tengerpartos-csókos kép a kedvencem, nagyon aranyosak vagytok! *.* Én még nem jártam Spanyolországban, de már nagyon szeretnék eljutni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, nagyon aranyos vagy :) Mi is most jártunk ott először, remélem egyszer Neked is sikerül eljutni Spanyolországba :)

      Törlés
  6. De érdekes, mi is pont ide megyünk 2 hét múlva. Tök jó, így legalább már tudni fogok pár dolgot általad :) Mi is Tossa de Mar-ba megyünk, meg Barcelonában pont azokat tervezzük megnézni amit ti (mi már reggel megyünk :)), a Port Aventura... :) És ami a legviccesebb, hogy én is Görögországban voltam, Sartin :D Csak nem tavaly hanem már kb 3 éve. Köszi, hogy leírtad az árakkal kapcsolatos dolgot! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Micsoda véletlen :D Nagyon örülök, hogy segíthettem így egy kicsit :) Mi is Sartin voltunk, csak mi tavaly :D Jó utat és jó nyaralást kívánok Nektek, biztosan nagyon jól fogjátok itt érezni magatokat! :)

      Törlés
  7. Felnevettem a hullámvasutas sztorin, bár neked akkor gondolom nem sok kedved volt nevetni. :D
    Nagyon szépek vagytok, látszik, hogy élveztétek az ott töltött napokat. :) Ja és nagggggyon irigy vagyok az alakodra! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Utólag már én is csak nevetek rajta, de akkor csak az életemért imádkoztam :D Nagyon kedves vagy, de nincs mit irigyelni, én nagyon nem szeretem az alakomat :D Mindig mondogatom Viktornak, hogy az emberek azt hiszik, a tíz éves kishúga kezét fogja a strandon :DD

      Törlés
    2. Szerintem nagyon csini vagy és minimum 20-nak nézel ki :)

      Törlés
    3. Ez a nők legnagyobb baja, hogy legtöbbször görbe tükörben látják önmagukat. Abszolút nem vagy kislányos, teljes mértékig a korodnak megfelelően nézel ki. :)

      Törlés
    4. Nagyon kedvesek vagytok :) De ez sajnos tényleg így van, hiába is mondják a családtagok-barátok-barátnők, akkor is úgy fogjuk látni magunkat, ahogyan szeretnénk (vagyis hát persze nem szeretnénk, mégis úgy látjuk). Ez egy női betegség, úgy tűnik :D

      Törlés
  8. Nagyon szépek a képek, ötletesek amit a barátoddal találtatok ki! :) Én még nem voltam Spanyolországban, de szerepel a terveim között oda eljutni! Imádom mások nyaralásos fotóit nézegetni, mert így kapok egy ötletet, hogy hova érdemes legközelebb elutazni! Jó barnák vagytok, és most én sem panaszkodhatok! :D Csodás élmény lehetett! xoxo <3
    P.S. Köszönöm a díjat, hamarosan kitöltöm!Aranyos vagy, hogy gondoltál rám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek :D Én is így vagyok vele, nagyon szeretem nézegetni mások fotóit, még az olyan helyekről is, ahol már esetleg én is jártam, hiszen mindannyian máshogyan látunk egy várost, máshogyan élünk meg egy nyaralást :) Már kíváncsi vagyok a Te nyaralásos fényképeidre is :)

      Nagyon szívesen :))

      Törlés

Flickr Images