Csomagolás a nagy útra - tippek

Most nagy munkában vagyok, éppen csomagolok a nyaralásra, pénteken hajnalban ugyanis indulunk Viktorral Spanyolországba. Nagyon izgatott v...

Most nagy munkában vagyok, éppen csomagolok a nyaralásra, pénteken hajnalban ugyanis indulunk Viktorral Spanyolországba. Nagyon izgatott vagyok, és hogy biztos legyek benne, hogy nem felejtek itthon semmit, alaposan kidolgoztam a pakolási ütemtervet. Néhány apró tippet szeretnék veletek megosztani ezzel kapcsolatban :)





Mindig írjunk listát! És ne csak annyit írjunk rá, hogy "gyógyszerek" vagy hogy "felsők". Lehet nevetséges, de én kategóriákba szedtem az egyes holmikat (szépségápolás, ruhák, egészség, strand, konyha - mivel önellátók leszünk - stb.). A legeslegapróbb dolgok is felkerültek a listámra, a szemöldökcsipesztől kezdve a sebtapaszon át, egészen a mosogatószivacsig. Csomagolás közben érdemes kipipálni a már becsomagolt dolgokat a listáról. Ezen kívül készítettem egy "gyorslistát" is, amin csak a legfontosabb dolgok szerepelnek, úgy mint részvételi jegy, biztosítási papírok, iratok, fényképezőgép, telefon, töltő, stb. stb. A töltőkre, elemekre nagyon ügyeljetek, mert hajlamosak otthon maradni :D Ezen kívül hasznos lehet még az elosztó is, ha kevés konnektor van a nyaralóban. 


A pici termékek az utazók barátai. Persze naptejből, tusfürdőből, amit az ember a nyaralás során naponta többször is használ, normál kiszerelésűt viszek, de például hajlakkból, dezodorból, samponból elég a pici is. (A férfi tusfürdő egy Rossmannos ajándékcsomagban volt, csak a szimmetria kedvéért szerepel a képen :D)


A strandkellékekről sem szabad megfeledkezni: kell egy strapabíró strandtáska (a H&M-ben 2000 Ft-ért remek darabokhoz lehet most hozzájutni, ezt a kék táskát is ott vettem tegnap, és bár a képen nem sok látszik belőle, de nagyon praktikus és illik is a kalaphoz :) Napszúrás ellen véd a kalap - és mi még napernyőt is viszünk itthonról. Tavaly Sartira nem vittünk, ott kellett vennünk, de a rutinosabb nyaralók már akkor is vitték magukkal. Gondoskodni kell a megfelelő faktorú naptejről, valamint a napozás utáni ápoló spray is hasznos lehet, főleg ha hajlamosak vagyunk a leégésre. Ajánlani tudom ezt a SunOzon aloe verás spray-t, ami nemcsak hűsíti és nyugtatja a bőrt, de még az illata is kellemes. 


Azt hiszem minden nőnek a legnagyobb problémát a ruhák becsomagolása jelenti. Míg Viktor csak találomra hajigálja be a kedvenc ruháit az utazótáskába, addig én módszeresen válogatom ki a megfelelő darabokat :D Többféle taktika is lehetséges, csomagolhatunk csupa azonos színvilágú holmit, melyeket akárhogyan is kombinálunk, nagyjából illenek egymáshoz. Vagy alkalmazhatjuk az ahány nap, annyi szett verziót - én így csináltam. Az ágyamra kipakoltam az esélyes szoknyákat és rövidnadrágokat, ezután mindegyikhez választottam egy-egy felsőt, és kipakolásztam a kiegészítőket is. Így, hogy egyben látjuk az összes ruhát, amit vinni szeretnénk, könnyebb kiválasztani azt a 2-3 körömlakkot is, amit magunkkal szeretnénk vinni a gyűjteményből :)


Arra is gondolni kell, hogy mivel foglaljuk el magunkat a hosszú úton (ha repülővel utaztok, akkor természetesen nem olyan hosszú, mi viszont busszal megyünk, és durván 30 órás út áll előttünk). Ajánlom a legyezőt is, kis helyen elfér, és sokat segíthet :)


Érdemes utánanézni az adott ország kultúrájának, a városoknak, amiket meg fogunk látogatni. Amennyiben okostelefonotok van, az a legcélszerűbb, ha letöltötök egy alkalmazást (jóformán minden országnak van). A Spain nevű alkalmazás tartalmaz egy egész országra kiterjedő térképet, melyet internetkapcsolattól függetlenül lehet használni, minden városról egy rövid kis ismertetőt és/vagy képet - a nagyobb városokról, mint például Barcelonáról persze sokkal részletesebb leírások vannak, éttermeket, kávézókat is keresgélhetünk. Ezen kívül egy kis spanyol szótár is rendelkezésünkre áll. Az alkalmazás természetesen angol nyelvű, de szerintem ha már alapszinten is beszéltek angolul, tökéletesen érthető :)

És a legfontosabbak:

  • Ha önellátók lesztek, tehát van konyha a szállásotokon, sokan azt mondják, hogy mindegy hogy itthonról viszitek-e a dolgokat, vagy ott veszitek meg, de szerintem ez egyáltalán nem így van. Először is, a spanyol árak, és általában a külföldi árak majdnem mindig magasabbak, mint itthon. Másodszor, nem biztos, hogy kint is kapni lehet ugyanazokat a dolgokat, mint amiket szeretnétek. A spanyoloknál például nincsen "klasszikus májkrém", a kis pici sertésmájkrém ami a magyar kirándulások elengedhetetlen kelléke :D És végül, de nem utolsó sorban, ha csak egy kevés mosószerre van szükségetek, könnyebb azt itthonról egy picike műanyagtégelyben vinni. Ha gáztűzhely van, vagy gyertyát akartok gyújtani, miért kellene megvenni egy teljes csomag gyufát, amikor egyetlen skatulya is elég? Ha főztök, nyilván kell egy kis só, de ehhez nem szükséges odakint megvenni egy kilót... Szóval szerintem igenis, a legtöbb dolgot érdemes itthonról elvinni.
  • Attól még nem vagy vészmadár, ha felkészülsz minden lehetséges rossz dologra. Jobb félni, mint megijedni: inkább legyen nálad mindenféle gyógyszer (fejfájás ellen, görcsök ellen, hányinger, puffadás ellen, stb...), mint hogy ott legyen valami probléma, és szaladgálni kelljen idegen orvosokhoz, idegen országban, idegen gyógyszerekért. Ha elviszed magaddal, biztosan nem lesz rá szükség, mégsem  foglal nagy helyet - viszont ha itthon maradnak a gyógyszerek, Murphy törvénye könnyebben utolér! Ez már csak így megy :)
  • Ügyelj arra, hogy a személyes irataid érvényesek legyenek, meglegyen az utazási irodától kapott részvételi jegy, és a biztosítási papírok. Minden csomagodra írd rá a neved, telefonszámod, esetleg az e-mail címed. Fő a biztonság! :)
Az apartmanunkban elméletileg lesz wifi, és készültem néhány előre megírt bejegyzéssel, úgyhogy remélhetőleg a nyaralás során is jut néha időm a blogra :)



Remélem, hasznosnak találtátok ezt a bejegyzést! :) 
Ti hogyan szoktatok készülni a nyaralásra?




Olvastad már?

17 hozzászólás

  1. Jó utat! :) Én általában a ruha pakolásával vagyok gondban, ugyanis nadrágot és cipőt nem szeretek sokat vinni, ezért előre kell gondolkoznom, hogy minden passzoljon majd valamihez, legyen mivel fölvenni :)
    Listát én is szeretek írni, bár az idei nyaralás előtt ez most kimaradt :$

    VálaszTörlés
  2. De jó ez a cikk :) Ugyanolyan kézfertőtlenítőm és naptejem van :D
    Olyan szerencsések vagytok, hogy eljuttok Spanyolországba! :) Érezzétek nagyon jól magatokat! Egyébként tudsz spanyolul? :) Vagy esetleg angolul fogtok ott beszélni?
    Wíííííí, alig várom már a képeket *.* Nagyon szép nyaralást nektek!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon aranyos vagy! :) Jól éreztük magunkat, hihetetlen élmény volt eljutni Spanyolországba :) Sajnos nem tudunk spanyolul, angolul beszéltünk mindenkivel, már aki tudott angolul... :D

      Törlés
  3. De jó :) Mi is Spanyolországba megyünk barátommal 3 hét múlva. Ez az okostelefonos alkalmazás nagyon jó ötlet. Amúgy én is mindig írok listát. Nagyon praktikus dolog. Én hazafele is azon pipálgatok, hogy vissza is hozzam a dolgaim :D Jó utat nektek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De szerencsések vagytok, jó nyaralást kívánok Nektek! :) Spanyolországon belül hová utaztok? :)

      Törlés
  4. Jó kis tippek! Én is nagy listakészítő vagyok - több telefonos app-em és teleírt füzetek rakatjai vannak kizárólag a listáimnak. Spanyolország pedig szuperül hangzik, alig várom a fotókat róla! Jó utat!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy így gondolod :) Hát azt hiszem ez egyfajta tipikus női szokás, mert a barátom csak nevet rajtam, pedig a listák igazán hasznosak :) Remélem, tetszeni fognak a képek :)

      Törlés
  5. Díjat kaptál: http://www.bunnymop.blogspot.hu/2013/07/dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés
  6. http://petalsintheashes1.blogspot.hu/2013/07/liebster-award.html
    És még egyet. ;)
    Remélem, hogy nagyon jól érzitek magatokat és mikor lesülve hazaérsz, örülni fogsz, hogy a távollétedben is ilyen népszerű voltál! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Nagyon meglepett, de örülök neki természetesen :) Jó sok kérdés gyűlt fel úgy látom... :D Néhány nap múlva nekilátok megírni egy bejegyzést, de most még nincs hozzá energiám :$

      Törlés
  7. Szia! :) Díjat kaptál tőlem! :)

    http://emiii-myblog.blogspot.hu/2013/07/dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a díjat :) Húha, még több kérdés, úgy látom, lesz dolgom bőven :D

      Törlés
  8. Szia, díjat kaptál tőlem, részletek itt:

    http://nyuszilak.blogspot.hu/2013/07/dijat-kapni-jo-es-adni-is.html

    Üdv: Csilla

    VálaszTörlés
  9. Nagyon hasznos tanácsok, a téma szerinti bontás a legjobb, ez nem jutott még eszembe, általában a fő dolgokat bepakolom, az extrákat írom csak fel, nehogy elfelejtsem. Ruhák terén meg a "minden mindennel kombinálható legyen"-elvet követem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már 3 éve témánként pakolok, és egyre kevesebb dolgot hagyok itthon. Idén sikerült úgy elmennem nyaralni, hogy minden szükséges dolog nálam volt.. viszont ennek a listaírásnak megvan az a hátránya, hogy a szükségesnél több dolog is eszedbe jut, így néhány felesleges holmit is megutaztattam, de sebaj :)

      Törlés

Flickr Images