Gyógyteák

Soha nem tartottam magam "teás alkatnak", és valamiért a teáról általában (de főleg a gyógyteákról) állandóan a betegségek jutot...

Soha nem tartottam magam "teás alkatnak", és valamiért a teáról általában (de főleg a gyógyteákról) állandóan a betegségek jutottak eszembe. A kamillateát csak arra használtam eddig, hogy gőzöljem az arcomat, vagy hogy borogassam a kiskutyám gyulladt szemét... (Tavaly nyáron szegényt megcsípte valami a szeménél, és teljesen bedagadt neki.. egész este kint ültem mellette és csurgattam a szemébe a kamillát, reggelre helyre is hozta neki!) Az előző bejegyzésben említettem, hogy eléggé sikerült felfáznom, ennek következményeként pedig mindenem begyulladt, ami csak elképzelhető... A felírt gyógyszerek mellett elkezdtem gyógyteákat is inni, eleinte "kötelességből", de már szinte teljesen automatikusan.



Cickafarkfű
  • A nők számára legfontosabb teaként emlegetik, és nem is véletlenül. Mindenféle "női problémára" gyógyír: enyhíti a menstruációs görcsöket, rendszeres fogyasztása szabályossá teszi a ciklust. A felfázást is lehet kezelni, ülőfürdővel (ezt is kipróbáltam): körülbelül 10 dkg teafüvet 12 órán keresztül kell áztatni, majd felmelegíteni, átszűrni, és hozzáadni a fürdővízhez. Több barátnőm is próbálta és issza rendszeresen a cickafarkfű teát, és nekik is enyhültek a problémáik néhány héten belül. 
  • A női bajokon kívül alkalmazható még gyomor- és bélrendszeri panaszok, migrén, nyugtalanság, keringési problémák, hátfájás ellen. A cickafarkfű görcsoldó, gyulladáscsökkentő, javítja az étvágyat és az emésztést. Hat a csontvelőre, fokozza a vérképzést, vértisztító hatású. 
  • Elkészítése: egy evőkanál cickafarkfüvet kb. negyed liter vízzel leforrázunk, lefedve állni hagyjuk 10-15 percig, és ha kihűlt, lehetőleg ízesítés nélkül, vagy egy kis mézzel fogyasztható. Először "rendes" cickafarkfüvet használtam, de most átálltam a filteres teára, mert gyorsabb és kevésbé macerás elkészíteni. 
Orbáncfű
  • Ezt a teát azért kezdtem el inni, mert antibiotikumot is szedtem, és ez kicsit megviselte a gyomromat. Az orbáncfű is gyulladásgátló hatással bír, alkalmazhatjuk gyomorfekély, epebántalmak, vese-elégtelenség és hasmenés ellen is. Fájdalomcsökkentő hatású, a fejfájást is gyógyítja. Szépen tisztítja a horzsolásból eredő sebeket, elősegíti a sebgyógyulást, és bőrproblémák ellen is használható (külsőleg). Öblögetőként torokgyulladás és fogínysorvadás ellen is használják. 
  • Az orbáncfüvet már igen régóta használják az emberek, mint természetes antidepresszánst. Nyugtató hatása miatt enyhíti a szorongást, a levertséget, segít legyőzni az álmatlanságot.
Kamilla
  • Azt hiszem, a kamillateát senkinek sem kell bemutatnom, de azért összegyűjtöttem néhány jótékony hatását: gyulladásgátló hatású, belsőleg és külsőleg is alkalmazható. A kamillás gőzölés remek ellenszer a nátha, a légúti megbetegedések és a köhögés ellen. Öblögetőként alkalmazható torok-  és fogínygyulladás ellen is. Ha a szemünk gyullad be, kamillateás vattával kell borogatni.
  • Alkalmazható gyomorpanaszok, bélgyulladás, rosszullét, hányinger ellen. Nyugtató hatással is bír. A menstruációs és még a szülési görcsöket is lerövidítheti! Ülőfürdője a cickafarkfűhöz hasonlóan kiváló ellenszere a női panaszoknak, felfázásnak, de még az aranyér és a hólyaghurut is gyógyítható vele. 
  • Külsőleg a szépségápolásban is használják, főleg pattanásos bőrre, bőrgyulladásokra, körömgyulladásra. A kamilla ezen kívül sok hajápolási termék fontos összetevője, csillogóvá varázsolja a hajat. 

Ti szoktatok rendszeresen gyógyteákat inni? 



Olvastad már?

4 hozzászólás

  1. Hű, de jó, hogy ilyen alaposan összeszedted melyik tea mire jó, pár tippet el is raktároztam magamnak!
    Én általában inkább a fincsi gyümölcsös, fűszeres teákat választom, ill. a kamilla vagy zöldteát, ha valami egészségesebb után vágyom, viszont abszolút nyitott vagyok a gyógyteákra is.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy hasznosnak találtad a bejegyzést :) Eddig mindig a tél volt az én "teaivós időszakom", de mostantól rendszeres (gyógy)teafogyasztó leszek én is :)

      Törlés
  2. Ajánlom figyelmedbe az ízesített zöld teákat mindennapi kortyolgatásra. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Feltétlenül ki fogom próbálni, hiszen a zöld tea is nagyon egészséges :)

      Törlés

Flickr Images