Hangulatos hálószoba - tippek

13 éves koromban költöztem be ebbe a szobába (korábban kisebb szobám volt, de cseréltem a szüleimmel :) Azóta folyamatosan alakítgatok raj...

13 éves koromban költöztem be ebbe a szobába (korábban kisebb szobám volt, de cseréltem a szüleimmel :) Azóta folyamatosan alakítgatok rajta, és bár úgy érzem, ez sem egy végleges változat, mert lakberendezés és dekorálás terén nagyon hiperaktív vagyok, attól még teljesen elégedett vagyok vele. Gyerekkori álmom volt egy franciaágy baldachinnal, és ez meg is valósult. Egy fából készült keret van kampók segítségével felfüggesztve, és ez tartja a baldachint. Sokáig kerestük a tökéletes baldachin-anyagot, de végül egy turkálóban bukkantunk rá. Hihetetlen, milyen mázlim volt! Néhány apró tippet szeretnék megosztani veletek, hogyan tehető a hálószoba minél hangulatosabbá. Remélem, hasznosnak találjátok majd ezt a bejegyzést :)



Mivel az ágy van a szoba középpontjában, fontos, hogy egységes képet mutasson, és minél kényelmesebb legyen. Tudnotok kell, hogy nagy feng shui bolond is vagyok, és ugye a feng shui elvei szerint az a legjobb, ha az ágyat három oldalról meg lehet közelíteni, a fejtámlája a falnál van, és a lábunk nem néz közvetlenül sem az ablak, sem pedig az ajtó felé. Ezen kívül lehetőleg elektromos vezetékek ne húzódjanak az ágy alatt/mögött, mert a nyugodt alvás zavarják.  


Puha párnák - minél több, annál jobb. Az öltözködéssel ellentétben most nem baj, ha a mintájuk különböző, elég, ha a színviláguk megegyezik. Ötlet: régi, sosem hordott felsőkből, szoknyákból remek párnahuzat válhat!


Témaválasztás: sokkal könnyebb egy szobát berendezni, és hangulatossá tenni, ha választunk egy témát és színvilágot, amihez ragaszkodunk. Én imádom a rózsás dolgokat, és Eiffel-torony gyűjtő vagyok, szóval a szobám stílusát is ez határozza meg. Az utolsó képen látható Eiffel-torony sokkal nagyobb, mint amilyennek a képen tűnik.. apukám készítette, gyufaszálakból! :) Bár én is ilyen türelmes lennék! :D


Az üres falfelületek nyomasztóak is lehetnek, de ha díszítjük őket valahogyan, máris otthonosabb lesz a szoba. Egy korábbi bejegyzésben már megmutattam nektek, hogyan lehet a szobánk falát könnyen, gyorsan és nem utolsó sorban olcsón kidekorálni. Azóta a Glamour-poszteres falam új külsőt kapott. Ezeket a fekete-fehér képeket szintén régi Glamour számokból vágtam ki, és montázsszerűen ragasztottam fel a falra.


Persze azért képek is díszítik a szobámat: a kiskutyás poszter egyszerűen csak üveglapok közé van fogva, a gyönyörű gobelin képet pedig apukám (nem tévedés, bizony ő!) varrta nekem karácsonyra :)


Hajlamos vagyok minden apróságot felhalmozni, ezért jó szolgálatot tesznek a különféle tárolódobozok. A két nagyobbik egyszerű cipős doboz, csomagolópapírral befedve. Így el sem kell rejteni őket, a szoba díszeivé válhatnak.


A világításnak is nagy szerepe van a a hangulatteremtésben, legyen szó álló- vagy asztali lámpáról, mécsesről, vagy éppen karácsonyfa izzókról. 


Az apró részletekre is ügyelni kell. Talán nem tűnnek fontosnak, de az ilyen kis dolgok bizony nagy erővel bírnak! Potpourri, gyertya, Eiffel-torony... és gyufásdoboz, új ruhában! Szeretek gyertyát gyújtani, és úgy gondoltam, miért rejtegetném a gyufásdobozt, amikor pár perc alatt szép "ruhát" is készíthetek neki? Egy kevés csomagolópapír kellett hozzá, és egy kis darab fehér jegyzetlap, amire tollal Eiffel-tornyot rajzoltam. (A skatulya egyik szélére ne ragasszunk papírt)


Virágok, hogy az idén elég későn érkező tavaszt becsempésszük a szobánkba :) Ha nem mindig van alkalmunk élő virágot tenni a vázába, nagyon szépen ki lehet szárítani néhány szál rózsát (három képpel fentebb), de akár préselt virágokból gyönyörű képet is készíthetünk.


Személyes tárgyak, parfüm, pici fényképtartó, a kedvenc rúzs és körömlakk, a nyaralás során vásárolt kis szuvenírek, szobrok... A kedvenc lámpámmal együtt egy kerek tortatálcán sorakoztattam fel őket, az íróasztalomon. Kedvünk szerint lehet cserélgetni a tárgyakat.


Nektek hogy tetszenek ezek az ötletek? :)







Olvastad már?

24 hozzászólás

  1. Laknám. :D Egyszerűen mesés a szobád, annyira stílusos, hangulatos, kis nőcis. :) Megfogadom a tanácsaidat. Máris tudom mi a program szombatra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon aranyos vagy! :D Örülök, hogy tudtam adni néhány ötletet! :)

      Törlés
  2. Nagyon hangulatos a szobád, tetszik! :) Az az ágy...szívesen elfogadnám. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Imádom is nagyon, főleg a baldachint :)

      Törlés
  3. nagyon szép és hangulat a hálószobád :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés
  4. Nekem sajna marha pici szobám van, és így is a legnagyobb a házban. :D Viszont az én ágyam a feng shui által írtaknak totál ellentéte. :D Mégis jól alszom. :)
    Apukád előtt pedig le a kalappal, klassz kis torony lett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az előző szobám nekem is picike volt, de a méret nem minden, kis szobákból is rengeteg mindent ki lehet hozni :P Hát igen, a feng shui csak amolyan hobbidolog, nekem sincs soha problémám, ha lábbal az ajtónak alszom :D
      Köszönöm apu nevében is! :)

      Törlés
  5. Iszonyatosan otthonos, hangulatos, stílusos a szobád!! :) Apukád pedig hihetetlenül kreatív, látom, kitől örökölted. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy, köszönöm! :) Bizony, nagyon türelmes, meg van tehetsége az aprólékos munkához! :)

      Törlés



  6. Jól néznek ki a papírral bevont dobozok, a gyöngyök olyanok, mintha függöny mögé rejtetted volna.A másik kedvencem: az a gyönyörű gobelin! Apud írtó ügyes.






    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gyöngysorokat a polc fölött lévő fiók akasztójáról lógattam le. Tényleg olyan, mint egy kis függöny :) Apu nevében is mondhatom, hogy örülök, ha ennyire tetszik :)

      Törlés
  7. Szép a szobád!Lehet, megvalósítom pár ötletedet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Jaj de jó, örülök neki, hogy tetszenek!

      Törlés
  8. Olyan jó a szobád!!! :) Hihetetlen! :)

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörű a szobád!!!:) Jó hallani,hogy nemcsak én vagyok Feng Shui bolond haha <3 xoxo:Yvett,http://divat-mania.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :)) Nem bizony, néhány éve nagyon rá voltam kattanva a feng shuira, pár szakkönyvet is beszereztem :)

      Törlés
  10. Hű nagyon szép szobád van :) Nagyon sok részben magamra ismertem. Legfőképpen az Eiffel-toronnyal kapcsolatban és hogy én is mindig alakítgatom, rendezgetem a szobám :D Mellesleg a blogod is nagyon tetszik :) Azt hiszem fel is iratkozom gyorsan ;)
    Ancsi (littlemissancsi.blogspot.hu)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik :) Hát igen, ez ilyen tipikus női dolog, mindig újítanunk kell valamit a lakáson :D Én is benéztem Hozzád, és bánom, hogy nem találtam rá a blogodra hamarabb, nagyon tetszik!! :)

      Törlés
  11. Szia !

    Esetleg tudnál egy képet mutatni arról, hogy hogyan van rögzítve a baldachin ? Láttam amit írtál a kampókról, de nem biztos, hogy jól értem , és szeretnék én is a szobámba egyet csinálni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, lefényképezem neked nagyon szívesen, remélem még nem írok túl későn! :) Ha írsz egy e-mail címet, szívesen elküldöm oda a képet, de akár egy bejegyzés végére is beilleszthetem :)

      Törlés
    2. Szia !
      Köszönöm szépen, de már elkészült a nagy mű :)

      Törlés
  12. Nagyon szép és hangulatos a szobád :)

    VálaszTörlés

Flickr Images