Takarékossági tippek - így spórolok én

Ezzel a bejegyzéssel azoknak szeretnék segíteni, vagy legalábbis ötleteket adni, akik úgy érzik, hogy a pénz "kifolyik a kezeik közül...

Ezzel a bejegyzéssel azoknak szeretnék segíteni, vagy legalábbis ötleteket adni, akik úgy érzik, hogy a pénz "kifolyik a kezeik közül" vagy éppen "a zsebüket égeti". Itt ne gondoljatok nagy dolgokra, mivel egyetemista vagyok, és nincs saját jövedelmem, természetesen a szüleimtől kapott "zsebpénzből" próbálok én is kijönni. Egy hétre ötezer forintot szoktam általában beosztani, nem tudom, hogy ez soknak tűnik-e vagy kevésnek, de én ennyiből próbálok úgy kijönni, hogy szórakozni is tudjak egy keveset, és ne is maradjak éhen. Nagyon hasznos, ha folyamatosan vezetitek, egy héten mennyi pénzt költöttetek el, és azt is, hogy pontosan mire. Nem tudom, ki hogy van vele, de én arra jöttem rá, hogy bizony kajára megy el a legtöbb pénzem. Meg ugye, az egyetemisták "folyton buliznak" - én csak néhány hetente engedélyezek magamnak egy-egy bulit. Egyrészt fárasztó is (öregszem :D ), meg a taxi hihetetlenül drága. De nem is fecsegek tovább, jöjjenek a tippek.


1. Mindig tedd félre a zsebpénzed/jövedelmed egy részét!

Ez még jobb, ha van egy bizonyos kitűzött célod, amire "gyűjtesz". Én jelenleg a Glamour-napokra, és a nyárra gyűjtök (strandbelépőkre, ilyesmikre). Gyerekesnek tűnhet, de jó ha ezt a pénzt egy elzárt helyen gyűjtöd, legyen az akár boríték, doboz, malacpersely, vagy (ahogyan a legfelső képen is láthatjátok) befőttes üveg. Anyukámnak van egy malackája, amibe a kétszázasokat dobálja, és már olyan nehéz, hogy alig lehet felemelni. Ezen kívül az is jó ötlet, hogy a jövedelmed 10 vagy 20 százalékát, vagy amennyit szeretnél, félreteszed. Én mindig megszabom magamnak, hogy mennyit költhetek el egy héten, és próbálok még annál is kevesebbet elkölteni - ami marad, az hétvégén a Summer-befőttesüvegemben landol. 

2. Otthonról vigyél magadnak szendvicset és vizet vagy üdítőt!



Mindenkit elcsábít néha a büfé a suliban, vagy a munkahelyen, de szerintem ez a legnagyobb pénznyelők egyike. Persze nem mindig bírom ki, hogy ne térjek be a Fornetti pékségbe, főleg amikor nincs időm szendvicseket csinálni... De akárhogy is számoljuk, sokkal kevesebbe kerül venni mondjuk négy kiflit, meg májkrémet/szalámit/melegszendvicskrémet, vagy amit szeretnénk, mint egész nap a büfében vásárolni, ahol egy szendvics négyszáz forint, két mandarin nagyságú pogácsa száz forint, és minden csokit, kekszet, üdítőt a bolti árnál sokkal magasabb áron (néha a duplájáért) árulnak. Egy fél literes ásványvíz 200 Ft-ba kerül, ami már csak azért is nevetséges, mert ebből a pénzből minimum három két literes üveggel tudnánk venni. Ezért én a vizet mindig otthonról viszem (Jana Baby pack üvegben, mert az egy literes, mégis kis helyet foglal, reggel mindig újratöltöm). 

3. Figyeld az akciókat!


Ezt nem is lehet tovább ragozni. Éljenek a postaládába begyömöszölt reklámújságok!

4. Kutass a kuponok, nyereményjátékok után, iratkozz fel a hírlevelekre!


Gondolok itt a Glamour-napi kuponokra, a reklámújságokból kivágható kuponokra, a neten letölthető és kinyomtatható kuponokra, és még akár a nyereményjátékokra is. A megjelölt Túró Rudi termékek csomagolásában most különböző kódok találhatóak (amennyiben nem nyertél másik terméket, pöttyös pendrive-ot, vagy iPhone-t), amiket garantált kedvezményekre válthatsz be! Például: 20 kód után garantált 20% kedvezmény a Marionnaud parfümériákban egy teljes árú termékre, de ezen kívül különböző webshopokban is kaphatsz kedvezményt, sőt, akár élményfürdőkben, biliárd- és bowling klubokban is kedvezmények várnak országszerte. Már egy kóddal, a debreceni Aquaticumban féláron vehettek egész napos komplex felnőtt belépőt pároddal, vagy barátnőddel. Szerintem érdemes részt venni ebben a játékban! Ezen kívül ajánlom, hogy iratkozzatok fel a kedvenc üzleteitek hírlevelére). Debrecenben, a Fórumban voltak tavaszi kuponakciók március elején, és sajnos ezt utólag tudtam meg. Nagyon sokat mérgelődtem emiatt, hiszen rengeteg márkára 20% kedvezményem lehetett volna - ha időben észreveszem. Ezért gyorsan feliratkoztam, nehogy a jövőben lemaradjak a hasonló akciókról!

5. Írj listát azokról a dolgokról, amikre szükséged van - és arról is, amikre nincs!



Így elkerülhetjük az impulzusvásárlást. Persze néha szükség van erre is, egy borongós napon, amikor minden összejön, és magunkkal sem vagyunk kibékülve, jól esik megvenni azt a sokadik pár fekete magassarkút. De ilyenkor is próbáljunk igazodni a listánkhoz, és szabjunk egy keretet magunknak, az ehhez hasonló vásárlások esetére (pl. ha cél nélkül megyek vásárolni, háromezer forint alatt próbálok költeni, stb.) Most egy olyan listát is elkezdtem írni, amin az szerepel, mire NINCS szükségem (például egy sokadik pár fekete magassarkúra...). Ez a lista is éppen olyan hasznos lehet, mint az, amelyikben azt vezetjük, miket szeretnénk vásárolni. Mindkettőt egy pici noteszbe írom, amit könnyen magammal vihetek, ha vásárolni indulok. 

6. A hosszú távú, nagyobb kiadásokat igénylő célokat (nyaralás, születésnapi buli szervezése, karácsonyi ajándékvásárlás, stb.) időben tervezd meg, és gondold át, hogyan lehetne a költségeket csökkenteni (előfoglalási kedvezmény, csoportkedvezmény, saját készítésű ajándékok, stb.)


A harmadik képen látható rajzot én készítettem anyukámnak karácsonyra, egy régi fényképünk alapján :)



Remélem, nem untattalak titeket ezekkel a tippekkel, és esetleg segíteni is tudtam velük!
Ti hogyan szoktatok takarékoskodni?






Olvastad már?

8 hozzászólás

  1. Teljesen egyet értek veled, én is hasonló módon szoktam spórolni - párom néha nevet is rajtam, hogy milyen akció vadász vagyok, de hát na, ha tudom, hogy 2 hét múlva úgy is szükségem lesz új samponra, miért ne vegyem meg akciósan? :)
    Nekem is volt olyan nemrég, hogy írtam egy listát azokról a dolgokról, amiket ugyancsak nem kéne vennem, mert tényleg felesleges, hiába nagyon olcsó, nincs rá szükségem.. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néha én is nevetség tárgyává válok, főleg, amikor képes vagyok olyan elvetemült dologra, hogy néhány száz forinton is spórolok :D örülök, hogy nem csak én vagyok így vele :)

      Törlés
  2. Nagyon hasznos bejegyzés volt. :) Pont ezen gondolkodtam ma, hogy el kellene kezdenem a nyárra gyűjtögetni... Meg legalább kétszer meggondolni, mielőtt megveszek ismét valami felesleges dolgot... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy hasznosnak találtad! :) Eddig én is mindig bajban voltam nyáron, de úgy érzem, így nem lesz gond... :)

      Törlés
  3. Nagyon tetszett ez a bejegyzés! Én is állandóan figyelem az akciókat, páromat néha kiakasztom vele, de számomra hihetetlen örömet tud okozni, ha valamire sikerül az eredeti ár töredékéért lecsapnom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg tudlak érteni, tényleg nagy öröm, és utána az érzés, hogy büszkék lehetünk magunkra - hát az még jobb :)

      Törlés
  4. kiraktalak az oldalsávomba, nagyon cuki a blogod :-)
    ide: makeup and stuff blog ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy, mindjárt benézek hozzád! :) Köszönöm! :)

      Törlés

Flickr Images