Dexter ihlette évfordulós tortánk

Mostanában egyre kevesebb a tortás és süteményes bejegyzés, aminek az az oka, hogy kevés időm van sütögetni. Hetente négy napot Debrecenbe...

Mostanában egyre kevesebb a tortás és süteményes bejegyzés, aminek az az oka, hogy kevés időm van sütögetni. Hetente négy napot Debrecenben töltök, és itt nincsenek meg a szükséges eszközök, alapanyagok, és a konyha is eléggé szűkös. Ezen kívül az óráim után örülök, ha hazaesek, és tudok egy kicsit pihenni. Korábban gyakran készítettem tortákat megrendelésre, de sajnos erről a hobbimról le kellett mondanom - viszont február 6-án Viktorral két évesek lettünk, és természetesen egy nagyon különleges tortával rukkoltam elő ez alkalomból! :) (Vigyázat, az érzelmeket felkavaró képek következnek).



Mielőtt még azt mondanátok, hogy ez a torta undorító, le kell szögeznem, hogy nem csak egy légből kapott ötlet miatt döftem bele egy kést. Viktorral az egyik közös kedvenc sorozatunk a Dexter. Nem tudom, ismeritek-e, de ha ismeritek (és szeretitek), akkor nem azt fogjátok gondolni erről a tortáról, hogy morbid, hanem azt, hogy ............... (egyik fiú ismerősöm szerint: királyság!). Dexterről tudni kell, hogy ő egy nagyon kedves kis sorozatgyilkos, csak azokat az embereket teszi el láb alól, akik szintén gyilkosok, és a rendőrégnek nem sikerült őket elkapnia. Áldozatait rituálisan "előkészíti", ehhez rengeteg műanyag fólia kell; valamint mindannyiuktól vesz egy kis vérmintát, szuvenírként. 


A tortának nemcsak a külseje igényelt sok munkát, hanem a belseje is. Viktor kedvence a Feketeerdő torta, ezzel szerettem volna neki kedveskedni. Azonban én ezt a tortát nem szeretem. Hogy ezt a problémát megoldjam, a torta egyik fele Feketeerdő lett, a másik fele pedig citromos. Mint látjátok, a piskóták színe is különböző: sütöttem egy sima, valamint egy barna piskótalapot szív alakú tortaformában, majd félbevágtam mindkettőt. Színre színt helyeztem, és így lett a torta kettő az egyben! :)


Bal oldalon citromkrém (5 dl Hulala, öt evőkanál porcukor, két kisebb citrom leve és reszelt héja), jobb oldalon pedig meggyes krém (3 dl meggyléből, 1 csomag vaníliás pudingporból és 4 evőkanál porcukorból sűrű krémet főzünk, ebbe keverjük a fagyasztott meggyet. Lehet meggybefőtt is, de szerintem fagyasztott meggyel finomabb. Mindenképpen házi meggyet és befőttet ajánlok, a bolti meg sem közelíti az ízét!). Végül az egész tortát tejszínhabbal vontam be (a citromos oldalt citromossal), és elkezdtem a díszítést. 


A marcipán babákat is én készítettem, Dr. Oetker marcipánmasszából. Igazából Viktort és engem ábrázolnának, de nem sok hasonlóság van köztük és köztünk, azon kívül, hogy egy fiúról és egy lányról van szó (ha jól megnézitek, marcipán Dórinak még a lábujjkörmei is ki vannak lakkozva!). A ragtapaszt, a szemeket és a körmöket ételfestékkel színeztem ki, a babák haját pedig Boci étcsokoládéval. Végül, Dexterhez méltóan, folpackkal tekertem körbe őket jó szorosan, nehogy kibújjanak :) A vérlemezkék elkészítése is macerás volt kissé. Ehhez expressz tortazselét használtam (egyszerűen forró vízzel kell összekeverni, amíg fel nem oldódik). A zseléből egy keveset egy pici fémtálcára kanalaztam vékonyan, és a hűtőszekrénybe tettem, hogy hamar megdermedjen. Ezután éles késsel téglalapokat vágtam belőle (ezt egy darabig próbálgattam, mire tökéletes lett), végül pedig vörös ételfestékpöttyöt csepegtettem a közepükre. Ezt kicsit elrontottam, mert a tálalás előtt egy nappal megcsináltam, és az éjszaka folyamán az egész téglalap bepirosodott. De a fényképen még teljes pompában látszanak a lemezkék :) Ezután a maradék meggyzselével elkészítettem a feliratot, valamint a vérfoltot, tejszínhabbal körbedíszítettem a torta széleit, elhelyeztem a babákat és a lemezkéket, valamint rituálisan beledöftem a kést! :D Mindez öt órát vett igénybe (nem számítva a babák elkészítését, ami körülbelül további másfél órás munka volt). 


Viktornak be kellett hunynia a szemét, amíg kivittem neki a tortát. A második képen nem igazán látszik (nem szeret fényképeken mosolyogni), de nagyon örült a tortának, és nagyon meglepődött! :D A torta néhány nap alatt elfogyott, a szüleimnek és Viktor családjának is ízlett, Dexter-rajongó barátaink pedig nagyon dicsérték.


Nektek hogy tetszik? :)



Olvastad már?

21 hozzászólás

  1. Ne csinááááld:D imádom dextert, és ez a torta mindent visz:)
    ügyes,ötletes,kreatív vagy nagyon nagyon:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy :D örülök, hogy tetszik! Nagyon régóta tervezgettem már ennek a tortának a részleteit, már november óta :DD

      Törlés
  2. Hát ez nagyon nagy!! :DD Szuper ajándék volt a részedről!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :D Nagyon örülök, hogy így gondolod :)

      Törlés
  3. Gratulálok nektek :)
    ÚÚ nagyon jól néz ki a torta (nagyon szeretem a Dextert) és nagyon ötletes, hogy két féle ízt raktál össze :)
    'ha jól megnézitek, marcipán Dórinak még a lábujjkörmei is ki vannak lakkozva!' Hát ezen a mondaton nagyon nevettem, irtó édes :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen :) A kétféle íz ötletét csak pár nappal az évfordulónk előtt találtam ki, eredetileg az egészet citromosra terveztem, de mondanom sem kell, Viktor örült, hogy ennél a változatnál kötöttem ki végül :D

      Törlés
  4. úristen, hogy ez mennyire jó!!! az ötlet is, meg a kivitelezés is!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon kedves vagy! :))

      Törlés
  5. Nagyon aranyos lett és ügyesen megcsináltad a tortát!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, jól esik hogy így gondolod! :) Nem gondoltam volna, hogy ennyire tetszeni fog mindenkinek :)

      Törlés
  6. Szuper, gratulálok!

    VálaszTörlés
  7. Hát ez tényleg kurvajó. Megláttam, és egyből levágtam, hogy Dexteres a téma. Nagyon ügyes vagy. ;)

    Egy apró megjegyzés:
    http://lakkfan.blogspot.hu/2012/06/szoellenorzes-kikapcsolasa.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor elértem a kitűzött célom! :) Köszönöm!
      És köszönöm a megjegyzést is :$ Az igazat megvallva teljesen elfelejtkeztem erről, de ki is kapcsoltam gyorsan, mert tényleg zavaró!

      Törlés
  8. Válaszok
    1. Köszönöm szépen, kedves hogy így gondolod :))

      Törlés
  9. Úristen, borzasztó jól néz ki! Nem szeretem a Dextert, de ez a torta fantasztikus, nagyon ügyes vagy tényleg. ;) Ó, és nagyon szépek vagytok a barátoddal! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy annak ellenére is tetszik, hogy a sorozatot nem szereted! :) Ezek szerint valamit tényleg jól csináltam... :D Köszönöm szépen, Viktor nevében is, nagyon kedves vagy! :)

      Törlés
  10. Ez nagyon jó lett! Tetszik, hogy mindig leírod azt is, hogyan készül egy-egy tortacsoda, arra ez esetre, ha mi is kedvet kapnánk az elkészítéséhez.

    VálaszTörlés

Flickr Images