Paris, je t'aime

Éppen másfél éve az a szerencse ért, hogy eljuthattam Párizsba, ami az egyik kedvenc városom. Sajnos csak felületesen jártuk körbe a v...

Éppen másfél éve az a szerencse ért, hogy eljuthattam Párizsba, ami az egyik kedvenc városom. Sajnos csak felületesen jártuk körbe a várost, rengeteg helyen nem is voltunk, amire egyébként kíváncsi lettem volna (pl. Sacré-Coeur). Persze nem is volt sok időnk, hiszen a tavaszi szünet elég rövid szokott lenni... Mindössze két teljes napot töltöttünk városnézéssel, a harmadikon Disneyland-ben voltunk, és oda-vissza egy-egy teljes napot töltött ki csak az utazás (busszal mentünk, vuhhh!)




Az Eiffel-torony vitathatatlanul Párizs legfontosabb jelképe lett. Rengeteget kellett várni, mire feljuthattunk a második emeletére, mivel hatalmas volt a tömeg! De igazán megérte, a panoráma kárpótolt a várakozásért. Felfelé lifttel, lefelé pedig már gyalog tettük meg az utat... Igencsak remegett a lábunk, mire leértünk! :D A toronyból egész Párizs a szemünk elé tárult. A távolban látható a Sacré-Coeur, amit sajnos közelebbről nem is láthattunk... De remélem, még visszatérhetek Párizsba egyszer, és alaposabban megnézhetek mindent újra! :) Miután tettünk egy kört a Notre Dame-ban (elképesztő volt a tömeg itt is!), a Subway-ben vettünk néhány szendvicset és a Szajna-parton fogyasztottuk el őket, az elhaladó hajók utasainak integetve.


A híres Szajna-parti könyvárusok éppen olyan fantasztikus hangulatot kölcsönöztek sétánknak, mint ahogy képek alapján elképzeltem. Nem csak könyveket árultak, hanem mindenféle dolgot, amit csak el lehet képzelni: régiségeket, kazettákat, lemezeket, képeslapokat, posztereket... Én egy We can do it! posztert vásároltam az egyik árustól, 1 euróért :)


A fárasztó, egész napos séta után jó volt kicsit lepihenni a Louvre-nál. Sajnos a múzeumba nem mentünk be (ez a másik dolog, amit nagyon sajnálok, hogy kihagytuk!), de a szabadprogramunkat arra használtuk fel, hogy fáradt lábainkat megáztattuk a szökőkutaknál :) Persze nem mi voltunk az egyedüli turisták, akik így tettek. Annak ellenére, hogy április vége volt, iszonyatosan nagy volt a hőség! :)


Az első napot azzal zártuk, hogy végigsétáltunk a Champs Elysées-en, és tátottuk a szánkat a különböző luxusmárkák boltjainak kirakatait nézegetve. Éppen ekkor alkonyodott, és a Diadalív csodálatos látvány volt a lemenő nap fényében!


Na hát igen, a Place Pigalle tele volt különböző erotikus szórakozóhelyekkel és szexshopokkal. A képen látható boltba be is mentünk. Két szint is tele volt különféle szexi fehérneműkkel, cipőkkel, és olyan játékszerekkel, amikhez foghatót még soha nem láttunk. Innen ki lettünk tessékelve a korunk miatt, de a kisebb boltocskákban szívesen látták a fiatalkorúakat is. Úgy gondoltam, nem távozhatok innen úgy, hogy nem veszek valami pikáns kis dolgot - egy piros, szőrös bilincs mellett döntöttem, ami a többi kiegészítőhöz képest még igen-igen konzervatív választásnak számított... :D


A második napon Versailles-ban jártunk. Itt is több órát kellett várakoznunk, mire bejutottunk, de a kastély szépsége kárpótolt mindenért. Engem valahogy a Roxfortra emlékeztetett, nem tudom, más is volt-e így vele? :D Mindenesetre a második képről szerintem sok mindenkinek jut ez eszébe. A kertbe való belépésért külön kellett volna fizetni, ezért azt csak az ablakon keresztül csodáltuk meg. 


Nem túlzás azt állítanom, hogy életem legjobb napját Disneyland-ben töltöttem. Hihetetlenül varázslatos hely, nem is tudom szavakban kifejezni, mennyire jól éreztem itt magam! Lehet gyerekesnek tűnik, pedig nem az. Vagyis lényegében az: egy igazi mesevilág. Aki még nem járt itt, csak játékokat, és ugrabugráló, állatfiguráknak öltözött idióta embereket lát a képeken... Én is így voltam vele, azt hittem elképesztően unni fogom magam ebben a gagyi vidámparkban. De kellemesen csalódtam! Délelőtt 10-től délután 5-ig voltunk itt, de ez is kevés volt arra, hogy mindent bejárjunk! El tudnék itt tölteni egy teljes hetet! :) Elképesztő!

Disneyland több "világra" oszlik. Van Indiana Jones-os, kalandos világ, Alice Csodaországban, szellemkastély és még rengeteg aranyos kis részleg, amit lehetetlen egyetlen nap alatt kipróbálni. Az első képen Csipkerózsika kastélya látható. Elképesztő, hogy mennyire aprólékosan kidolgozott minden részlet, és milyen gyönyörűek a kertek! Ezen kívül egymást érték a hangulatos éttermecskék és cuki kis boltok, ahol mindenféle aranyos dolgot lehetett venni. Egy-egy egérfüllel mi is gazdagodtunk! :D


Két hullámvasútra volt időnk felülni. A képen látható volt az egyik... és ez volt a kevésbé durva! :D A másik egy hatalmas csőben volt, tehát nem a szabad ég alatt.. Fejjel lefelé is mentünk a vaksötétben, és mindenféle égitestek jöttek szembe velünk... Nem kaptam levegőt :D Szó szerint folyt a könnyem, mikor megálltunk! De nem bántam meg, hogy felültem rá!


Egy kicsi elvarázsolt kastélyban pózoltunk a torzító tükörben - előtte pedig Tigris ölelő karjaiba vetettük magunkat! :D Nagyon aranyos volt, és nagyon puha. Ezen kívül találkoztunk még Fülessel, Plutóval, és rengeteg Disney-hercegnővel.


Ti voltatok már Párizsban, vagy Disneyland-ben? :)





Olvastad már?

4 hozzászólás

  1. OMG! Nagyon-nagyon szeretnék eljutni Párizsba,mert szerintem csodás város.Sajnos idén már nem megyünk,de talán tavasszal ;) Ezeken kívűl mit érdemes még megnézni illetve mindenképpen kipróbálni? (kaja ilyesmik) Amúgy feltettem a blogomra a Rómás sorozat következő részét.Kommenteleni ér!:D

    VálaszTörlés
  2. Hát sajnos nem tudok tanácsot adni, mivel mi is végigrohantunk Párizson... egy francia kávézóba mindenképpen szerettem volna beülni, és megkóstolni a croissant-t vagy a macaront, de hát nem volt rá időnk! :D De ha szerencsém lesz, és eljutok ide még egyszer, bepótolom ezeket a hiányosságokat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én idén voltam másodszor (egy outfit bejegyzés keretében be is mutattam) és még mindig szerelmes vagyok a városba ♥ Ha lesz alkalmad próbáld ki a Laduré-s macaronokat, igaz, hogy elég borsos az áruk, de én még életemben nem ettem olyan finom sütit!

      Törlés
    2. Feltétlenül így fogok tenni, még nem kóstoltam a macaront sajnos... Pedig sokan mondják rá, hogy a világ legjobb sütije! :)

      Törlés

Flickr Images