Cookie Monster muffinok

Ezeket a cuki sütiket még tavasszal sütöttem. Az alapötletet először itt láttam meg, és sokáig vívódtam rajta, megcsináljam-e, mert nagyon...

Ezeket a cuki sütiket még tavasszal sütöttem. Az alapötletet először itt láttam meg, és sokáig vívódtam rajta, megcsináljam-e, mert nagyon aprólékos és nagy türelmet igényel. Külön kellett megsütnöm a pici kekszeket, megcsinálnom a szemeit, a muffint és végül összerakni az egészet. Sajnos a különböző fázisokról nincsen fényképem, mert akkoriban még nem gondoltam, hogy blogot fogok írni. De leírom az elkészítés menetét, ha esetleg kedvet kapnátok hozzá! :)



1. Pici kekszek

5 dkg puha Rama margarint habosra keverünk 10 dkg kristálycukorral, 1 tojással, 1 csomag vaníliás cukorral. Hozzáadtam kb. 10-15 dkg lisztet, pici kakaóport és sütőport. Ha nem jó a tészta állaga, lehet hozzá tenni egy kis lisztet, vagy ha túl "sűrű", akkor egy kevés tejet. A mértékegységekben nem vagyok teljesen biztos, ugyanis én soha nem szoktam mérleget használni, mindent szemre mérek. Ha cukorból 10 dkg kell, akkor nagyjából 5 evőkanálnyit teszek bele. A lisztes zacskót "elfogom" ott, amennyi lisztet használni szeretnék, és addig "szemre szórom" :D Eleinte persze én is méricskéltem, de idővel rájöttem, hogy egy sütemény finomsága nem attól függ, hogy 17 vagy 18 dkg cukor van-e benne. Egy mestercukrász nyilván most agyonverne engem egy spatulával, de én ezt vallom, és minden tortámat ezzel a módszerrel készítem. Na de ennyit erről! A tészta nyilvánvalóan túl sok lesz ennyi sütiszörnynek, de ennél kisebb mennyiséget elég nehéz készíteni (ki látott már olyan receptet, amihez egy fél tojás kell...?). Körülbelül pöszméte nagyságú golyókat gyúrunk belőle, kicsit kilapogatjuk, és megsütjük őket sütőpapírral bélelt tepsiben. Vigyázzunk, mert nagyon hamar megsülnek, oda ne égjenek!

2. A szemek

Na ez még aztán türelemjáték! Kell hozzá fehércsokoládé (nem szükséges egy egész tábla, egy kevés maradék is elég) és étcsokoládé (ebből még kevesebb kell, akár néhány kocka is elég). A csokit megolvasztjuk, ezt nyugodtan megtehetjük mikrohullámú sütőben is, de vigyázzunk, mert ha túlmelegszik, nem lesz folyékony, és eléggé büdi lesz... (a mestercukrász most megint jól fejbe vágna, amiért nem gőz fölött olvasztom, de így gyorsabb). Kiskanál segítségével először pici fehércsoki pöttyöket teszünk egy kis darab sütőpapírra. 12 muffin készíthető ebből a mennyiségből, szóval 24 szemre lesz szükség. Miután a fehér rész megdermedt (ha hűtőbe tesszük, pár perc az egész), az étcsokiból még kisebb pöttyöket rajzolunk a tetejükre. Visszarakjuk a hűtőbe a szemeket.

3. A muffin

Én citromos muffintésztával dolgoztam, mert ez a kedvencem. Ehhez 25 dkg lisztet (negyed zacskónyit :D) összekeverünk 1 csomag sütőporral és 2 citrom reszelt héjával. Egy másik, kisebb tálkában 2 tojást habosra keverünk 6 evőkanál cukorral, hozzáadunk 12 dkg szobahőmérsékletű, puha Rama margarint, 1 kis pohár natúr joghurtot vagy kefirt, és egy citrom levét. A két keveréket összedolgozzuk, muffinformába töltjük és kb. 20 pecig vagy tűpróbáig sütjük előmelegített sütőben. 

4. Összeállítás

A kihűlt muffinokon éles késsel kicsi hasadékokat vágunk, ez lesz a sütiszörnyek szája. 2 dl Hulala tejszínt 2 evőkanál porcukorral kemény habbá verünk, és kék ételfestékkel addig színezzük, amíg elég élénk nem lesz. Ezután nyomózsákba töltjük, és a legkisebb lyukú "nyomókával" borzos felszínt nyomkodunk a muffinokra, a szájak belsejét kivéve. Ezután feltesszük a szemeket, a szájukba nyomjuk a pici kekszeket, és készen is vannak a Cookie Monster muffinok! :)





Nektek hogy tetszik ez a süti? Szerettek otthon sütögetni? :)





Olvastad már?

1 hozzászólás

Flickr Images