A torták nyara

Már említettem, hogy szeretek tortákat sütni. Ezen a nyáron is jó néhány tortát készítettem, volt amit saját fogyasztásra, volt, amit me...

Már említettem, hogy szeretek tortákat sütni. Ezen a nyáron is jó néhány tortát készítettem, volt amit saját fogyasztásra, volt, amit megrendelésre. A legjobban sikerült tortákat szeretném most bemutatni, a recepttel együtt :) Ezt az emeletes csokitortát a barátnőmnek, Doryssnak a szülinapjára készítettem, 19 éves volt augusztus 12-én. A recept egyszerű (kattints az Olvass tovább-ra)! De a kivitelezéssel megszenvedtem, és még így sem látom tökéletesnek, de nagyjából elégedett voltam az eredménnyel. A faágakat most kivételesen nem olvasztott csokival "rajzoltam" hanem a csokikrémmel, mert azzal könnyebb dolgozni, és "faágasabb" a végeredmény! :D



Ezt a motoros tortát megrendelésre készítettem. Kívül sima tejszínhab (mindig Hulalával dolgozom, ez a legjobb minőségű habtejszín, már semmiféle habfixálót meg zselatinfixet nem igényel), a motort olvasztott étcsokoládéval "rajzoltam", és különböző árnyalatú zöld tejszínhabbal "színeztem ki". A torta belül csokis, a piskóta, valamint a krém is. Mióta sütök, rengeteg csokikrémet kipróbáltam, de valahogy eddig egyik sem vált be. Régen egy sima vajas krémmel dolgoztam, de az összetevők arányát nagyon nehezen lehetett eltalálni, körülményes is volt megcsinálni, és nehéz volt dolgozni vele. A csokikrém amit jelenleg szoktam készíteni a csokitortákba, igazán egyszerű. Megfőzök egy vaníliapudingot, 4 dl tejjel és 3-4 evőkanál porcukorral. Ez kisebb tortákhoz elég, ha nagyobb tortát szeretnék, akkor 2 csomag pudingport főzök, kb. 6-7 dl tejjel, és 4-5 evőkanál porcukorral. Ez természetesen ízlés dolga, ki milyen édesen szereti! A pudingot jó sűrűre főzöm, és miután kihűlt, kézi mixerrel hozzákeverek 25 dkg puha Rama margarint. Ezután mehet bele 2-3 evőkanál cukrozatlan kakaópor. Ha nem elég édes (de elég édes lesz) mehet bele még porcukor! Ez sokkal finomabb szerintem, mintha csokipudingot főznénk, és abba kevernénk a margarint, mert a csokipudingnak magában kissé "műíze" van, de így igazán csokis krémet kapunk. Fontos, hogy a puding teljesen kihűljön, mielőtt összekeverjük a margarinnal, különben a margarin elolvad, a krém folyni fog, és nem lehet vele dolgozni. Az se baj, ha a puding félig megdermed, a mixerrel ezt meg lehet oldani!


Ezt a tortát rajz érettségire készítettem, Tudom, kissé meglepő, de ez volt az én "tárgyam" a tervezett tárgy kategóriában. Sütöttem két lap sima piskótát, és utána alakítottam ki a háromszögre hasonlító formát. A krém egyszerű citromkrém, ami nagyon finom. Mindig Hulalából csinálom. A torta méretétől függ, mennyi tejszín szükséges. Kisebb tortákhoz elég fél liter, de én ehhez egy litert használtam. Először  a tejszínt felverem porcukorral (ahány deci tejszín, annyi kanál porcukor), majd 2 citrom reszelt héját is hozzákeverem, utána pedig 1 vagy 2 citrom levét. Ez a citrom nagyságától, savanyúságától függ, tehát érdemes keverés közben kóstolgatni. Ha a krém folyós állagú lenne (de Hulalával nem lesz!) akkor zselatinfixet kell hozzáadni, és a kézi mixerrel addig keverni, amíg megfelelő lesz. Az Eiffel torony olvasztott csokival készült persze, nagy türelmet igényelt, káromkodtam is közben rendesen! :D


Az osztály tortája, érettségi után a bankettünkre készítettem :) Ez is egy egyszerű citromtorta, tehát a receptjét nem írom már le. A levelek sajnos nem ehetőek, a dekoráció részét képezik a narancssárga tejszínhabrózsák mellett.


Ezt a bálnatortát osztályfőnököm rendelte a fia szülinapjára :) Szintén citromtora. Nagy kihívást jelentett számomra ez a torta, főleg hogy nyomás alatt dolgoztam, mivel egy nappal azelőtt készítettem hogy indultunk nyaralni Görögországba. De úgy gondolom, egész jó munkát végeztem,  az ünnepeltnek is tetszett, és hát ez a legfontosabb! :D


Tudni kell rólam, hogy a legtöbb tortából, amit megsütök, egy falatot sem eszem.. :D Eleinte persze nagy élmény volt, és én faltam be a felét. De ha az ember minden héten süt egy tortát, megunja, és szégyellem bevallani de valahogy meg is undorodom tőlük xD Az eddig bemutatott torták közül egyikből sem ettem egy falatot sem. Ez a sakktáblatorta kivétel. Direkt saját fogyasztásra készítettem, és ezért nem is cicomáztam ki nagyon. A kisebb tortaformámat használtam, ebben sütöttem két kakaós piskótalapot, amit karikákra vágtam (így alakul ki a sakktáblaminta). A túrókrém, amit ehhez használtam, folyékony mikor elkészítjük, tehát ehhez a tortához csatos tortaforma szükséges, hiszen a krémet majdhogynem önteni kell a piskótakarikák közötti hézagokba. A hűtőben persze egy nap alatt megdermed, és vágható lesz, és megéri a pepecselést, mert nagyon finom. Ezt a receptet szoktam használni, csak itt feleannyit kellett készítenem, tehát minden hozzávalóból elég volt a felét venni.


Ezt a babatortát is megrendelésre csináltam, a belseje vakondtúrás torta. Ehhez kakaós piskótát sütöttem 6 tojásból (nem laponként, hanem egyben kell kisütni). Miután kihűlt, hagytam neki egy kb. 1,5-2 cm-es peremet, és a közepét kivájtam, úgy, hogy az alján éppen csak egy kicsi piskótaréteg maradjon. 3 banánt meghámoztam, kettévágtam hosszában, citromlével megkentem, és leraktam a torta aljára. Ezután 5 dl Hulalát 5 evőkanál porcukorral kemény habbá vertem, majd óvatosan beleforgattam egy csomag csokis tortadarát. Ezt a krémet ráhalmoztam a tortára, belenyomtam a Barbie babát (aminek a lábát térdtől lefelé sajnos le kellett vágjam, ugyanis túl hosszú volt és nem fért bele a tortába). Ezután azt a piskótát, amit előzőleg kikapartam, apró falatokra tépkedtem, és mint egy vakondtúrást, körben a tortára nyomkodtam. Már csak a díszítés volt hátra, amit színes Hulalával oldottam meg! :) A Micimackós túrótorta anyukám szülinapjára készült! A recept a sakktáblatortánál található, csak ezt nem sakktáblamintásra csináltam, és a túrókrémből egész adagot készítettem. Micimackó olvasztott csokival, illetve színes tejszínhabbal készült! :)



Hogy tetszenek a torták? Tudom, még nem vagyok profi szinten, de igyekszem fejlődni! :) 
Ti szoktatok sütögetni otthon?






Olvastad már?

8 hozzászólás

  1. Válaszok
    1. Köszönöm! :) Jövőre elvégzek egy cukrásztanfolyamot is, mert még nem vagyok elégedett! :D

      Törlés
  2. Ezek nagyon durván néznek ki! Pont írni akartam, hogy nem gondoltál még rá, hogy cukrász legyél? Mennyiért vállalsz egy tortát?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De, gondoltam rá, de nem hiszem hogy a cukrászatból meg tudnék élni.. :D Úgyhogy megmarad szerintem hobbinak, de majd látjuk, mit hoz a jövő! :) Egyébként a tortáim ára változó (persze sokkal olcsóbb, mint a cukrászdákban) de általában úgy számolom, hogy az alapanyagok ára plusz egy ezres a munkadíj.

      Törlés
    2. Szerintem meg tudnál élni a cukrászatból. Egyetlen hátul ütője van: ünnepekkor kell a legtöbbet dolgozni. Nekem van cukrász ismerősöm, és olyankor széthatják magukat.

      Törlés
  3. ügyesebb vagy mint én:Dpedig nekem jóópár év szakmai tapasztalat van a hátam mögött:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, de nem hiszem hogy az lennék, még nagyon sok mindent kell(ene) megtanulnom... :) Csak sajnos mióta elkezdtem az egyetemet, alig van rá időm, hogy sütögessek :(

      Törlés
  4. Jézus!
    Mennyi finom torta! Egyik szebb mint a másik. Nekem sajnos nincs türelmem ilyesmihez!
    Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés

Flickr Images